bouwverslag depron Citabria/Super Decathlon/Piper

Dan ben je al een stuk op weg.
Een aantal uren vlieg ervaring met 3kanalen zodat je niet zo snel meer in paniek raakt is het belangrijkste.
Ik heb inmiddels met mijn Nasty gevlogen en dat was best spannend. :wink:

Haha klopt van dat in paniek raken. In het begin was het zenuwen, maar de 2e vlucht ging al zo goed dat er geen paniek meer bij kwam kijken.
Ik heb nu al eventjes ervaring gehad met 3 kanalen, en weet al hoe ik het hoogte en richtingroer moet combineren wat dus inderdaad weer kan schelen bij 4 kanalen.

Prijs lijkt goed.
Hoofdzaak is dat je elektronica makkelijk over gezet kan worden in een volgend vliegtuig en dat het een beetje licht spul is. :)

haha, leuk gedaan zeg!
ben benieuwd naar een filmpje van de vlucht!:D

ziet er erg leuk uit.
ik hoop mijn lipo morgen of woensdag binnen te hebben. dan kan ik na het weekend mijn maiden maken. in het weekend ben ik er niet

Whaaaa cdrom flyer,

Dat ziet er echt leuk uit,
Vliegt het ding zo een beetje leuk ?
Wat is het gewicht zo van het kissie ?
Ja ik zou ook wel graag een filmpje zien van dat kistje,
verbruikt ie nog veel amperes ?

Leuk gedaan joh!!

GrEEtz Roel

cdrom flyer zei:
Mijn 2 motorige uitvoering is bijna klaar alleen nog wat afwerken.
Specs.
Romp plat 3mm versterkt met 1mm balza aan beide kanten van de romp en 2 stukken 6mm depron tussen vleugel en landings gestel.
Vleugel dubbel 3mm vol profiel spanw 87cm.
Motoren cd rom 25gram per stuk met 7X3.5 props 200 gram trekkracht bij 3A elk.
Accu 540Ma vliegklaar gewicht 220gram of 1000Ma vliegklaar 250 gram.
Regelaar 1X 12A Hi Model.
Ontvanger GWS 7 gram.
Servos 2X 5gram. :)
Effe mezelf quoten.
Hij gebruikt nog wat meer stroom maar de trekkracht is iets van 400gram met een 1000mA lipo.
Kleinere props kan dus makkelijk en ook een 540mA lipo moet makkelijk kunnen.
Ik had nog Ora cover waar ik de gele strepen mee gemaakt heb.
Hij heeft nog niet gevlogen i.v.m. de wind dus daarover later meer. :)

goed nieuws, de lipo is binnen en ligt aan de lader. mijn maiden staat gepland voor 18.30 uur :D
en denk alleen niet dat ik kan filmen. er is verder niemand thuis. volgende keer beter :D

Ach, als het leuk vliegt en hij wat power over heeft is het niet eens zo erg. Hoe meer die weegt hoe beter hij het doet in de wind :wink:

kom net terug van het vliegen :oops:

kwam wel goed vooruit met die speed 400 maar ik had het zwaartepunt niet goed liggen. ik gooi dat ding op en het waggelt een beetje, ik stuur tegen maar het zwaartepunt lag te veel naar voren. CRASH!

schade: neus doormidden en landingsgestel eraf dus een gat in de bodem. :oops: de foto's komen er zo aan. ik ga nu een nieuwe maken met een platte romp en de accu op klitteband zodat ik kan spelen met het zwaartepunt.

Had je t zwaartepunt niet gemeten dan? Op 1/3 van de vleugels? Gat in de bodem is zo gefixed. Het gat netjes uitsnijden en daarvoor in de plaats een plaatje lijmen. Neus door midden is wat anders... Vergeet niet dat degene met de platteromp helemaal geen wind kan hebben

foto's:

normal_1.JPG~1.JPG

normal_3.JPG~1.JPG

normal_2.JPG~1.JPG

ik heb iniedergaval weer wat te doen door een nieuwe te gaan bouwen :lol:

Back