bouwverslag depron Citabria/Super Decathlon/Piper

Een Speed 400 met een "Günthertje" of 6"x4" prop moet kunnen, maar voor een beter resultaat is een SP400 met vertraging aan te bevelen (alleen zijn dan (de goedkope Chinese) borstelloze motoren, voordeliger) .....

SP400 + vertraging 1,85:1 of 2,33:1 ca. € 30,-- , borstelloos "equivalent" vanaf € 12,50 (de "fietsbel") .....

toch heb ik zo mijn twijfels over die site. Volgens mij komen de spullen sowieso niet uit amerika, maar hebben ze daar alleen een bankrekening zodat amerikanen zonder transfer fees kunnen kopen. Ik weet niet of iemand hier ervaring heeft met bidproducts, maar ik vind het ook vreemd dat ik nergens contactgegevens kant vinden etc....

Bidproduct zit in Macau, niet in Amerika dus. Of dat staat er op de postzegels van hun pakketjes. let trouwens wel op dat hun borstel-regelaars geen cutoff voor lipo hebben, hij gaat pas uit bij 4..4 Volt, en dat is echt te laag.

Bij United Hobbies hebben ze hele leuke fietsbel combo's: ]TowerPro Power Combo's
Zo'n bp-21 met een 9x3.8 en 18A regelaar ($14,49!) zal meer dan voldoende trekkracht leveren voor een STS, en de meegeleverde regelaar heeft wel een cutoff voor lipo. Voordeel is ook dat zo'n bp21 ongeveer even zwaar is als een sp300+vertraging (50 gram), dus je hoeft niet al te moeilijk te doen met de batterij in de neus stoppen. Voor de lezers die nog geen schuim gesneden hebben: kijk ook eens naar de 'ScottA depron park trainer J3' (zoek op die term bij google of RCGroups) Die is wat afgewerkter aan de binnenkant, als je het model goed in elkaar zet, zit de motordomping al goed en het heeft een mooie batterijen vak aan de onderkant.

JiB zei:
zit de motordomping al goed en het heeft een mooie batterijen vak aan de onderkant.
ga ik er waarscheinlijk ook een batterijvak aan de onderkant in bouwen. ik heb vandaag trouwens wieltjes meegenomen van graupner en ik ga er toch een landingsgestel onder zetten. ik bel zo nog even nar over mijn accu's :D

UPDATE:
mijn wieletjes:

normal_1.JPG~0.JPG

als ik het lanbdingsgestel eronder heb post ik wel even een foto.

oke, zoals belooft hier de foto's van mijn decathlon MET landingsgestel.

normal_11.JPG.JPG

normal_12.JPG.JPG

wat moet er nu nog gebeuren??

als ik de accu heb kan ik de motor erin zetten en een motorkapje erop. dan ben ik RTF

ik heb een vraagje. die 7.2 volt accu's van mij gaan niet door. krijg ik nu pas na het bellen met de importeur te horen dat deze niet meer leverbaar zijn. ik wil nu lipo's gaan bestellen. de o zo goede lipo van de rctechnics is helaas uitverkocht. ik had nog een andere op het oog, deze:

http://www.bidproduct.com/part/Product_view_LIPO BATTERY_1.html

maar heeft deze genoeg C voor een speed 400 met een prop van 6*5 of 6*4??????

Heey Robert,
k heb toevallig dezelfde wieltjes ervoor gekocht, alleen weet nog niet hoe ik het landingsgestel moet maken :cry:

BB zei:
k heb toevallig dezelfde wieltjes ervoor gekocht, alleen weet nog niet hoe ik het landingsgestel moet maken :cry:
ik maak er na het weekend wel even een foto van om te laten zien hoe ik het heb gedaan.

ik heb nog 1 vraagje, wat gebeurt er als je een lipo gebruikt met te weinig C??????

robert14 zei:
ik heb een vraagje. die 7.2 volt accu's van mij gaan niet door. krijg ik nu pas na het bellen met de importeur te horen dat deze niet meer leverbaar zijn. ik wil nu lipo's gaan bestellen. de o zo goede lipo van de rctechnics is helaas uitverkocht. ik had nog een andere op het oog, deze:

http://www.bidproduct.com/part/Product_view_LIPO BATTERY_1.html

maar heeft deze genoeg C voor een speed 400 met een prop van 6*5 of 6*4??????
http://www.perba.be/product_info.ph...d=206&osCsid=a6572d7ee73b7e607477d068ddd19706
Hier is een andere oplossing.
Ik heb geen ervaring met deze winkel maar hij schijnt een goede naam te hebben.
Die van bid product moet ook kunnen.
12X1.35=16.2A dus dat kan nog wel maar de prijs + verzenden + levertijd kan tegen vallen. :wink:

ik heb nog 1 vraagje, wat gebeurt er als je een lipo gebruikt met te weinig C??????

Dan is na een paar keer gebruiken je accu kapot doordat je hem hebt overbelast. Met het aantal C word de maximale ontlaadstroom aangegeven: max ontlaadstroom is capaciteit van de accu maal de C waarde.

Als een lader lipos kan laden dan maakt het niet uit welke lipos zolang je pakketje maar niet meer cellen in serie heeft als de lader aan kan.
Het type stekkertjes kan wel eens niet kloppen maar dat moet je dan aanpassen. :)

cdrom flyer zei:
Als een lader lipos kan laden dan maakt het niet uit welke lipos zolang je pakketje maar niet meer cellen in serie heeft als de lader aan kan.
Het type stekkertjes kan wel eens niet kloppen maar dat moet je dan aanpassen. :)

dan wil ik denk ik gewoon die lipo bij perba bestellen met een e-sky ladertje, maar hoe kan ik die lader op 230 volt zetten, een andere adapter erop zetten?????? ik mail ze wel even.

Ik ken dat e-sky ladertje niet maar de meeste laders zijn bedoeld voor 12V auto accus of een aan gepaste computer voeding of een speciale voeding voor dit doel.
Er zijn wel laders voor 230V voeding maar die zijn duurder.
Je moet daar zelf een keuze uit maken. :)

cdrom flyer zei:
Ik ken dat e-sky ladertje niet maar de meeste laders zijn bedoeld voor 12V auto accus of een aan gepaste computer voeding of een speciale voeding voor dit doel.
shit, ik heb net al mijn oude computervoedingen gesloopt!!! :hammer:

cdrom flyer zei:
Er zijn wel laders voor 230V voeding maar die zijn duurder.
Je moet daar zelf een keuze uit maken. :)
dat valt ook wel weer mee, bij www.rchobby-online.nl > electric parts > lipo accu's en lader staat er al een voor €9.75 ,kop ik die wel denk ik

oke jongens, ik ben eruit!!!!!!!!!!!!!!!!!!

deze lipo:

Lipo accu 7,4V 800 mah 12C

3e7412.jpg

size: 57mm*30mm*16mm
weight: 43g
3E7408-12C
Gewicht: 50.00 g

deze lader:

Lipo Lader 230V voor accu's 7,4V
Lipolader.JPG

Uit voorraad leverbaar.

Met automatische afslag bij bereiken maximale capaciteit.

Laadstroom 1,0 Amp
Spanning 8,4 Volt

LipoLader86

totale kosten:€34.63 inclusief verzendkosten

Back