Bouwverslag "Faimount Alpine" van Billing Boats

• Topicstarter Topicstarter Edwin Zuijdwijk
  • Startdatum Startdatum
Abeille Bourbon

Hallo,

Ik las hier op het forum dat er ook nog een bouwkit van de Franse kustwacht sleper Abeille Bourbon/ Liberté uit zou komen.
Weet iemand daar meer van?

Hallo edwin,

Ik zat op de site: modelbouwschuur.nl en toen kwam ik uw boot tegen:confused:
welkom

Dat is geloof ik een foto hier van't forum???

Gr. David

Yup,.
Is die van Edwin,staat op pagina 4...

Hallo,

Ik las hier op het forum dat er ook nog een bouwkit van de Franse kustwacht sleper Abeille Bourbon/ Liberté uit zou komen.
Weet iemand daar meer van?

Daar had Robin Rozendaal het ook over, die had het 1 en ander gevonden erover,
Misschien moet je hem eens een pbtje sturen voor meer info,,

Grtz Vincent,

Je was me net ff te snel af ;)

heb het verhaaltje er bij even door de Google vertaler heen gegooid.

Vertaling van het Frans in het Nederlands
Replica 1 / 75 van de beroemde Franse sleepboot Abeille Liberte / Abeille Bourbon. Deze nieuwe sleepboten zijn uit de in 2000 Bee project begon in 1999 en de uitvoering ervan is grotendeels rekening gehouden met de standpunten van de bemanning, die geserveerd op de "Abeille Flandre"en "Abeille Languedoc". Gebouwd door werven Myklebust, Kleven Maritime Group, ten noord-westen van Oslo in Noorwegen, sleepboten Abeille Bourbon en Abeille Liberte eigendom bewapening Bees International, maar worden verhuurd voor 14 jaar (acht jaar, verlengbaar met nog eens zes jaar) door de nationale.Ces marineschepen zijn gepland om de bijstand te ontmoeten en slepen worden uitgevoerd tijdens de komende 20 jaar. Met behulp van technologie bedrijf Rolls Royce, de wereld, vooral voor zeer specifieke en propellers met 4 Duitse MAK-motoren die 21.000 pk, kunnen ze een snelheid bereiken van ongeveer 20 knopen. Deze modellen kunnen gemakkelijk worden bevaarbaar gemaakt door toevoeging van elektrische aandrijving en de 2-weg radio kopen onnodige afzonderlijk. De kit bevat alle onderdelen die nodig zijn voor de realisatie van een boot met bijbehorende versieringen Abeille Liberte en de Abeille Bourbon, deze twee schepen zijn identiek aan de basis.

Laatst bewerkt:
Lees hier inderdaad ook mee, heb hier helaas ook niet meer info over dan jullie.
Ben regelmatig zoekende naar release data maar tot nu toe weinig bekend.

Moet zeggen dat de presentatie van de Alpine ook niet zo netjes was. Geen aankondigingen vanuit billing boats zelf. Alleen wat winkels die ze op de site hadden gezet.

Waarschijnlijk zal dit bij de abeille hetzelfde gaat lopen. Helaas..

Aan de bouwers van de alpine:
Fraai werkje, blijf het op de voet volgen. Wordt een prachtig mooi scheepje.

Gr robin

Hallo edwin,

Ik zat op de site: modelbouwschuur.nl en toen kwam ik uw boot tegen:confused:
welkom

Dat is geloof ik een foto hier van't forum???

Gr. David

Hallo David,

Ik zal morgen eens even gaan kijken, raar verhaal. Iemand anders gebruikt dus mijn foto's voor zijn verslag?????

Mvg Edwin.

Ruikt hier naar een gevalletje copyright schending :D:D:D:D

Zou ze aanklagen ..... :rolling::rolling:

Nee hoor, maak maar een geintje, zou me eigen zelfs vereerd voelen als ze hun artikel willen verkopen met mijn afbeelding ...

Ik maak dit zo vaak mee, heb nog een andere hobby en dat is auto's, bij ons in de club rijden een x aantal mooi uitgebouwde auto's en die zie je ook regelmatig opduiken op tuning bedrijven die hun spullen willen verkopen en dat ze een foto gebruiken van hun auto zodat de mensen kunnen zien hoe het staat bij betreffende auto.

Maar dwaal hier een beetje :offtopic:

Edwin je zou zelf even kijken wat je wilt.. iedere heeft zijn eigen gedachte hierover,

Maar nu weer :ontopic:

Hoe staat het met je bouw van je Alpine ???

Grtz Vincent.

