Bouwverslag Descent spaceship

hmmm misschien had ik eerst moeten vragen voordat ik de accu bestelde :hammer:.

Ik moet ook maar eens snel vriend worden van het forum want ik kan geen foto's meer uploaden....

Maar goed ik even niet verder met de bouw omdat een bestelling nog niet binnen is. Maar toch nog verschillende dingetjes gedaan zoals:

een landingslicht gemaakt! uit een zaklampje gehaald van de action van 97 cent ofzo.
full

en natuurlijk aan (met de educator als donor voor spanning):
full

Ook het wiel opnieuw uitgevonden met het landingsgestel. Ik kon natuurlijk wel vragen hoe dat zat maar er moet wel een uitdaging over blijven natuurlijk.
full

Allemaal een beetje gewichtig maar met een accu die 150 gram te zwaar is kan dit er ook nog wel bij :rolleyes:.
full

Hier zie de een detail over hoe het landingsgestel uit gaat:
full

en zo ziet het er aan de buitenkant uit:
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit, vooral dat nieuwe landingsgestel. De volgende laat ik het landingsgestel er uit
omdat ik toch in het hoge gras land.
Het heeft alleen effect als het gras kort is.

Hans.

Ik moest wachten op een bestelling voordat ik verder kon. De bestelling is binnen en het bouwen is hervat!

Hier zie je de elektronica vlak voordat de bovenkant er op gelijmd ging worden. Ook heb ik eerst de in en uitlaat geverft want dat gaat later niet goed lukken. De kleur is wat donkerder geworden als gepland :rolleyes:
bovenkantlos.jpg

Hier de bovenkant er op met een alternatief motorkapje:
bovenkanterop.jpg

ik heb er een luikje in gesneden. Ook zie je boven het luik 2 gaatjes.....
sategaatjescockpit.jpg

Deze gaatjes zijn bedoeld voor het cockpit kapje waar 2 sateprikkers aan vast zitten zodat hij aan de voorkant vast zit. Aan de achterkant zit een magneetje:
cockpitkapje.jpg

Hier het magneetje op de romp, ook zie je de ontvanger:
magneetje.jpg

Toen moest ik een constructie verzinnen om de staart aan de romp te maken. Ik heb weer sateprikker gebruikt en een extra stukje depron om wat meer lijmoppervlak te krijgen:
sategaatjes.jpg

sateprikkers.jpg

Eerlijkgezegd ben ik er niet helemaal tevreden mee want hij is nog redelijk flexibel. Achteraf had er versteviging in de staart gemoeten denk ik. Hij zit verder wel goed vast aan de romp maar kan makkelijk buigen.
Toen de "winglets" aan de staart.... ik vond die van hans wat magertjes dus heb ik even wat geprobeerd wat meer leek op het voorbeeld uit het spel. Links mijn versie en rechts die van hans er even met plakband aan geplakt om te vergelijken:
linksofrechts.jpg

Het is dus mijn versie geworden omdat ik die een stukje beter vond staan. Het draagt natuurlijk niks bij aan de vliegeigenschappen en ik denk zelfs dat het tegenwerkt door nog meer flexibiliteit aan de staart. Maar het oog wil ook wat :):
rechtvoor.jpg

linksvoor.jpg

Ik moest natuurlijk even checken wat dat landingslicht in het donker doet natuurlijk!!! WOW:D
lampaan.jpg

Moet er wel bij zeggen dat de sluitertijd 6 seconden was ;)

Wat er nu nog moet gebeuren is het afstellen van het landingspootje, Koopen van kristallen, vast maken van de stuurstangetjes en afstellen en een mooi kleurtje er op maken natuurlijk.

Ik ga hem eerst 100% klaar maken incl een verfje want ik schat de kans klein de hij verder vliegt dan 2 rondjes. En mocht hij ten onder gaan dan wel in volle glorie

Ik heb nu ook een nieuwe gemaakt, daar heb ik geen saté prikje gebruikt maar
een koolstaafje in de winglets en dan op de bodem van de kist mee gelijmd.

Descent%2038.jpg
Descent%2039.jpg

Hans.

Laatst bewerkt:
Ik heb nu ook een nieuwe gemaakt, daar heb ik geen saté prikje gebruikt maar
een koolstaafje in de winglets en dan op de bodem van de kist mee gelijmd.

Ja precies dat is wat ik bedoel... Misschien dat ik een staafje half verzonken onderlangs plak en dan doorsteek tot de bodem.

Ook heb ik een stomme fout gemaakt door de servo's en stang schuin te plaatsen. Nu probeerd hij de roeren schuin weg te duwen en terug te trekken. Misschien met een schanierpunt bij het roerhoorntje op te lossen
bovenkantlos.jpg
http://i532.photobucket.com/albums/ee322/disturbed_Fulton/bovenkantlos.jpg

Je kan het nog veranderen zoals ik het gedaan had, die gaatjes
vul je zo weer dicht.
Ik ben hem al aan het schilderen.

