Bouwverslag Depron Nexus

De Elipsia heeft meer naar achteren gevouwen vleugels, dus de voorlijst die behoorlijk naar achteren loopt naarmate je meer richting de wingtips gaat. Is het dan niet zo dat je wat sneller moet vliegen voor een stabiele vlucht?

Nee. Door de pijlstelling rolt hij beter en hij heeft een groter vleugeloppervlakte en is dus stabieler.

Wat wel raar is; althans, wat ik raar vind, ik had begrepen dat bij bv. de Nexus of de Click de vleugeltips extra breed zijn gemaakt om meer stabiliteit te krijgen onderin figuren, bv. bij een looping. Daar de elipsia bijna het tegenovergestelde is op dat vlak (relatief kleine tip) zou je verwachten dat ie dat dan slechter doet, maar in de praktijk blijkt dat niet zo te zijn.

Ik vermoed, maar plaats dat in de context van iemand die net met F3P begonnen is en vliegenderwijs nog niet veel klaarspeelt, dat de elipsia meer geschikt is als 'beginnerskistje' dan de Nexus.
 
De uitslagen op je roeren moet je vergroten. Zeker je richtingsroer en down op het hoogteroer. Rolroeren mogen ook wel meer uitslag hebben anders moet de zaal 3x zo lang zijn om een volledige rol te maken.
 
Oke, duidelijk. Ik hoop dat ik voldoende servo travel heb om het zover te krijgen voor het roer. Anders moet ik daar een andere, langere hevel voor gebruiken. De rest kan ik best een stuk verder krijgen.
 
Goedenmiddag heren.
Ik zou ook graag deze Nexus willen bouwen.
Kunnen jullie AUB deze plannen/bouwtekeningen op het forum zetten?
Dat kan iedereen het makkelijk downloaden.
Thanx
 
De plannen staan helemaal aan het begin van deze topic.
Is al bijna twee jaar geleden daar geplaatst.
Veel plezier met de bouw.
Groetjes Ton...
 
Hahaha, erg leuk om mijn eigen eigenwijsheid terug te lezen. Nu een aantal jaar verder en inmiddels aardig wat ervaringen rijker :-) Waaronder een aantal jaar NK-F3P

Man, man, man, wat was ik aan het klooien met bouwen zoals ik het nu teruggelezen heb :mrgreen:
 
Back
Top