Bouwverslag F16 van Fly Eagle en is gemaidend:)

Zo, vandaag even snel wat meters gemaakt...

Rolroeren (die straks geen rolroeren zijn ;) aansturingen gemaakt, en de afdekkapjes voor die servo's pas gemaakt. Nu alleen 't gat voor de servokabel in de vleugel iets groter maken zodat mn mpx-stekker dr in past, en dan zijn de vleugels klaar.

Alle 'rommel' voorin op zn plek gelegd, en na de tweede keer vastschroeven paste 't allemaal (net). Akkus liggen voor zwaartepuntbepaling nog even los:
99-topfront.JPG

Turbine en tanks zitten nu ook definitief op hun plekje. Bovenkant van de bypass blijft open. Alle leidingen etc. nu ook aangesloten.
99-topturbine.JPG

Ik mis nog twee T-stukjes om de tanks aan te sluiten, en de ontluchting. Moet ook nog even verzinnen waar de ontluchting uit de romp gaat komen... Hmm...

Deze onderdelen 'heb ik nog over' ... De vinnen komen dr wel op, de eerste vlucht de sidewinder-rails nog niet. (Tja, ook koen kan een te scherp bochtje op de grond maken ;) )
99-parts.JPG

En nog een totaal-plaatje. Toch issie best mooi :D
99-total.JPG

Moet wel de poten nog wat zwaarder geveerd afstellen, ze staan nu al bijna 'aan'

Gewicht met alles dr in valt niet tegen. Hoppertank is nog leeg, en de twee vinnen moeten nog, maar zal 'leeg' zeker onder de 10kg blijven ! :D :D

99-weight.JPG

Zwaartepunt komt zo best goed uit - 145mm vanaf de voorlijst. Volgens mij moest 't ook zoiets zijn. Akku's kunnen eventueel wel nog wat naar voren, naar achter wordt lastiger ... (maar niets is onmogelijk..)

'Groot' werk wat ik nog moet doen:
- tanks aansluiten (als ik twee T stukken voor 6mm festo slang heb...)
- ontluchting aansluiten
- akku's vastleggen.
- turbine electrisch aansluiten
- Koen zn zender laten programmeren....

En dan natuurlijk alles nog een keer nalopen, maar 't begint ergens op te lijken...

Moet ook wel, want maandag komt mn P120SE terug, en kan ik deze even snel vliegklaar maken, da'k in de winter ook nog wat kan raggen:
99-next.JPG

Lijkt erop dat ik toch mn planning nog ga halen dat alle twee de kisten af zijn als de Viper komt ! :D

'Groot' werk wat ik nog moet doen:
- tanks aansluiten (als ik twee T stukken voor 6mm festo slang heb...)
- ontluchting aansluiten
- akku's vastleggen.
- turbine electrisch aansluiten
- Koen zn zender laten programmeren....
als je op een weekendje-avondje thuis bent, kom ik wel een keer langs met m'n zendertje om hem te programmeren ;).

Ziet er heel goed uit!!

Ziet er netjes uit Hans:thumbsup:

Ik ben benieuwd hoe hij vliegt?
Als hij vliegt zoals hij er uitziet dan komt dat best wel goed volgens mij.

gr Maikel

en zo gaat de radio plaat er uit zien denk ik nog ergens folie vinden wat het wat mooier maakt maar daar kom ik wel uit

ook even het buisje er voor op gezet ziet wel gaaf uit toch?

Laatst bewerkt:
er zijn nog heel wat dingen te doen maar het schiet inderdaad lekker op:)
nog een maandje en dan hoop ik toch zover te zijn dat alleen de motor er nog in moet komen, tussendoor de Rookie weer in bouwen maar daar moet ik eerst nog de motor van terug krijgen die krijgt nu een beurtje bij Jetcat
mzl

Ziet er zeker goed uit :yes:

en zo gaat de radio plaat er uit zien denk ik nog ergens folie vinden wat het wat mooier maakt maar daar kom ik wel uit
Folie met een carbon opdrukje doet het wel leuk ;-)
f15c53.jpg

Hangt daar vast in 't oracover-rek.

Ik denk dat de mijne eind van de week vliegklaar is. Moet alleen nog wat olie in de poten kiepen denk ik, hij staat nu wel erg laag...

hee vandaag weer wat kunnen doen de rolroeren zijn nu aangesloten en werken prima
de uitslag valt achteraf ook wel mee kan tot 3cm gaan maar dat heeft ie niet nodig
ze staan nu zo gemixt dat je ze aan en uit kan zetten en dat je ze als flaps kan gebruiken, de uitslagen zijn nog niet goed deze ga ik pas doen als alles klaar is of die kijk een beetje af bij Hans:);)
hier een filmpje ervan

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou Jopie,
Dat is in ieder geval genoeg uitslag om een rolletje of 2 te maken :D

Wat voor servo's heb jij in je toestel zitten?
Klinkt alvast prima (digitaal geknor)

Keep those vids comin'

heb op de hoogte roeren 8911 graupner dat moet genoeg zijn toch?:)
en op de rollen zijn het hyperions die genoeg power hebben weet even het typenummer niet zal ik morgen even checken

gisteren de gaten wat groter gemaakt en de ringen aangebracht voor een beter dichting van de tank te hebben
de servo die er tussen licht gaat in het richtingsroer komen met dank aan Hanzl:)

Nee, het is zeker geen must.
Er zijn zelfs modellen zonder rolroeren in de vleugels.
Deze setup heet Taileron.

De rolroeren kunnen met deze setup ook enkel als flaps dienen.
Dit zorgt voor hogere lift en stabiliteit bij lagere snelheden.

Het kan natuurlijk zo uitgebreid als je zelf wil..
Boorbeels is natuurlijk een F14 ipv de F16 maar je kunt hier goed de fucnties zien.

[youtube_browser]PQgOmsgT-Hw[/youtube_browser]

Back