Bouwverslag F16 van Fly Eagle en is gemaidend:)

weer wat geleerd :)

Ja, voor 'mijn' eerste vlucht ben ik ook niet bang. Maar 'dr waren wat veel onbekenden in deze vergelijking (uitslagen, trims, zwaartepunt..)

Ik zal zo de link van de eerste (en tweede) vlucht er eens op zetten, (eerst vlucht was een meter of vijf) - trim zat er 'wat' naast.

Landing zag er ook netjes uit. Kist zakt lekker als je 't vermogen terug neemt, dus je kan vrij steil aankomen :D

Laatst bewerkt door een moderator:
en de eerste en tweede vlucht:

Accelereert wel lekker zo :D :D

Later vertelde Koen me dat de eerste super-korte vlucht zo gepland was, om 't landingsgestel te testen :p

Nette landing:

Leuk detail: ruim 7 minuten vliegtijd, en dan nog is de extra tank onaangebroken. (de twee 'standaard'tanks zijn dan wel behoorlijk leeg)
Tja, als je maar kwart gas hoeft te vliegen....

Gelukkig nu deze af is kan ik tijd maken voor 't volgende 'kleine' projectje.

Ik weet in elk geval al 1 piloot die daar ook wel een keer mee wil vliegen ...

Mooi

Gefeliciteerd met de prachtige maiden!
Ziet er gelikt uit.

Heb je de ailerons nog niet als flaps ingezet?
Volgens mij stonden ze bij de 1e landing nog vlak.

Landingsnelheid was i.i.g. prima in orde.

Haha, 't stormde redelijk inderdaad. Maar de laatste landing was met een berg minder wind, en dat ging ook prima. Wel voldoende gas erop houden ;)

Rolroeren zijn inderdaad nog niet als flaps gebruikt. Is 't experiment wel waard, maar zo te zien niet nodig. Maar wel leuk om mee te spelen natuurlijk ;)

Haha, 't stormde redelijk inderdaad. Maar de laatste landing was met een berg minder wind, en dat ging ook prima. Wel voldoende gas erop houden ;)

Rolroeren zijn inderdaad nog niet als flaps gebruikt. Is 't experiment wel waard, maar zo te zien niet nodig. Maar wel leuk om mee te spelen natuurlijk ;)
Wil ik gerust een keer testen voor je :mrgreen: :mrgreen:

Volgens mij viel 't mee (aan de 'rustige' figuren na de eerste twee rondjes te zien ;) :s )

Als 't een beetje een rustige herfst/winter wordt binnenkort zelf es een rondje toeren ermee ;)

He hans gefeliciteerd met de maiden.

En koen viel het mee of tegen ??

Nu Jopie nog
Het viel super goed mee. Hij heeft niet de neiging om weg te snappen als je plots bruusk hoogte geeft. Ook bij het heel traag maken van de kist bleef ie goed controleerbaar, maar de harde wind hielp er mss wel wat aan. Wat wel opviel, de minste bocht da je neemt moet je wel vermogen bijgeven, maar in vlakke vlucht is 1/4 gas soms al wat veel :-). Maar dat is allemaal schaal volgens mij.

Voor vierpuntsrollen te doen moest ik geen rudder geven om hem op lijn te houden.
Meskant deed ie net gelijk de echte, als je 50% rudder uitslag geeft blijft hij vrij goed op hoogte, maar als je 100% uitslag geeft rolt ie door naar inverted. Dat is ook schaal want dat heb ik getest in de F16 simulator van het belgisch leger :mrgreen:

Ik kijk echt uit naar meer vluchtjes.

Maar hoe zou een 1/5 F16 vliegen als de 1/8 al zo goed is? Eh Maikel ;)

Laatst bewerkt:
He koen goed om te horen dat hij vliegt zoals ik al had gedacht.

en ja op rechtte stukken gaat hij wel erg raap zeker gas terugnemen haha

vindt het nog steeds een super kist om te zien en ben blij dat jopie hem heeft gekocht dan ga ik hem zeker nog eens zien vliegen.

Back