Bouwverslag Depron Nexus

Maar je kunt je servo's al plaatsen voor je koolstof, waarom niet? Alleen je aileron niet maar dat kan bij philliams tafel ook niet.

alleen de roerhevel daadwerkelijk in het rudder plaatsen kan niet, maar je kunt hem al helemaal voorberijden, die 2 gaatjes en dan ff duwen kan ook als hij af is.

Zoals blijkt zijn er vele wegen die naar Rome leiden. Ongetwijfeld bouw ik nog wel eenzelfde en daar kan ik de boven en onderkant apart van elkaar doen. Achteraf kan ik dan zeggen welke methode makkelijker is.

@Nando en Alexzzzzzzzzzzz, hebben jullie het wel eens op deze manier gedaan of zien jullie problemen die er misschien niet zijn?

@Nando en Alexzzzzzzzzzzz, hebben jullie het wel eens op deze manier gedaan of zien jullie problemen die er misschien niet zijn?

Ik weet niet; echt handig is het in ieder geval niet; je moet er een speciale bouwtafel voor maken met een kier in het midden, het maakt het er in ieder geval niet makkelijker op. Maar je kunt wel zeggen dat je het anders doet dan anderen, sommige mensen doen het alleen dáárom al:rolleyes:

Maar een probleem; nee, voor mij niet, ik bouw niet zo omslachtig, maar het zijn maar tips he, als dat je niet bevalt kun je beter geen verslag op een forum zetten;)

Zoals blijkt zijn er vele wegen die naar Rome leiden. Ongetwijfeld bouw ik nog wel eenzelfde en daar kan ik de boven en onderkant apart van elkaar doen. Achteraf kan ik dan zeggen welke methode makkelijker is.

Niet meteen de verdedigende modus inschieten he ;) Zie mijn eerste stukje of heb je die niet helemaal gelezen?

Het tweede deel is een oprechte vraag.

Overigens is het niet een tafel met een gleuf maar twee losse delen die je netje tegen elkaar kan schuiven waardoor je alle soorten depron kan gebruiken.

Idd, en zo'n tafel maken is helemaal niet lastig en zit met 30 minuten in elkaar :yes: Daarna heb je er alleen maar profijt van en in no-time zit er weer een vlieger in elkaar :thumbsup:

30minuuten en het materiaal kopen en die enorme bouwtavel opslaan, nadelen van die metode.

En ik heb nog steeds geen voordeel gehoord.

Hierboven de problemen genoemd die ik zie.
Daarnaast is het meer werk om je model zo neer te leggen dat je overal makkelijk bijkan, je hebt minder opties met de tavels.

Laatst bewerkt:
Het op de kop leggen is inderdaad lastiger maar met een degelijke tafel weer net zo makkelijk als zonder bovenkant.

Overigens is mijn boven en onderkant een geheel (was het :)) ik schuif het gehele vertikale deel over de vleugel heen en plak deze dan vast. Ik zie overigens geen problemen om de verstevigingen aan te brengen. Let op mijn volgende update voor meer info.

30minuuten en het materiaal kopen en die enorme bouwtavel opslaan, nadelen van die metode.

En ik heb nog steeds geen voordeel gehoord.

Wel hoor, die heb je wel gehoord: de vlieger zit in no-time in elkaar :wink:

Het materiaal is ook zo gekocht en je laat het in de bouwmarkt op maat zagen. Wat betreft de opslag, hij neemt niet meer ruimte in dan 2 kastjes en aangezien ik plenty ruimte heb :oops: is dat geen probleem.

Hierboven de problemen genoemd die ik zie.
Daarnaast is het meer werk om je model zo neer te leggen dat je overal makkelijk bijkan, je hebt minder opties met de tavels.

Ik zal wel eens een plaktafelverslag op het forum zetten, ik weet zeker dat meer mensen hem dan gaan gebruiken :yes:, je indoor wordt dan superstrak :p ....... geloof mij nou maar :wink:

Ik geloof je, ik heb je vlieger nl gezien :thumbsup:

Wat niet wegneemt dat er meerdere goede manieren zijn.