Hans.

Ik ga vandaag ook beginnen met schilderen. Ik moet alleen nog even wat kleurtjes bij halen want bij de action hadden ze niet veel keuze. Ik weet nog niet helemaal wat het gaat worden dus we zullen zien...

ik heb de onderdelen tekening uitgeprint en inelkaar geplakt.
eerst nog even 3 stuks depron lazy bee afbouwen en dan ga ik ook maar eens voorzichtig beginnen (heb ook nog een eurofighter depron af te bouwen)

nou ik ben bang dat dit al te zware vliegtuig met kanonnen nog slechter gaat vliegen en wil het eerst zonder proberen.

Zo hij is weer af en kan gevlogen worden, ik wacht er even mee omdat het nog
naar de modelbouwbeurs moet en dan moet het geen brokken krijgen.
Vliegen doet het zeker want die andere vloog ook.
Met die kanonnen valt wel mee maar je moet niet met de raket werpers
gaan vliegen, dat gaat niet.

Descent%2040.jpg
Descent%2041.jpg

Hans.

Laatst bewerkt:
@ TITA, ziet er weer gelikt uit.

@ volhout, bouwen gebeurt meestal 's avonds een uurtje, er moet ook nog gevlogen worden :mrgreen:
vanavond vleugels maken.

Nou Tita je legt de lat wel hoog neer hier... en dat zo snel!
Ik ben vandaag niet verder gekomen dan het verzinnen van een constructie om de staart steviger te maken. Morgen eerst een vlieglesje en dan hopelijk wat meer tijd om te bouwen.

Ik ga bij dit toestel niet het standaard kleuren thema gebruiken maar hoe het wel word zie je vanzelf (als het wat word). Ik ben wel benieuwd of de cg klopt zoals die op tekening staat (iets voor de vleugel). En hoe doe jij het met het landingpootje Tita? hoe sterk moet die zijn? Ik bedoel moet hij de neus redelijk hard omhoog duwen of is lichtjes optillen genoeg? O ja en het vlieg gewicht? Ik heb inmiddels een 2e accu van 2200 mAh die een slagje lichter is. Het nadeel alleen is dat ik waarschijnlijk extra gewicht aan de neus moet hangen om CG goed te krijgen. Zit dat verrekte lampje toch nog in de weg want dat scheelt 1,5 cm :-(

Ik denk dat ik het gaatje in het roerhoornje een beetje ruim maak zodat het stangetje wat kan schuiven. Op die mannier kan hij zo blijven zitten zoals hij is (schuin dus) Het klinkt allemaal een beetje gammel en waarschijnlijk is het dat ook. Wanneer dat niet werkt kan ik het alsnog wel veranderen.

Kortom hier word nog aardig wat geprutst voordat hij het ruime luchtruim in gaat

Ik heb bij deze geen landingsgestel geplaatst omdat ik meestal in hoog gras land. Wat mij de laatste vlucht opviel is dat het een aardig
draagvermogen heeft dat wil zeggen dat je aardig uit kan melken bij de landing en dat je als het ware neer legt. Dat kan je ook op mijn filmpje zien. http://www.modelbouw-hans.nl/Video/Descent1.wmv
Ik moet ook nog een beetje decals op plaatsen en aflakken.

Ik had toen 1700 accu in zitten en dan moest het helemaal naar voren, nu heb ik 2200 en dan heb ik meer speling naar achteren.
Hij zit bij mij van af de voorkant van de Cockpit.

Hans.

Laatst bewerkt:
Hier nog een voorbeeld van de gaten onder de Descent i.v.m. wegwerpen.
Dit is wel de enige manier, een ander weet ik niet.
Het werkt wel goed.

Descent%2042.jpg

Hans

Ja das ook een manier. Ik dacht aan stukje gelammineerd depron van een paar centimeter en dat er onder plakken

Heb je met gooien niet de kans om met je vingers, pols of arm in de prop te komen? Vooral als er een vingertje in het gat blijft hangen 8-O .

Ik ben bijna klaar met schilderen het wil alleen niet super netjes lukken. Ik heb twee problemen, 1 ik kan niet schilderen en 2 ik kan iets dat geschilderd is niet afplakken om daar naast een andere kleur te doen. Wanneer de tape er af gaat gaat de verf mee. Is hier misschien een truckje voor of moet het dan gewoon uit de losse pols zoals ik heb gedaan. Ik heb het wel geprobeerd met een stukje karton maar als daar de verf eenmaal onder zit smeer je alles er onder. Ik zal straks wel een paar foto's plaatsen.

Back