Bouwverslag Descent spaceship

Ik plak af met glanzend papier met erg weinig lijmspray van de action. Of met paarse afplak tape van de action die bedoelt is om over verf heen te gaan, en die niet hard aanduwen.

Oke die tape zal ik eens proberen...

Zoals beloofd nog wat foto's met eerst mijn oplossing voor een stevigere staart. Het is een half stokje die doorloopt tot de bodem. Met een beetje plamuur strak gemaakt:
staartplamuur.jpg

Toch een setje kannonen gemonteerd. Wel iets anders dan orgineel om een beetje orgineel te blijven :D:
kanon.jpg

Hier in een babyblauw kleurtje... Had op iets meer grijs gemikt maar moet nog maar wat oeveven met mengen denk ik. Ook de met de handgeschilderde strepen op staart en vleugel. De witte plekken op de neus verraden iets over de decals:
rodestreep.jpg

hier een kiekje van de vleugel:
kanonenstreep.jpg

hier de wederom met de losse pols geschilderde cockpit en kleine sneekpreview van de decals:
cockpitgeschilderd.jpg

Hier kun je zien dat het schilderen niet 100% mooi ging:
groenestreep.jpg

Het neusje met decals:
haaiekoppie.jpg

zijkant
doodskop.jpg

en nog een foto van het totaal plaatje:
totaallplaatje.jpg

Nu resten alleen nog wat teksten en afwerking van bijvoorbeeld de uitlaat van de rakketen.

Heel mooi!

Strepen, kleine vlakken en dergelijke kunnen ook prima met een edding stift en een liniaal...

Heb je met gooien niet de kans om met je vingers, pols of arm in de prop te komen? Vooral als er een vingertje in het gat blijft hangen 8-O .

Nee daar heb ik geen problemen mee omdat na het werpen je hand naar beneden gaat.
Wat betrefd het aftapen kan inderdaad niet want dan trek je de verf er af.
Ik schilder altijd uit de hand, je tekent eerst met b.v. een zwarte ballpoint de lijntjes met een liniaal en dan binnen de lijnen schilderen, zo blijft het netjes strak.

Bij de descent was het heel makkelijk, ik heb eerst heel ruig met zilver metaal en een kwast en toen het droog was heb
ik een afwasmiddel met zwarte acryl een sopje gemaakt, toen heb ik het grof over de verf geschilderd, tien minuten gewacht
en toen met enn vochtig sponsje net zoveel afgewreven tot ik het gewenste resultaat had.

Descent%2034a.jpg

Het resultaat is dat het dan lekker ruimtelijk versleten sporen heeft. In de groeven blijft dan ook lekker zwart in.
Ook is het voordeel van het bouwen dat je het niet netjes hoeft af te werken. (dat is wel in tegenstelling wat normaal mijn werkwijze is)

hans.

Laatst bewerkt:
Ik schilder altijd uit de hand, je tekent eerst met b.v. een zwarte ballpoint de lijntjes met een liniaal en dan binnen de lijnen schilderen, zo blijft het netjes strak.

Misschien heb ik vroeger wat meer paint by numbers moeten doen, Of wat minder drinken want ik heb niet een vaste hand :proost:.

Maar dat acryl met afwasmiddel ga ik zeker ook proberen want hij is nu wel erg stieriel blauw. Is het verstandig hem daarna ook nog af te lakken? 4 lagen verf lijkt mij een beetje te veel van het goede.

Dat valt wel mee, gewoon met Glitsa meubellak één keer lakken.
Deze lak is op waterbasis. Het word er stevigger van en is water bestendig.

Glitsa.jpg

Hans.

Laatst bewerkt:
Voor de decals heb ik decalpapier besteld bij modelbouwshop. Maar ik kan dit niet aanraden want het is dikke prut... Eigenlijk dunne prut want het uitprinten en fixeren ging prima. Eerst een paar proefprintjes gemaakt op gewoon papier en daarna voor het eggie of decal papier. Maar de folie die je met warm water er af moet weken is zo verschrikkelijk dun dat er niet me te werken valt. Het is nog dunner als huishoudfolie en het plakt natuurlijk aan één kant. Het rekt ook erg gemakkelijk. Kortom de decal die slaat dubbel en plakt gelijk vast :help:. Dus helaas zijn er geen teksten op gekomen.

Eerst een werpsteuntje gemaakt en gelijk een kleurtje gegeven:
werpsteuntje.jpg

Hier een foto van een potje ongeroerde prut.
potjepieren.jpg

Na dit geroerd te hebben op een vleugel gesmeerd. Bij het maken van deze foto sloeg er een ligte paniek toe en ben ik driftig de smurrie er weer af gaan vegen.
drekopvleugel.jpg

Gelukkig ging dit gemakkelijk zoals beloofd met dit als resultaat:
vleugelonderkant.jpg

Hier zie je goed dat hij nodig gewassen moet worden:
viezevleugel.jpg

Hij is nu helemaal klaar en hij wacht op een mooie dag om te gaan vliegen:
100klaar.jpg

fantastisch project heb je gemaakt ! hopelijk komen er nog wat van die starwars dingen en kan je eens een combat gaan doen met die toestellen ;) of gewoon mooi door elkaar vliegen kan ook al leuk zicht zijn op filmpje :)

Het heet waterslide decals en je moet het net zo verwerken als de decals van een Revell kitje

Ik trok het velletje van het papier en dan heb je een slap stukje snot waar geen land mee te bezijlen is.

Je moet dus als ik het goed begrijp de decal tegen je model aan houden (nadat het uit een warm bakje water is gehaald) en dan langzaam overschuiven van het papier naar je model?

Back