Zo, vandaag even snel wat meters gemaakt...
Rolroeren (die straks geen rolroeren zijn
aansturingen gemaakt, en de afdekkapjes voor die servo's pas gemaakt. Nu alleen 't gat voor de servokabel in de vleugel iets groter maken zodat mn mpx-stekker dr in past, en dan zijn de vleugels klaar.
Alle 'rommel' voorin op zn plek gelegd, en na de tweede keer vastschroeven paste 't allemaal (net). Akkus liggen voor zwaartepuntbepaling nog even los:
Turbine en tanks zitten nu ook definitief op hun plekje. Bovenkant van de bypass blijft open. Alle leidingen etc. nu ook aangesloten.
Ik mis nog twee T-stukjes om de tanks aan te sluiten, en de ontluchting. Moet ook nog even verzinnen waar de ontluchting uit de romp gaat komen... Hmm...
Deze onderdelen 'heb ik nog over' ... De vinnen komen dr wel op, de eerste vlucht de sidewinder-rails nog niet. (Tja, ook koen kan een te scherp bochtje op de grond maken
)
En nog een totaal-plaatje. Toch issie best mooi
Moet wel de poten nog wat zwaarder geveerd afstellen, ze staan nu al bijna 'aan'
Gewicht met alles dr in valt niet tegen. Hoppertank is nog leeg, en de twee vinnen moeten nog, maar zal 'leeg' zeker onder de 10kg blijven !

Zwaartepunt komt zo best goed uit - 145mm vanaf de voorlijst. Volgens mij moest 't ook zoiets zijn. Akku's kunnen eventueel wel nog wat naar voren, naar achter wordt lastiger ... (maar niets is onmogelijk..)
'Groot' werk wat ik nog moet doen:
- tanks aansluiten (als ik twee T stukken voor 6mm festo slang heb...)
- ontluchting aansluiten
- akku's vastleggen.
- turbine electrisch aansluiten
- Koen zn zender laten programmeren....
En dan natuurlijk alles nog een keer nalopen, maar 't begint ergens op te lijken...
Moet ook wel, want maandag komt mn P120SE terug, en kan ik deze even snel vliegklaar maken, da'k in de winter ook nog wat kan raggen:
Lijkt erop dat ik toch mn planning nog ga halen dat alle twee de kisten af zijn als de Viper komt !
Rolroeren (die straks geen rolroeren zijn

Alle 'rommel' voorin op zn plek gelegd, en na de tweede keer vastschroeven paste 't allemaal (net). Akkus liggen voor zwaartepuntbepaling nog even los:
Turbine en tanks zitten nu ook definitief op hun plekje. Bovenkant van de bypass blijft open. Alle leidingen etc. nu ook aangesloten.
Ik mis nog twee T-stukjes om de tanks aan te sluiten, en de ontluchting. Moet ook nog even verzinnen waar de ontluchting uit de romp gaat komen... Hmm...
Deze onderdelen 'heb ik nog over' ... De vinnen komen dr wel op, de eerste vlucht de sidewinder-rails nog niet. (Tja, ook koen kan een te scherp bochtje op de grond maken

En nog een totaal-plaatje. Toch issie best mooi

Moet wel de poten nog wat zwaarder geveerd afstellen, ze staan nu al bijna 'aan'
Gewicht met alles dr in valt niet tegen. Hoppertank is nog leeg, en de twee vinnen moeten nog, maar zal 'leeg' zeker onder de 10kg blijven !


Zwaartepunt komt zo best goed uit - 145mm vanaf de voorlijst. Volgens mij moest 't ook zoiets zijn. Akku's kunnen eventueel wel nog wat naar voren, naar achter wordt lastiger ... (maar niets is onmogelijk..)
'Groot' werk wat ik nog moet doen:
- tanks aansluiten (als ik twee T stukken voor 6mm festo slang heb...)
- ontluchting aansluiten
- akku's vastleggen.
- turbine electrisch aansluiten
- Koen zn zender laten programmeren....
En dan natuurlijk alles nog een keer nalopen, maar 't begint ergens op te lijken...
Moet ook wel, want maandag komt mn P120SE terug, en kan ik deze even snel vliegklaar maken, da'k in de winter ook nog wat kan raggen:
Lijkt erop dat ik toch mn planning nog ga halen dat alle twee de kisten af zijn als de Viper komt !
