bouwverslag depron Citabria/Super Decathlon/Piper

Dank je Robert.

Hij vliegt heel strak, ook met een beetje wind.
Ik heb hem inmiddels zo uit getrimt dat ik (bijna) zonder handjes kan vliegen :D

Snap er niks van. Ik heb ook een citabriaatje vliegen met hetzelfde motortje op 2S en ook een 7*6 prop, en dat klinkt meer als een bromvlieg...

Naja, maakt ook niet uit, als het maar goed vliegt ;)

Misschien komt het wel omdat het met mijn fototoestel is gefilmt en er was weinig omgevings geluid.
Het veldje werd volledig omringd door bossen.

Hij vliegt idd geweldig en met de 8*4.3 prop is ie nog wat rustiger :)

heeft die enkel een span van 1meter of zijn er plannen van een groter model... hebben jullie rolroeren erin?? het dient om mijn vriendin ook eens het vlieggevoel te geven.

okez ik zal de 1meter versie bouwen.

nemen jullie 3 of 6mm voor vleugel en romp??

ik heb nog enkele towerpro servo's liggen

25amp regelaar
paars brushless motorke van rctechnics
3cellen 1700mah en 2cellen 1500mah.

ik ga nu vlug de plannen aan elkaar lijmen. heb ik dit al:p

rolroerservo's een optie?

groeten

vliegt ook goed op alleen hoogte en richting is mijn ervaring, ik heb er 2 gebouwd en beide uit volledig 6mm

omdat er op het plan optionele rolroeren zijn heb ik die maar gesneden. romp is aan het drogen staart zit er al op. 50gram.
vleugelhelften ook los tegen elkaar gelijmd en dan es zien voor een versterking( deze is 6mm)

zal nu beginnen aan motorspantjes dan ligt zowat overal iets te drogen:p

gaat traag want ik lijm met gewone houtlijm

bwa al mijn depron toestellekes zijn met huitlijm gedaan. is alleen langer wachten, wel wat goedkoper dan uhu por. er komen deze week normaal een soort por binnen maar van united hobbies ,es zien of die goed is

verstevigingen heb ik gedaan door een lijn van ongeveer het midden van de vleugel naar de onderkant avnd e romp te laten lopen. ongeveer net zoiets als je wel ziet bij de pipercubs ;)

hij is bijna klaar, nog servo's aansluiten en zwaartepun bepalen. er zitten nog geen wielen onder en ook nog geen rolroeren( ze zijn wel al voorgesneden)

op welk gewicht komen jullie uit?

ik heb da paars motorke maar de 1600kv versie, ik zal eens proberen met een 9x4,8prop op 2cellen 1500

fotokes volgn nog

IMG_3141.JPG

IMG_3143.JPG

IMG_3144.JPG

IMG_3145.JPG

hier en daar nog kleur geven lipoke laden en mss straks es testen.
er zitten nu nog geen rolroeren op, wel is mijn V stelling minder dan op de tekening... ik weet nie wat ik best doe nu, mss gewoon testen.

hoeveel amps hij trekt weet ik ook nog niet maar zal wel oke zijn denk ik. 2cellen 1500mah, 3cellen 1700heb ik ook, maar eerst eens proberen met de 1500 2cellen.

inc 2cellen acu weegt hij nu kop 300 gram.

greetz

Laatst bewerkt:
ziet er goed uit, let op niet met te veel uitslag vliegen! suc6 met de maiden en we verwachten natuurlijk ook een filmpje ;)

wat raden jullie aan? rolroeren bevestigen = +10gram. of gewoon zo laten? let wel de V stelling is minder dan dat het zou moeten zijn.filmen zullen we zeker doen:)

oke dan bouw ik eentje in, ik heb overigens ook leren vliegen met rolroeren

greetz, kan expo instellen, kan ik er nog acro mee proberen ook:p

greetz

Heeft er iemand al ervaring met het vliegen met rolroeren?

Ik heb tijdens mijn vakantie ook een vleugel gemaakt met rolroeren, maar heb daar geen goede ervaring mee.
Eerst had ik helemaal geen v-stelling in de vleugel gemaakt.
Het vliegbeeld was toen heel erg onstabiel.
Later heb ik de vleugel ongeveer de helft van de v-stelling van de originele vleugel gegeven.
Ook hiermee had ik een onstabiel vliegbeeld.
Ook als ik de rolroeren niet gebruikte, was het vliegtuig moeilijk onder controle te houden.

bij mij zitten er nu rolroeren op. v stelling is er maar niet zoveel als de normale, ik heb wel niet veel uitslag gezet op mn rolroeren, jammer dat het zo een STR***weer is...

Back