Bouwverslag dynaflite talon, voor het eerst op de helling (filmpje)

hier het rompje

3806c51dfa3e63add9c1cc624462ca6d.jpg

even een 3s 2500 FP gepast maar dat past precies in de romp
alleen dan past de rol servo niet meer

Hallo hee, Het is maar een mini(sport) zwevertje.
Ga eens in de richting van een microfan of kleiner denken. Een 40mm fannetje zou ook beter staan en is geen baksteen. Ook het vermogen is wat minder wat beter bij dit model past. Mijn gfk minisalto heeft een alfa fan erop en kan de snelheid maar net aan dus bij een houten modelleke helemaal niet.

Microfan:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo hee, Het is maar een mini(sport) zwevertje.
Ga eens in de richting van een microfan of kleiner denken. Een 40mm fannetje zou ook beter staan en is geen baksteen. Ook het vermogen is wat minder wat beter bij dit model past. Mijn gfk minisalto heeft een alfa fan erop en kan de snelheid maar net aan dus bij een houten modelleke helemaal niet.

Microfan:

full

!!!

en uit einderlijk is dit het geworden..

00c9c885afe5d30d57c98a97d0e6d405.jpg

nu wachten op de ontvanger die onderweg is, ik denk dat ik er een 1cell lipo in leg van 1000 mah ofzo..

Grt,

Zo Ik heb een 3s pakket gesloopt en nu 3 ontvanger paketjes van 1500 mah 1s nu wachten op de ontvanger en 2mm kwiklinks dan instellen en kan rij vliegen.

Erik. Hoeveel mm fan moet Ik dan hebben? 56 of 55 of kleiner. Ik vond met de kleinere dat ze maar weinig vermogen hadden 300 gram enzo. Ik dacht eerder aan 200 watt of 150
Posted via Mobile Device

Ik heb net het rompje in de plamuur gezet.
Ik heb het met renoband gedaan.
Heel dun ik ben benieuwd hoe glad dat wordt.
Het is voor mij nieuw en ik wilde dat hier eens op proberen.
Hij als hij niet glad wordt kan mij dat weinig schelen hij is niet voor het mooi.
Al wordt hij denk ik aan het einde van de rit wel glad want dan wil ik hem meestal toch weer mooi hebben.;)

Vanmiddag het kapje op de romp gelijmd.
Ik kwam er alleen achter dat het glasmatje niet helemaal in het midden zat.
Met als gevolg dat het mooi passende kapje niet meer zo mooi paste.:(
Na wat schuren moest er toch nog meer plamuur aan te pas komen.:(

Na het drogen kan er nog veel weggeschuurd worden.
Tot zover de talon.

Laatst bewerkt:
Bertus, heb je de ailerons ingekort?
Volgens mij beginnen ze bij mij een rib verder naar binnen

Ja ik heb ze ingekort dat heb ik een paar pagina's geleden al aangegeven. ;)
Dat heb ik gedaan voor als hij op de huckepack komt.
Dan zitten de rolroeren niet onder de elastieken.
Dat scheelt servo's zeg maar.:p

Twee aileron servo's

Om ruimte te winnen in de cabine voor motorizering en LiPo ga ik de servo's in de vleugel plaatsen. Ik gebruik hiervoor 9 grams mini servo's. Ze zitten vast met epoxy om de stijfheid van de rib (die doorgezaagd is) nit te verminderen.

full

Ja ik heb ze ingekort dat heb ik een paar pagina's geleden al aangegeven. ;)
Dat heb ik gedaan voor als hij op de huckepack komt.
Dan zitten de rolroeren niet onder de elastieken.
Dat scheelt servo's zeg maar.:p

Slim detail :)

Het is dan wel net iets lastiger om 2 servos in de vleugel te zeten, behalve als de onderindekking achter de hoofdligger wat verder doorgetrokken wordt zodat daar een servo op geplakt kan worden.
Ivm een lage romphoogte zou ik zelf later overwegen om de rolroerhevels aan de bovenkant te monteren, dus ook de servo op de bovenindekking lijmen. Dan weet je zeker dat die nooit meer vervangen hoeft te worden.

je kan ook de servo op een servoklepje kunnen lijmen zodat die nog wisselbaar is.

Hmmmmm ;)

full

Back