A
aviador
Guest

Van de site van TITA heb ik plannen gehaalt voor de F22. De span is circa 60cm en het vlieggewicht zal ongeveer 500gram worden. Afgelopen weekend ben ik begonnen met de bouw van dit modelletje en hoewel het mijn eerste pusherjet is ging het allemaal erg vlotjes omdat het allemaal lekker simpel gemaakt is.
de motorisering wordt een BM2409-12A Brushless Outrunner 1570KV van rctechnics met een APC7*6 prop. dit zou een propsnelheid van 94km/uur moeten geven bij volgas.

het begon met de plannen printen, aan elkaar plakken en uitknippen: (klikken voor grote versie)

daarna overnemen op depron, de vleugel is 2keer 3mm op elkaar, de rest of 6mm of 3mm:

nu begon het lijmen van de stukken met als begin de onderkant:

vervolgens de roervlakken die als hoogte en rol roeren worden gebruikt. het scharnier punt zit in een 3mm koolstof staafje dat in een 5mm koolstof buisje zit, met een beetje schuren gaat dit erg soepel en geeft geen speling:

de servo's zijn met metalen (2mm) stangetjes verbonden met de hoorntjes aan de roervlakken:

de ontvanger en regelaar liggen in een rechte lijn met de servo's om de bovenkant er later op te kunnen doen passen:

nu zitten ook de bovenkant en de richting roeren erop:

Dit is de eerste keer dat ik met spuitbussen werk (die heb van een keer van Aaalie gekregen. nog erg bedankt!!). het is dus allemaal niet echt mooi gelukt, maar opvallen in de lucht zal hij!! en daar gaat het mij nu om:

Nu is het nog wachten op de motor en lekker weer, dan maar hopen op een succesvolle maiden

groeten oscar.