Bouwverslag Extra 1500mm span.

hallo mave,

ik ben zelf ook beginnend bouwer en laatst ook aan de extra 300 begonnen. ik heb deze tekeningen op A0 af laten drukken toen uitgeknipt en met spuitlijm op hout geplakt en toen alles uitgezaagd met de elektrische figuurzaag.

ik ben een paar weekjes terug begonnen met bouwen maar al een aardig stuk opgeschoten:)

dit zijn mijn vorderingen tot nu toe:

DSC01190.jpg

- voor servo's kun je gewoon alle standaard servo's gebruiken, op de tekeningen staat een futaba s3001 servo afgebeeld.
- en het folien doe je meestal als laatste als heel je vliegtuig klaar is en dat je dan in een keer alles kan folien.

groet koen

Inmiddels ben ik lekker aan de klus.
Ik heb een landingsgestel gemaakt van aluminium.De staart heb ik er opgemaakt en de sparingen voor de servo''s in de vleugels aangepast met een luikje.
Een stukje hardhout bevestigd in het hoogteroer om ze met elkaar te verbinden.
ik weet even niet hoe ik foto's op de site krijg maar ik hou het ook bij op mijn eigen fotosite daar kunnen jullie de vorderingen volgen.
Deze link staat in het stukje hieronder.

Leuk dat je er zo enthousiast mee aan de slag gaat!

Foto's plaatsen is niet zo moeilijk. Ik ben naar je fotoboek gegaan, op het plaatje geklikt, dan opent zich een preview. Dan kies je de link Details/Comments. Vervolgens rechter muisklik op de foto, onderste optie 'Eigenschappen' of 'Properties' kiezen, en uit dat window de URL kopieren. Dan de url plakken in je bericht, met img tags eromheen. Dan zie je dit, als je het bericht post:

P1050301.JPG

Als je dit berichtje quote, zie je (voordat je het berichtje post,) hoe die img taggs er staan.

Succes,

Hugo

Laatst bewerkt:
Ik zal het eens gaan proberen met de nieuwe foto's die ik ga maken.

Ik zit even in dubio wat ik zal doen met de servo's voor richtingroer en staartroer.Ik vind het mooier als je deze niet ziet zitten.
Heeft iemand een advies?
Kan ik dit in de romp maken en dan naar buiten geleiden dmv stangetjes?Of is dit minder sterk?

Verder ben ik op zoek hoe ik het beste de kunsstof motorkap kan maken?
Voor de canopy ga ik een mal maken en deze in de oven vormen.

EXTRA300S150Kleuren2-Model.jpg

Ik heb andere kleuren bedacht.Hij wordt bordeauxrood met creme.
De kleuren komen helaas niet helemaal echt over door autocad.maar dit is in ieder geval het idee wat ik heb.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit Koen.
Hoever ben jij inmiddels?

Ik heb nog niet veel gedaan ivm tijd gebrek maar van het weekend ga ik weer het e.a doen.

hoi mave,

ik had vorige week krokusvakantie dus ik heb aardig wat kunnen doen.
ben al een stuk opgeschoten met de bovenkant van de romp, plankjes geplakt en geplamuurd
verder heb ik nog de roeren beplakt met balsaplankjes en moet ik alleen nog de kantjes mooi glad schuren, en dat is wel een hoop en stoffig werk!!

DSC01209.jpg

jij bent toch ook ongeveer net zo ver als mij of al verder?

groetjes Koen

Ik heb de vleugel gemonteerd en ben nu de onderzijde van de romp aan het dichtmaken.
Foto's volgen.
Verder ga ik 'm elektrisch aandrijven en heb ik mijn lipo en ESC binnengekregen nu nog even wachten op mijn servo's
Dit is wat ik momenteel heb aan spullen:
Een Himodel 380KV 5-8s Outrunner Brushless Type A4130.Esc 80A BEC en Lipo 6S 4000MaH
Servo Hobbycity Online R/C Hobby Store : SSV 42g / 9.7kg-cm / .12sec Servo $12.95

Ik zit nog even te bedenken hoe ik de motorkap moet gaan maken.
Hoe ga jij dat doen Koen?

de motorkap ga ik bestellen, eerder in het forum is er al over gesproken. en waren er wat links gegeven:

Phoenix Models Extra 330S 63,8” (=1, 62 m)
wheelpants
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXPHB9&P=Z $15

Cowl
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXNCT8&P=Z $16

Canopy
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXNCU0&P=Z $ 6,79

samen met wielkappen en een cabine, ik weet niet of je die ook nog nodig hebt:)

en een mooie motor heb je, daar gaat ie zeker mee vliegen:)

groetjes Koen

Zijn die afmetingen niet heel anders?
Ik heb de wielkappen wel al.Alleen nog de canopy en cowl.

Hoe ver ben jij inmiddels?Ik moet alleen nog het gedeelte bij de canopy en het hoogteroer bevestigen en dan kan ik gaan glad maken en afwerken.En natuurlijk helemaal elektrisch nog aansluiten.
Wat ga jij als aandrijving ed gebruiken?

hey mave,

ik denk dat het met de afmetingen wel meevalt, en dat het wel aardig past.
ik heb de laatste tijd niet zo heel veel tijd meer gehad. en als aandrijving wil ik een brandstofmotor gaan gebruiken. een 4-takt motor lijkt me wel mooi. (heb je ook zo een mooi geluidje):) met futaba FS100 servo's en verder weet ik nog niet precies.
veel succes.

groet Koen

Ik ben benieuwd!
Ik heb mijn servo's vanmiddag binnengekregen.dus ik kan ze gaan inbouwen.

Ik probeerde net je PB te beantwoorden:

"Het is gebruikelijk het midden van de vleugel te versterken met een reep glasvezeldoek, in dit geval zo'n 10cm breed, en epoxy. Om de zorgen dat de 2 helften NOOIT meer van elkaar loskomen. Als dat wel gebeurt in de vlucht is dat namelijk erg lastig vliegen...

Succes, Hugo"

Maar dat werkt technisch niet. Er staat dat je of geen berichten mag ontvangen, of het niet wil. Misschien even checken. Is'tie misschien vol?

Hugo

Ok bedankt,ik zal hier rekening mee houden.
Maar ik heb niets veranderd aan mijn mailinstellingen en hij is ook niet vol,vreemd.

Hey Mave zit hier met het zelfde probleem als hugo, dus als je mij misschien even je mailadres per Pb stuurt, of de instellingen wel goed kan zetten...

:ontopic: Tis een mooi toestel. Maar niet te enthousiast met vliegen he, anders ligt ie al snel in de sloot ;)

Mave heeft aangegeven geen privé-berichten te willen ontvangen of heeft geen rechten om privé-berichten te ontvangen. Daarom kun je geen berichten aan hem/haar sturen.

Als je dit bericht naar meerdere ontvangers probeert te versturen, verwijder dan Mave uit de lijst ontvangers en verstuur het bericht nogmaals.

Hij heeft het niet geaktiveert .

Mvg Johan

Back