Bouwverslag Duwboot "Lynx" (Springer Pusher)

Hallo Mark,

Mooie boot, netjes gebouwd!

Als je toch met de motorontstoring in de weer 'moet', kijk dan gelijk, of de motor aan de kant van de uitgaande as ook voorzien is van koelsleuven.
Momenteel worden die door de motorsteun 100% afgedekt en is de luchtomwalsing dóór het armatuur heen nihil.

Dat dit problemen kan opleveren merk je pas, als de afdruk van de te heet geworden motor in de PVC motorsteun staat en de uitlijning naar de gallemiezen is...

Het overnemen van de koelsleuven in de motorsteun voorkomt dit.

Korte testruns zonder opbouw zullen de motor niet te warm laten worden, zeker niet om deze tijd van het jaar, maar als de opbouw er eenmaal op staat en je langer gaat varen zal de boel lekker opwarmen.

Groeten, Jan.

Hoi Jan, u heeft inderdaad gelijk.

Ik ga de motor steun nog even aanpassen indien mogelijk.
Bedankt voor je tip.

Groet; Mark

Laatst bewerkt:
Mark,

Bij deze, dit is misschien iets duidelijker hoe het werkt qua tekening.

Beweegbare%2520Stuurhut_Sjlesage.jpg

Als je nog foto's nodig heb kun je online kijken en anders zal ik ze je maken.

Wil je deze tekening als pdf (A3) dan had ik graag je email in een PB'tje

Lezers....

Na een middagje prutsen staan er opeens twee dummy- koppellieren op het voordek..

Weer iets om trots op te zijn....en dat zonder tekening ;)

Groet, Mark

full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Spareparts van de ikea zie ik!
Ziet er mooi uit!!

Ja Bas...je weet toch dat je als modelbouwer een grote verzameling restafval aan moet leggen? Zelfs mijn schoonmoedert durft niks meer weg te gooien in de kliko :lol:

Waarom kopen als je het soms zelf kan maken?
Scheelt je toch weer geld ;)

Groetjes, Mark

Mark, Als je daar behoefte aan hebt, ik heb nog een oud verbrand motortje liggen met 2 condensatoren erop, wil ze er wel voor je afhalen en opsturen, voorkomen is beter dan genezen. Ziet er leuk uit ben benieuw naar het eind resultaat.

Mark, Als je daar behoefte aan hebt, ik heb nog een oud verbrand motortje liggen met 2 condensatoren erop, wil ze er wel voor je afhalen en opsturen, voorkomen is beter dan genezen. Ziet er leuk uit ben benieuw naar het eind resultaat.

Rick, ik heb die dingen ook nog ergens liggen van een sloopmotor. Bedankt voor je aanbod.

@ baggeraar

Klopt, het moeten elektrische lieren voorstellen. Het handwiel zit nog niet vast, dus ik kan ze nog achterwege laten.

Misschien dat ik probeer iets grotere te maken van messing.

Ja Bas...je weet toch dat je als modelbouwer een grote verzameling restafval aan moet leggen? Zelfs mijn schoonmoedert durft niks meer weg te gooien in de kliko :lol:

Waarom kopen als je het soms zelf kan maken?
Scheelt je toch weer geld ;)

Groetjes, Mark
Inderdaad... Nog een goede op dat gebied: De koffieroerhoutjes uit het restaurant van IKEA (overigens heeft Blijdorp die ook, zag ik gisteren). Mooi dun en smal hout, perfect voor dekjes leggen e.d. :D

Even een kleine tussenstand.

Ik ben nu even meer bezig met de Stijn, en ik ben ook nog aan het bedenken hoe ik de stuurhut op en neer kan laten bewegen.

voorlopig heb ik alleen nog maar een waterschot gemaakt op het voordek:

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

En ik was bezig met het bouwen van de hefkolom...maar dat ligt even stil.
Want ik wil eerst even kijken hoe en welke constructie ik wil gaan toepassen.
Ik zat ook te denken aan een schaarcontructie..

Kortom, even stilte hier.

Groet, Mark

Daarna ben ik begonnen aan de duwnknieen.
Deze gelijmt met epoxy aan het dek. (Ja, ik weet het, ze staan voor het mooie iets te ver naar buiten.)

naar buiten? staan ze misschien niet ietsje te ver naar achter? want nou heb je er niet veel meer an.
verder ziet het er netjes uit hoor.

Rick, daar heb ik ook aan zitten denken.
Ik ben nog bezig met het beginnen van het maken van een plan ;)

@Rc Boy:

Er komt ook nog een dikke strip rubber tegen de duwknieen.
Alleen dat lijm ik er straks pas tegenaan als de romp gespoten is.

Anders zit dat dalijk ook onder de verf.

Back