Bouwverslag F16 van Fly Eagle en is gemaidend:)

het is inderdaad geen must
het is ook de bedoeling dat ik alleen met de hoogte roeren ga sturen maar mocht dat dan niet naar wens zijn dan kan ik ze er altijd nog bij zetten door middel van een knopje om te zetten op de zender, wel met wat minder uitslag

groetjes Johan

Laatst bewerkt:
Gisteren weer twee onderdeeltjes in de F16 gemikt. (De T-stukkies)

Tanks ook al een keer gevuld en leeg getankt - de twee gaan mooi samen vol en leeg, dus dat komt wel goed.

Nu alleen de ontluchting nog aansluiten, en wachten tot mn drie lipo's binnen zijn. Dan issie klaar ! :)

Kijk dat schiet dus ook lekker op :D

Ben met mijn F-15 bezig de piloot iets "aan te kleden" dus geeft ook wel aan hoever ik ben ;-)

Zo, het is officieel :)

Toestel is ingeprogrammeerd in de zender van mn testpiloot (tja, vlaggetje op de staart, dus 't moest wel) ;)
Wat extra olie in de retracts heeft ze genoeg stugger gemaakt.

Wachten op goed weer, de eerste vlucht is dichtbij! :D

Morgen wordt het volgens mij wel goed weer.

Succes alvast ;-)

ps. waarom niet zelf maidenen???

Heel veel succes en geniet van je mooie vliegtuig.
Vergeet niet de camera(man) mee te nemen!

We zijn benieuwd!

Wat is de hevel groot in vergelijk met jouw Hyperion servo(tje) zeg.. :D

Hoe groter, hoe beter! Vergeet niet dat dan de beste kracht/torque verhouding wordt gemaakt. Door de servohevel zo klein mogelijk te houden relatief tot de roer aanstuurhevel vergroot je de krachten van je servo. (Net als de koevoet ;)) Ook wordt eventuele spel en servostapjes zo behoorlijk verkleind wat je stuurbaarheid verbeterd. Ik zie het helaas ook wel eens omgekeerd waarmee je véle kilo's servokracht verliest van je dure servo.

....of het moederst mooiste is, is wat anders.... Heb je een mooi afgewerkte schaal kist gekocht, mooi gespoten en dan steekt er zo'n lelijke hevel uit. Dat had ook ergens naar binnengewerkt kunnen worden door die chinezen.

Grt,
Gerald

Dat is waar!
Het verschil tussen de hevel en de servo viel me gewoon even op.

Als FEJ ook de hevels zouden moeten wegwerken, zou het model wel wat duurder uitpakken denk ik.

Ik vind dat ze heel veel vliegtuig met heel veel scale looks voor een zeer aantrekkelijke prijs leveren.

Haha, als 't goed is na zondag nieuws ;)

Komend weekend was wat 'vol' met andere zaken, maar de pootjes zijn bijgevuld, en hij staat klaar.

Back