Mooi gemaakt en een bijzonder detail om te laten zien.
Thanks, dat het detail er in zit heb ik aan jou te danken

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Mooi gemaakt en een bijzonder detail om te laten zien.
Let er op dat je jufferblokken goed gepositioneerd zijn. Onderste blokken met gat beneden, bovenste met gat boven.
Wordt een hele mooie doorsnede. Succes
Met het wand!
je rust ligt onder het berghout, en op de tekening ligt de bovenzijde van de rust gelijk met de bovenzijde van het berghout. Dat scheelt al 6 mm.Ergens is er iets mis gegaan, heb vanalles opnieuw opgemeten maar kan niets vinden.
Hoi @Hilbert welke kleuren heb je voor de buitenzijde gebruikt, voor het blanke hout?
Bekijk bijlage 587724
Ik kan je een antwoord geven maar waarschijnlijk kun je er weinig mee. Voordat ik mijn model bekwast met beits had ik een testje gedaan hoe de kleuren uit pakten, in onderstaande foto staat het potje boven het resultaat (de kleuren komen niet echt goed over op de foto). Wat vreemd is dat uit het potje ''donker eiken'' een vrij lichte maar warme kleur kwam en met ''licht eiken'' was de kleur iets koeler. ''Medium eiken'' was een stuk donkerder (daar heb ik mijn mars en top van de mast twee keer mee gebeitst). Met ''donker eiken'' heb ik de rest van mijn model gebeitst, maar als ik jouw was zou ik dit wel even testen op een paar reststukjes of dit ook zo uitvalt bij jouw.
Bekijk bijlage 595627
dank voor je uitleg, ik ga wat extra kleuren bestellen en wat testjes doen. Vond mijn eiken beits nu veel te rood, wat oké is voor binnen maar de buitenzijde niet.
Voor deze heb ik verdunde Tamiya verf gebruikt.
Na 24h drogen is dit opgepoetst met scotch brite (het bekende schuursponsje voor de afwas).
Altijd eerst proberen en testen op een afvalstukje, nooit direct op je model
Eerst testen op een afvalstukje heIk zou kunnen proberen