Na een tijdje stilte weer een update:
Het roer heeft de nodige aandacht gehad, ik heb het gemaakt in een uitwaaierende vorm:
Onder de koning is ie 3 mm breed en aan het einde 15 mm breed.
Doel van dit is dat ik het schroefwater een beetje verder de hoek om duw en dus met minder uitslag toch een goed stuur heb.
Een overzichtje van hoe de machinekamer er uit gaat zien.
Stuurboord staat de accu en bakboord een elektronica module die ik aan het bouwen ben.
In de toekomst zal ik het zo gaan bouwen dat deze module tussen al mijn schepen uitwisselbaar gaat zijn.
Er komen drie servo uitgangen op en drie regelaars in te liggen.
Dit gebeuren wordt dus zes kanalen groot. Eerst komt er één regelaar in te liggen zodat dit bootje er mee kan varen.
Terug naar de machinekamer, het sturen doet een 3003 servo van Robbe.
De voortstuwing wordt verzorgd door een Robbe 755/40 motor.
Ik ben bezig geweest met de afwerking buitenom, alles is bijna zover om de eerste laag bescherming te krijgen.
Ik heb de potdeksels op het boeiwerk gemaakt en slijtstrippen op dek hoogte aan gebracht. Op de waterlijn zit een smallere slijtstrip.
Op het boeiwerk zelf zitten stripjes om de kleuren die er op komen te beschermen mocht het ooit raken met een onwillige sleep.
Op de stuurhut staat een torentje waar de radar, een mast en een neerklapbare sleepcilinder op moeten komen.
Dat torentje staat nog los omdat ik nog niet zeker weet of ik het mooi vind of niet. Ik zie het dus nog even aan.
De uitlaat is, net als de stuurhut, afneembaar.