Bouwverslag "Faimount Alpine" van Billing Boats

• Topicstarter Topicstarter Edwin Zuijdwijk
  • Startdatum Startdatum
Adam en Vincent, bedankt voor jullie info, duidelijk en eigenlijk ook logisch allemaal.

Vanavond was het dan zover, ze mocht voor het eerst water voelen. Viel me alles mee, tot dusver geen lekkages, ligt lekker stabiel, en weegt ongeveer 11 kilo om op waterlijn te komen. Me glimlach is niet van m'n gezicht af te slaan, m'n eerste model "DRIJFT".....

bad3ew.jpg

bad1a.jpg

bad2c.jpg

bad4i.jpg

Mvg Edwin.

Hey Edwin,
gefeliciteerd met de eerste tewaterlating!:celebrate:
Ziet er zekers netjes uit zo. Dat gaat later hopelijk een mooi vaarbeeld geven!
Er mag misschien nog wel wat gewicht bij in, maar dat is nooit verkeerd, toch?

Groetjes,
Björn

Zeker een mooi gezicht zo in het water. Een echt mooi bouwwerk.
Groeten Lucas

Bedankt allen voor de leuke reacties.

En gelijk even een vraag tussendoor. Weet iemand welk type anker er op de "Alpine" gebruikt wordt? Wil vast voorbereiding treffen voor een ankerlier, dus is wel handig als ik type anker, afmetingen voor de doorvoer weet/kan maken, voordat het voordek er definitief op gaat.

Alvast bedankt allen,

Mvg Edwin.

Hoi Edwin

Het zijn Type heet AC 14 HHP stockless
1870 KG lengte 2200mm Dimensions 950 mm
widith and thickness of shank 150x210mm

MVGR Bert Kroes

Bedankt Bert,

Zal er naar op zoek gaan, zal niet meevallen denk ik, op wat modelbouw webshops kon ik ze niet vinden.

Mvg Edwin.

Is de romp nu gepolyestert...?
ik zie nl twee fairmounts volgens mij, alleen wel hetzelfde bad....

Nee niet in hetzelfde bad.
En is niet gepolyesterd, alleen dik in de g4 gezet, wordt keihard en onverwoestbaar...

Maar zijn wel degelijk 2 verschillende Fairmounts.

is epoxy of polyester niet noodzakelijk dan

Niet in mijn ogen. En zeker met de grote houten platen waarmee deze romp gebouwd wordt, zie ik er niet de noodzaak van, het is van zichzelf al erg sterk en zeker als je de lamellen onderling goed verlijmt.
Eenmaal dit een paar lagen g4 gekregen heeft is het echt oersterk, en kan het super strak worden.
Maar de keuze ligt geheel bij jouw, ik beschrijf alleen mijn bouwwijze, en die werkt uitstekend. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die er anders over denken.
Dit zal een discussiepunt op zich kunnen worden.

Mvg Edwin.

Back