bouwverslag depron Citabria/Super Decathlon/Piper

Hoi Robert,

ben nog niet veel verder gekomen, ik heb de drijvers een beetje zitten bewerken ... en dat ging niet helemaal goed :(

Ik had de drijvers geschuurd en afgewerkt, daarna wilde ik ze eerst met epoxy wat harder maken en waterdicht krijgen. Ik kreeg van een clubmaatje de tip dit eens te proberen met verdunde houtlijm.

Dat ging op zich prima, maar toen ik de drijvers daarna wilde spuiten, bleek bij de primer laag al dat dit niet overal goed gedekt had. Daar waar de primer rechtstreeks kontakt had met het depron, vrat het compleet weg :rolleyes:

Niet zo'n punt hoor, want een nieuw drijvertje bouw je in een 15-20 minuten, dus dat zal ik maar eens gaan doen straks :)

Ik post de vorderingen wel weer.

Grtz,
Menno

Nou,

dat is grappig want die heb ik gebruikt.
Dat is alkydverf in een spuitbus, dus ik dat werkt normaal gesproken niet rechtstreeks op het depron. Met acrylverf gaat dat wel ... Omdat ik de drijvers had gesealed met de houtlijm dacht ik dat het wel zou lukken.

Dat ging ook goed op de plaatsen waar de houtlijm z'n werk goed had gedaan. Enkele plekken bleken echter niet gedekt, ik denk dat daar iets van vet heeft gezeten of zo ... :(

Anyway, gewoon nog eens proberen.

Grtz,
Menno

gewoon die spuitbussen van 2 euro en 400ml??? daar heb ik geen problemen mee tot nu toe ik gebruik zwart of wit meestal

Het zijn die spuitbussenvan de Action idd (ik meen zelfs dat ik de tip van jou had ;) ), maar zwart en wit staan nog nieuw onder de werkbank.

Ik had nu de primer gebruikt, zelfde fabrikant ...

Grtz,
Menno

ik heb inderdaad geen ervaring met de primer van dat merk, ik heb hier ook nog twe bussen vernis staan. deze plaatjes heb ik ergens rond pagina 40 van dit topic gehaald:
zoals belooft hier de foto's

1..JPG

3..JPG

4..JPG

gezellig naast mn zwevertje :p

helaas heb ik nog niet kunnen vliegen, problemen met mijn zender, die is nu opgestuurd
ook gespoten met de spuitbussen van de action en gaat perfect ;)

Ha die Robert,

daar heb je gelijk in, m'n Citabria moet ook af ... het ligt ook niet stil maar het gaat even wat minder hard :rolleyes:

Nou, die verf van de Action zal best werken hoor, maar bij mij even niet ...

Kijk, dit zijn mijn twee drijvers met de grijze laag primer ...
IMG_3038.jpg

... en van dichtbij ziet het er zo uit ... :( Ik weet niet of het goed zichtbaar is op de foto, maar ondanks de aangebrachte laag verdunde houtlijm heeft de primer de depron aangetast. Niet heel ernstig, maar wel zichtbaar ...
IMG_3039.jpg

Ik wil ze echter glad hebben, dus ik ga met dit spul aan de gang, weegt niets (praktisch niets :rolleyes: ) en is mooi glad te verwerken, hoeft ook nauwelijks geschuurd te worden.
IMG_2964.jpg

Daarna komt er wit (ja ook van de Action :) ) overheen. Tenslotte werk ik de drijver af met een biesje, kijk ongeveer zoiets:
Citabria_floats.jpg

Ik wil de drijvers afneembaar maken, zodat ik zowel met wielen als met de drijvers kan vliegen.

Nou ja, ik heb nog even voordat het weer een beetje lekker weer is om te gaan watervliegen :mrgreen:

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
je moet niet te veel in een keer sspuiten maar kleine laagjes van een afstandje zodat het goed kan drogen voordat je de volgende laag doet.

je moet niet te veel in een keer sspuiten maar kleine laagjes van een afstandje zodat het goed kan drogen voordat je de volgende laag doet.

Ja, dank voor je tip maar was me bekend ... heb ik ook gedaan maar toch werd het niets ... :(

Misschien dat er verschil in de primer en de kleurlak zit ???

Ik heb in ieder geval wit staan (en zwart) dus dat probeer ik nu als volgende stap als ik ze glad afgewerkt heb.

