Bouwverslag duwboot VEERHAVEN 8

Je hebt het op de zender afgesteld dat is een computerzender, maar je gebruikt geen dualrate op de zender dat zijn schakelaars je kan dan de maximale uitslag nemen als de schakelaars in stand 1 staan zet je deze in stand 2 dan heb je het door jou ingesteld vermogen.
Het instellen gebeurd door potmeters die ook in die schakeling zijn opgenomen.

Als je met de bakken ervoor vaart en je wilt draaien dan heb je die pouwer wel nodig.

Bij ons in de vereninging had iemand de Oranje dit was een polyester romp eens verkrijgbaar in Duitsland.
De middelste motor werkte met een vaarregelaar en de buitenste twee motoren op een ompoolschakelaar deze kon je op een servo plaatsen, je had dan ( vol vooruit - stop vol achteruit )

Op beide buitenste motoren draaide het geheel met bakken mooi in het rond en gebruikte je de middelste motor om de boot op zijn plaats te houden.
Dit in verband met de scheepschroeven vooruit hebben die meer effect dan achteruit.

hallo Jan

Ja van dat dual rate heb ik wel eens iets gehoord. ik ga dat zeker proberen om aan te sluiten
in ieder geval bedankt voor de tip....

groetjes johan

Hallo allemaal

Het heeft even stil gelegen maar in de tussentijd heb ik bij Seamenn etstechniek in Duitsland de scepters, looprooster en de trappen besteld. de kwaliteit van het etswerk is prachtig. nu is het voorlopig solderen solderen en nog eens solderen. maar het resultaat is best aardig geloof ik....

Hallo Johan
Allereerst moet ik zeggen dat het model er werkelijk prachtig uitziet.
Ik ben vorige week in Madurodam geweest en daar zag ik ook een model van de veerhaven 8 liggen, ik kon het niet laten een paar foto's te maken. Misschien heb je er wat aan.

normal_veerhaven801.jpg

normal_veerhaven802.jpg

Mocht je een grotere versie van de afbeeldingen willen hebben moet je maar even een pbtje sturen.

Groeten arnold

hallo,

ten1ste wil ik even zeggen dat dit een prachtig model aan het worden is en hoop dat het zo door gaat :),
en nu is mijn vraag waar heb je dat plaat materiaal besteld voor de woning ? ziet er erg strak uit .

lars 8)8)

heee lars

dat zijn platen die ik via een kennis bij een modelbouwclub heb gekocht
de platen zijn ook bij een modelbouwwinkel te koop.
mischien dat andere gebruikers op dit forum hierover wat tips kunnen geven.
ik heb de plaat in verschillende maten van 0,5 mm tot 2 mm de opbouw is van 1 mm gemaakt en de dekken van 2 mm
je moet kunstof wel in de pruimer spuiten anders blijft de verf niet goed hechten.

groetjes johan

nog even een berichtje voor Gommer

ik weet niet hoe ver je al bent met de bouw van de veerhaven 8 maar mischien is het een leuk idee om er de veerhaven 10 van te maken die is er namenlijk nog niet en de 7,8 en 9 al wel.

groetjes johan

Hallo allemaal

kan iemand mij uitleggen of heeft iemand een schematje hoe je bij een futaba fc16 dualrate op de zender aansluit.

groeten johan

Daarvoor zou ik; maar even de zoekfunctie raadplegen :wink:
Reeds veel over geschreven dacht ik zo :roll:
mvg
Frederik :D

jovis zei:
Hallo allemaal
kan iemand mij uitleggen of heeft iemand een schematje hoe je bij een futaba fc16 dualrate op de zender aansluit.
Bij een FC 16 is dat geen kwestie van aansluiten maar in de software programmeren.
E.e.a. staat vrij duidelijk in de gebruiksaanwijzing.

de dualrate functie (D/R) werkt alleen op de kanalen 1,2 en 4
blz 48 meertalige handleiding

je kan kiezen voor 1 schakelaar per kannaal
of 1 schakelaar voor de 3 kanalen
of nog twee andere combinaties

Hoi,

ja helaas maken de fabrikanten geen software voor ons schippers, er zou zo veel meer mogelijk kunnen zijn met een computerzender als die een beetje op het nautische was geprogrammeerd.

André

Hoi Johan

Dat ziet er netjes uit. Wat een gepriegel he. Maar het resultaat is dat het nu een beetje op een boot begint te lijken met die reling erop

Back