Zo, voor en nadelen hebben we wel gehad in dit bouwverslag ;)

Als je ergens een probleem in wilt zien, dan is het er vaak ook;) Nog nooit last gehad van het carbon, ruimte zat altijd.

Grt.
Als je ergens een voordeel in wilt zien, dan is het er vaak ook;)

Ik denk dat je mij nog eerder dit ziet doen dan een dubbele bouwplank maken:
C%20(1).jpg

:rolling:

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je mij nog eerder dit ziet doen dan een dubbele bouwplank maken:
C%20(1).jpg

:rolling:
Dan zou ik mijn plakwerk niet haaks opde schuine kant leggen maar de romp in de lengterichting zodat het teveel aan lijm netjes wegloopt. :mrgreen:

Voordeel van de plakblokken van philliams is dat je ze ook gelijk kunt gebruiken om je vlieger te spuiten, opstapje voor de kinderen, deurstoppers, staand en een plank erop voor de BBQ etc. etc. Retehandige dingen. :murder:

*gebruikt zelf 2 Ikea bijzettafeltjes* :oops:

Geloof me, daar is geen teveel aan lijm, als jij zoveel hebt dat het weg kan lopen is er iets goed mis...

Oke, genoeg gelnld, tijd voor plaatjes :D

Gisteravond weer even verder gegaan met de (af)bouw van de Nexus.
Eerst even de ailerons afgeschuind met een stukje schuurpapier
Foto-LXU8LNVG.jpg

Hetzelfde met het roer en meteen maar even vastgeplakt met glastape.
Foto-8G3WGSSA.jpg

Foto-UTSOEWD4.jpg

Ailerons ook vastgeplakt
Foto-BJIAPNAC.jpg

Foto-WMZTFS8Y.jpg

Twee servo's vastgeplakt (beetje UHU Por) en de koolstof staafjes op lengte gemaakt en begonnen met vastzetten.
Foto-TKIXP4RI.jpg

Foto-JMPE4ORI.jpg

De staart
Foto-S7OSYYJZ.jpg

En zo in zijn geheel
Foto-AOFVOEDI.jpg

Daarna toch besloten om de servo voor de ailerons in het midden te zetten dus moest er wat worden uitgesneden terwijl alles al in elkaar zat. Een beetje friemelen en de servo zit op zijn plaats.
Foto-3MJGWMTD.jpg

Vandaag kijken of ik hem helemaal af kan krijgen want vanavond gaan we indoor vliegen. Ik kwam er achter dat ik geen JST connectoren meer heb dus snel boodschappen doen en dan vlug aan de slag.

Ik heb alle delen die nog op de Nexus moeten op de weegschaal gelegd en moet volgens mij makkelijk onder de 140 gram komen. Ik had nu iets van 132 gram. Beetje plakken komt wat bij maar ik moet alle kabels nog inkorten en dat levert nog wel wat op. Als ik onder de 140 blijf ben ik tevreden voor mijn eerste shocky :mrgreen:

Ik volg dit draadje al een tijdje, maar vraag me af waarmee je de carbonstaafjes vast mee lijmt por of superlijm?

Prikken julie een gaatje in het depron? of leg je hem er koud op en lijm je hem dan?

Bij mijn depron yak heb ik aan de buitenrand van de aileron 3mm koolstof strip gelijmd en aan de onderkant van de vleugel een 2mm ronde koolstofstaaf(carbon) gelijmd. Dus van begin vleugel tot aan de anderekant(gehele spanwijdte).

Wat is nu eigenlijk beter jullie gebruikte versteviging of het door mij toegepaste?

suc6 met de verdere bouw

Ja dat klopt, ik vraag me af of ze echt veel meer stevigheid geven. Ik heb het voornemen om te kijken wat het zo doet, moeten ze er wel tussen dan is dat met 5 minuten gebeurd.

Zonder plaktafel is het denk ik wel makkelijker om de bovenkant er af te laten tot het laatst. Je kan hem dan lekker plat op de tafel laten liggen. tip neem ik voor de volgende keer mee (of ik maak ook een plaktafel :mrgreen:)

Back