Bouwverslag dynaflite talon, voor het eerst op de helling (filmpje)

Dat servotje zo doen is erg handig ik heb alleen nog geen servo's:(
Ik moet het dus anders doen, ook heb ik mijn rolroer korter gemaakt.

Erik ik had er nog niet over nagedacht om hem bovenheen aan te sturen.
Ik ga dat wel doen denk ik.
Die 9 grams servotjes die ik besteld heb kunnen niet heel de wereld aan denk ik.
Ik denk dat ik de servo's er ook gewoon in lijm, een luikje maak ik niet.
Als ik hem tegen een stukje boven beplanking lijm kan ik later altijd nog een stukje folie wegsnijden als hij er uit moet.

Ik gebruik altijd de graupner C2081 of C261 servo. Die tandwielen zijn erg hoog dus sterk.
Zorg dat je op de lijmziijde van de servo met een mes een horizontaal, vertikaal en diagonaal raster insnijdt en even met spiritus ontvetten. lijm eerst een .4mm triplex plaatje in de vleugel en daarop de servo. Ook tijdens het drogen NIET aandrukken want dan krijg je een mooi plat vlakje op je vleugel in de vorm van je servo. Het triplex is om de indekking wat meer sterkte te geven mocht je ooit de servo er met geweld uit moeten trekken.

Hier zitten de C2081 servos in gelijmd:
http://airtoimedia.nl/web/upload/Emile/Lift-Off_xs_EDF_Erik_8-7-2007.wmv

grtz!

Ja ik heb ze ingekort dat heb ik een paar pagina's geleden al aangegeven. ;)
Dat heb ik gedaan voor als hij op de huckepack komt.
Dan zitten de rolroeren niet onder de elastieken.
Dat scheelt servo's zeg maar.:p
Sorry, dat heb ik gemist...
Maar, ook op de Hückepäck doet een servo alleen maar wat als jij aan de knuppel komt. Dus zolang je maar geen commando geeft maakt het niks uit...
Ik vond juist de volledig inboard aansturing van alle roeren een aantrekkelijk detail van dit model. En ik stel me voor met deze vooral op het duin te vliegen; het lijkt me geen thermieker, voor de Hückepäck (wat is dat toch een irritant germanisme...) heb ik wel wat anders.

58416d308814a02772c9b5dea282386f.jpg

Zo, ik denk dat het cg zo aardig meot komen, ik zit nu op 357 gram.

morgen even alles nakijken e.d. en het cg uitslag en je weetwel. en dan is hij klaar voor de maiden.

Heb jij er hoe het nu ligt geen lood in?
Verder zie ik dat jij 1 servo hebt gebruikt voor hoogte, ik begin nu ook een beetje te twijfelen.
Ik had voor ieder roer een servo in gedachte.
Ik heb maar van die 4 euro servotjes gekocht, ik weet niet hoe betrouwbaar die zijn.

ik heb er inderdaat maar 2 servo`s in, dat gaat gewoon prima.
verder heb ik er nu een mini fasst ontvanger in, met maar 300m rijkwijte, inpreciepe opde heling moet ik het daar mee reden.

het cg ga ik vanmidag bekijken of er lood bij moet of niet.

Ja ze zijn van hc ik ben dit spil nog niet gewend vandaar mijn wantrouwen ;)

ik heb er inderdaat maar 2 servo`s in, dat gaat gewoon prima.
verder heb ik er nu een mini fasst ontvanger in, met maar 300m rijkwijte, inpreciepe opde heling moet ik het daar mee reden.

het cg ga ik vanmidag bekijken of er lood bij moet of niet.

Als je ga vliegen verwachten wij wel foto's hoor :D
Ook ben ik benieuwd of onze instelhoek van het stabilo klopt.

HC servo's

Ik gebruik de HXT500 en HXT900 servo's van HC op depron en kleine balsa kisten.

De HXT500 heb ik er al twee gehad met gepoetste tanden.

De HXT900 heb ik niks dan lof over. Nog nooit problemen mee gehad.

Beide servo's hebben wel wat minder resolutie dan de duurdere alternatieven (D47, HS55 en zo) maar ik heb er in praktijk geen problemen mee gehad. Ik heb meer last van de slechte resolutie van de Corona RP4S1 ontvangers (heb er twee).

Harm

hmm nu even het cg wezen uitmeten, maar alles helemaal naar voren moet er nog 70 gram lood voor in :(

Ik vond het al raar dat hij zonder lood goed zou zijn bij je.
Ik had op meerdere plaatseb gelezen dat ze de ontvangeraccu zo ver mogelijk naar voren brachten.
Die gebruikte nimh waarvan 1 cel door het voorste spantje stak.
Maar ik denk dat het gewicht geen probleem is.
Het lijkt me dat hij op de helling best wat gewicht mag hebben.

ja, voor de helling is het niet erg. k heb er net nog even een haak onder gemaakt, straks maiden!!

Zucht.....

@raymon: bedankt voor de 70 gram.!
Wat een opluchting. Mijn aandrijving gaat ongeveer 80 gram wegen (26 gram motor, 45 gram Lipo, regelaartje) , dus zit ik precies goed als ik die zover mogelijk in de neus schuif. De klapprop komt daar nog bij.

hij heeft inmidels in totaal 10sec gevlogen denk ik.
fa46ecef64bf340bf4a49490cb06f299.jpg

alleen is het CG te achterlijk, hij stald bijna gelijk...
heb 1 handstart gedaan en 1 van de dijk naar beneden gegooit.
beide eindigde in een stall..
dus nog meer gewicht voor in:(
toch maar snel kijken naar een EDF

Back