Bouwverslag Dragonous II Elite

• Topicstarter Topicstarter fredje
  • Startdatum Startdatum
Ziezo hier een van de laatste updates voor de maiden. Deze namiddag ga ik nog een pinion halen bij Pedro (thx daarvoor :wink: ). En dan kunnen we de lucht in. Ik ga eerst proberen met de 3550kv motor van align met een 3s 2150 mah flightpower lipo. Ik zal hem ook testen met een 4s lipo. De zender ziet er zeer goed uit, werkt beetje anders dan de FF9 maar eenmaal je er mee weg bent houd het niets meer in.
Het enige wat ik niet zo goed vind is het systeem om de servo's te plaatsen maar ik heb het een beetje veranderd met het dremeltje zodat ik er toch gemakkelijk mee kan werken. De mainblades zijn ook zeer goed (fiberglas met carbon core). Oh ja, de staartservo zit niet op de boom maar in het frame. Het enige probleem is dus dat de stang naar de staart maar door 1 oogje moet. Ik ga enkele bij maken want nu kan de stang plooien en dit willen we toch niet. Ziezo hier nog wat foto's, stay tuned :wink: :!:

9204121632.jpg

Hier zie je de servo's van de swashplate. Het systeem heb ik wel wat aangepast.
9204121528.jpg

9204121483.jpg

Hier de heli, wel nog zonder motor, die plaats ik zodra ik mijn pinion heb.
9204121416.jpg

Dit ben ik, die druk bezig is zoals altijd :lol:

Gr,
Fréderic

@ Pedro, ik breng hem deze namiddag wel mee maar kan nie lang blijven.

Ik heb nog een aanpassing moeten doen op de staart. De stang plooit omdat er maar 1 gaatje is voorzien. Hier heb je de foto van de aanpassing.
9207343242.jpg

Gr,
Fréderic

Wegens enkele omstandigheden moet ik de maiden uitstellen naar morgen.

Gr,
Fréderic

Hallo forumleden,

Ik heb een probleem bij het plaatsen van de motor. Iedere keer wanneer ik de bouten in de motor vastdraai kan ik de pinion niet op zijn plaats houden waardoor er een ruimte onstaat tussen de pinion en de main gear. Is hier een trukje voor? Hier heb je foto:
9307023513.jpg

Gr,
Fréderic

P.S. Graag snelle en duidelijke antwoorden want deze avond wil ik de maiden doen:p

hey fredje,

het beste kun je eventjes een stukje papier tussen de tandwielen doen en dan de tandwielen stevig tegen elkaar aan gedrukt houden onder het vast draaien (nog met het papiertje er tussen)
als de motor dan vast zit haal je het papiertje er weer tussen weg en heb je precies de speling die je wilt hebben.

mooie heli btw. ben benieuwd naar de maiden :thumbsup:

groet,

Roy

En niet te strak op de maingear, zoals Roytjuh al vertelde een stukje papier ertussen. Even ronddraaien en kijken of de maingear wel mooi rond is en anders op het strakste punt afstellen.

Ok, alles ok nu. Straks even een hovervluchtje doen om alles te testen en dan de echte maiden.

Gr,
Fredje

Nog steeds geen maiden kunnen maken. Ik heb blijkbaar iets vergeten in de kop. Ik wil de bladhouders er van nemen maar ik krijg ze er niet meer van. Wat te doen? Help me snel aub, het is nog steeds zonnig dan kan de dragonous de lucht in.

Had nog enkele problemen met de kop 8O :evil:, dus kheb nog niet kunnen vliegen. Alles is nu opgelost, maar ( ja al die "maars" tjonge tjonge) deze nacht vertrek ik naar griekenland. De maiden komt dus volgende week woensdag of later. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: Sorry iedereen. Ik had dit probleem niet verwacht maar hij ZAl en MOET vliegen!!! :wink:

Gr,
Fréderic :cry:

nice zeer nice maar ff een vraag.

kan je een kostenplaatje maken?

hoi
fredje heefd tot laat gewerkt in ieder geval en verlangde echt om de maiden te doen.
een kosten plaatje goed koper dan een se iets duurder dan een xldenk de prijs klasse van een s klasse.
mvg pedro

Hallo iedereen,

Hier vanuit Griekenland een korte reactie op jullie vragen. Zoals Pedro al zei is het kostenplaatje vergelijkbaar met de trex s. Je hebt wel 3 versies van de dragonous. stnadaard (plastic uitvoering), elite (al bijna alles getuned in carbon en alu) en dan nog de pro (fiberglas canopy etc etc). De rest van de kosten vind je op www.ercmarket.com
Ik heb de kop helemaal in orde gekregen. Dus hij staat klaar voor de maiden :wink:
Vele groeten uit Athene

Fréderic

Back