Nu heb ik vrij weinig directe kennis van ontstekingen en smoke..
1 keer smoke ingebouwd (nog niet gedraait) en 1 ontsteking in een heli gezet (die wel vliegt)
Wel erg veel ingelezen...
controleren van de ontsteking.. Je kunt natuurlijk door de bougie er ff uit te draaien en een slinger aan de prop te geven, kijken of hij vonkt.
Alleen is die vonk alleen niet afdoende.. als de motor op toeren komt, moet die vonk ook sterk genoeg zijn, en dat schijnt erg moeilijk te controleren zonder draaiende motor.
qua smokepomp, bij die van mij hebben ze geloof ik een keer of 10 in de handleiding over niet vloeistofachtige materialen in de vloeistof gehad.
pomp werkt met tandwielen, zeer strak op elkaar. schijnbaar zou een haar al zorgen voor het klemplopen van de tandwielen.
Dit kan een reden zijn voor het vastlopen van de rookpomp..
motor trekt dan met opstarten ( en niet rondgaan) een zodanige stroom dat hij de switch overbelast.
Wat dan wel raar is, is dat de switch het pas opgeeft tijdens een latere vlucht, terwijl de pomp niet wordt gebruikt.
Misschien net het laatste dingetje afgebroken door de trilling van de motor oid
Als dat het geval is, zou de ontsteking in theorie gewoon goed moeten zijn. logischerwijs..