Ruikt hier naar een gevalletje copyright schending :D:D:D:D

Zou ze aanklagen ..... :rolling::rolling:

Nee hoor, maak maar een geintje, zou me eigen zelfs vereerd voelen als ze hun artikel willen verkopen met mijn afbeelding ...

Ik maak dit zo vaak mee, heb nog een andere hobby en dat is auto's, bij ons in de club rijden een x aantal mooi uitgebouwde auto's en die zie je ook regelmatig opduiken op tuning bedrijven die hun spullen willen verkopen en dat ze een foto gebruiken van hun auto zodat de mensen kunnen zien hoe het staat bij betreffende auto.

Maar dwaal hier een beetje :offtopic:

Edwin je zou zelf even kijken wat je wilt.. iedere heeft zijn eigen gedachte hierover,

Maar nu weer :ontopic:

Hoe staat het met je bouw van je Alpine ???

Grtz Vincent.

Hoi Vincent,

Zo'n hobby heb ik ook gehad, maar toch een beetje aan de kant gezet.
tctuningmeetingt135.jpg

Heb even op die site gekeken, en het is vrij onschuldig,maar heb het nooit zo op praktijken die ongevraagd/terecht/onterecht enzzzzz... worden gedaan, krijg ik altijd erg veel jeuk van.......

Maar even :ontopic:

Bouw gaat goed, nu even langzaam. schroefassen erin(had een tegenvallertje), motoren erin, romp strak trekken enz....

Maar tis een beetje druk op werk, dus niet super veel tijd. Mocht alles er fatsoenlijk uitzien, volgen er weer zeker foto's.

Mvg Edwin.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Edwin,

Dikke corsa... :worship:
Ben zelf die hard opel rijder .. :D

Maar we gaan je foto's graag tegemoet ,,... we wachtend geduldig af ..

Grtz Vincent...

Goedenavond

Na een lange tijd verzinnen en dit bouwverslag te hebben gelezen heb ik gister ook een fairmount gekocht. Mooi bouwverslag trouwens edwin!!
Dit is me eerste schip dat ik ga bouwen.
Vandaag beetje uitgepakt en eerste delen uitgesneden en
geschuurd.
Alleen zit ik nog in twijfel over de elektro motoren. Bij toemen modelbouw staat een 6 kanaals set te koop. Is dit aan te raden of zijn er mensen die andere / Betere oplossingen hebben.

Mvg Dirk

Kon het toch niet laten wat foto's van de bouw te laten zien. SB staat in de filler en is zo goed als strak, valt niet mee zo'n grote oppervlakte strak krijgen pffffff..... Heb nog wel wat werk bij de hekrol, ankerkluis en schroefas....

En leuk te horen dat het verslag met veel plezier gelezen wordt, en dat er steeds meer "Alpines" bijkomen, succes allemaal.

fillersb.jpg

filleronderkant.jpg

fillerhek.jpg

hekrol.jpg

Mvg Edwin.

Hey Edwin,
ziet er strak uit. Schiet al mooi op zo, niet? Ben benieuwd wat de uiteindelijke laklaag ons gaat brengen! Enne, die auto mag er ook wezen! Zou alleen wat doen aan die ankerketting tussen de kofferbak ;).

:offtopic:
Voor die foto zou ik gewoon even een mailtje sturen naar de webmaster van die site. Vind het trouwens niet zo'n hele geweldige pagina, ikzelf zou de afbeelding laten verwijderen.

Hallo mede bouwers,

Wat er bij mij gebeurde was, dat onderdeel 130 in fig.17 onder grote spanning gebogen moet worden. Omdat er al een gat in dit onderdeel zit, is dit gedeelte erg zwak, maar op dat punt staat de grootste spanning. Bij mij brak er dus 1, precies op dat punt, heb er dus 1 moeten namaken. Zorg dus dat je goed stoomt/natmaakt.
Dit even even ter info.

Mvg Edwin.

Hey Edwin,
ziet er strak uit. Schiet al mooi op zo, niet? Ben benieuwd wat de uiteindelijke laklaag ons gaat brengen! Enne, die auto mag er ook wezen! Zou alleen wat doen aan die ankerketting tussen de kofferbak ;).

:offtopic:
Voor die foto zou ik gewoon even een mailtje sturen naar de webmaster van die site. Vind het trouwens niet zo'n hele geweldige pagina, ikzelf zou de afbeelding laten verwijderen.

Ow ja, thx Bjorn,

Ben nog niet helemaal tevree, maar er is een begin. Ben een zeur op het gebied van strakheid... Voordat hij echt spuitklaar gemaakt wordt, krijg tie eerst nog een duik in het bad....
Zender en regelaars zullen toch echt moeten wachten helaas...

Mvg Ed.

Back