Bouwverslag F16 van Fly Eagle en is gemaidend:)

zo nu dat mijn turbine op een onder houdsbeurt is en het wat donkerder word savonds heb ik weer wat meer tijd
en we hebben ook maar even door gewerkt denk niet dat ik hem teglijk af heb maar wel al een heel eind het ergste is voorbij, de cilindertjes:)
hier weer wat fotootjes van de vordering,

de rol gemonteerd op de vleugel, wel wat weinig uitslag maar ja ik heb ze ook eigenlijk niet nodig als ik de elevators in mix ga gebruiken

en dan hier het gaatje gevreesd waar de stuurhevel in komt te zitten met epoxi

hier de cilinders en wat leiding werk wat nog vast moet komen te zitten

en dan nog wat leiding in de neus waar nog een hoop mee moet gebeuren maar het schiet al op:)

denk toch dat ik nog een turbine bij ga kopen voor de F16,
heb de onderhandelingen met het vrouwtje thuis al deels gehad ha ha ;)

Dat is bij mij ook altijd het heetste hangijzer.
Gefeliciteerd dat de belangrijkste onderhandelingen gedaan zijn. :D

Weet je al wat voor motor deze beauty gaat aandrijven?

Dat is een flinke motor voor dit toestel
Kijk wel even de bijgeleverde straalpijp na of de lassen allemaal in orde zijn.

Bij FEJ schijnen ze het "pijpen probleem" nu getackled te hebben maar better safe than sorry zullen we maar zeggen..

Ik moet zeggen (ook al ben ik niet geheel onpartijdig) dat de kwaliteit bij FEJ met sprongen vooruit gegaan is.

Ik ben zeer benieuwd naar jouw eerste vlucht met de F16.
Neem een goede cameraman mee want ik denk dat ik voor iedereen in dit draadje spreek, dat we dit niet willen missen.

Hallo Cliff
er komt een grotere pijp in die geschikt is voor de P120, Hans heeft er eentje meegenomen op jetpower weet ff het merk niet meer maar misschien als Hans dit leest hij het er ff bij zet
gaat helemaal goed komen dat filmen
waarschijnlijk is die van Hans eerder af en dat we die als eerste filmen :)
dat weet ik eigenlijk wel zeker dat ie eerder af is :)

dus we houden jullie op de hoogte

mzl

Zeker 'n flinke motor voor 't toestel, maarja, gewicht is 't zelfde als een P80, dus...

Gaat wel leuk vliegen denk ik. Zitten pijpen in van Turbodidi, dus dat zit wel goed. Die FEJ pijp was op zich best redelijk gelast, maar qua diameter echt te weinig voor een P120.

En tijdens de eerste vlucht heb ik waarschijnlijk mn handen vrij om te filmen, dus dat komt zeker goed :)

en van daag en gisteren weer wat gedaan
heb de hoogte roeren geinstalleerd, moet alleen de hevels nog veranderen in metalen hevels
hier wat foto's van de vorderingen en nog een filmpje

en hier nog het filmpje, de uitslagen zijn nog correct het is een indicatie
ergens in het midden zie het verschil grote en kleine uitslagen

Laatst bewerkt door een moderator:
welke dag moet ik al zeker vrijhouden?;)

Tegen de tijd dattie klaar is laat ik jou kiezen ;)

Heb nog even wat 'ruzie' met mn center-tank. Aansluitingen willen niet naar mn zin netjes verlopen, dus morgen eens op zoek naar twee haakse aansluitingen. 't is allemaal erg krap, en als ik slangetjes moet buigen ben ik bang dat ze gaan knellen..

't komt nu wel heel dichtbij, mis nog een paar kleine onderdelen, maar 't is vooral nog maar inbouwen...

Die bovenste tank ga ik anders maken, 't zint me nog niet...
tanks-.JPG

Hier zit alles al wel op zn plek:
turbine-.JPG

Pijp is ingebouwd (beetje rare weerspiegelingen, maar 't is allemaal recht ;) - turbine ligt net iets te hoog, maar ik geloof wel dat 't goed gaat:
kontje.JPG

Altijd leuk om 'm weer even zo te zien:
compleet-.JPG

Volgende week krijg ik mn P120 als SE terug, dus dan weer heel even de aandacht naar de Rookie (dan kan ik tenminste weer vliegen), maar snel daarna moet deze ook af... Hoorde vandaag dat mn nieuwe 'projectje' klaar staat om verzonden te worden :D :D

Back