Weet jij of er ook rood verkrijgbaar is ? Blanke lak hebben ze ook heb ik vorige keer gezien :)

@Vincent: :yes: is ook goed tegen zweetvoeten, dat koude water :mrgreen:

Grtz,
Menno

rood? nee ze hebben volgens mij alleen zwart, grijs, wit, ziver en goud en vernis dacht ik. ik heb hier alleen zwart, wit en vernis staan.

bij de praxis hebben ze ook allemaal spuitbussen wel duurder maar een groot assortiment aan lekkere felle kleurtjes ;)

Citabria ligt even stil ...

Hee Robert,

Citabria ligt even stil, met de nadruk op even. Heeft te maken drukte met van alles en nog wat ... wat ? Nou kijk maar even mee :)

We vliegen met onze club eens in de vier weken indoor, dus dat brengt altijd wel wat reparatiewerk met zich mee. Is altijd wel beregezellig en natuurlijk leuk om te doen. Meer info op ons clubforum, kijk maar even hier.

Omdat het paaltjesvliegen een groot succes is, hebben we de paaltjes ook even in de kerstsfeer gebracht. Hier zie je hoe Hennie en Jan de paaltjes klaarzetten:
DSC06297.jpg

Ik had met een club-maatje Dennis afgesproken dat we iets geks zouden maken voor december, nou Dennis legde de lat hoog. Dit is zijn creatie geworden :)
IMG_0469-s.jpg

Ik besloot een kerstboom te maken, want dat leek me makkelijker vliegend te krijgen :mrgreen: Ooh denneboom, ooh denneboom ... Hier zie je mij een boompje opzetten:
IMG_0472-s.jpg

Wat ? Geloof je niet dat ie vliegt :rolleyes: ...
DSC06313.jpg

IMG_0473-s.jpg

Wat zeg je, geloof je het nog niet ? Photoshop :confused:
Nou het staat ook op film :mrgreen:

Buiten al dat indoorvliegen wordt er ook nog gewerkt aan een scenery voor Aerofly Pro Deluxe van ons eigen clubveld. Tjonge, daar gaat pas tijd in zitten :(. Op ons clubforum heb ik een draadje geopend, hoe ik dat aan het doen ben, klik maar even hier.

Eerst heb ik natuurlijk het veld en de lucht vastgelegd op een flink aantal foto's ...
IMG_3067.jpg

... dit zijn dan die "flinke aantallen" foto's:

... en uiteindelijk moet dat dan een panorama worden. Is nog lang niet klaar, maar zoiets moet het worden wil het bruikbaar zijn voor Aerofly:
veld-pano1-1.jpg

Toen bedacht ik me dat het ook wel erg leuk zou zijn om onze sporthal in Aerofly te hebben, dus met een tweede fotoset aan de slag gegaan. Na een uurtje of 15 aan de foto's gewerkt te hebben, heb ik een begin. Komt ie :)

prev1.gif

prev2.gif

prev3.gif

Eerste resultaat begint er op te lijken, moet hier en daar nog wat kleur en licht bijwerken, wat plafond bijproduceren, maar het begin is gemaakt ...
en deze set is al aardig gelukt, kijk maar eens naar de lijnen op de vloer, sluiten bijna allemaal goed aan nu. Dat was echt een crime :evil:

Toch is deze set nog niet helemaal naar m'n zin, terwijl hier toch al een uurtje of 15 inzit :( Het einde is ook nog niet in zicht, maar ach ... 't is toch takkeweer en over drie weken is er pas weer een indoor gepland ;)

Nou Robert, nu weet je waarom de Citabria even stil ligt ... maarreeh, die komt heus wel af hoor :) De setup heb ik al, de delen zijn bijna allemaal klaar en in kleur, de drijvers zijn bruikbaar ... nou nog even wat tijd vinden :)

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha,

die Matthijs, zo hou ik je wel lekker bezig he :rolleyes:

Hoe bevalt je nieuwe job ? Volgens mij ben je wel druk, want ik zie je minder vaak op het forum :(

Krijg je nog een Mothje in elkaar geplakt voor 11 januari ? Dan vliegen we weer in de sporthal :mrgreen:

Nog wat gevlogen de laatste tijd ?

Grtz,
Menno

ziet er goed uit die earofly landschappen! maar de mensen op de foto. worden die dan gewoon gezien als objecten waar je ook tegenaan kan vliegen?

Hoi,

dat is wel de bedoeling, maar zo ver ben ik nog niet hoor ;)

Het fotostitchen is nog wel te doen, maar het programmeren in 3D wat daarna komt is al een stuk ingewikkelder :(

Ik ben er achter gekomen, dat er wel veel info op het net staat, maar dat er eigenlijk niets compleet is ...

Grtz,
Menno

Back