bouwverslag fairmount van bb

En doe je daar dan ook water bij? Want anders zit watervast schuurpapier binnen de kortste keren vol met plamuur.
Zelf vind ik het altijd goed te schuren, met watervast schuurpapier en water...

Wat goed werkt is. Insmeren met g4, meerdere lagen, dan plamuren, schuurpapier gebruiken met bv een houten blokje eronder. Daardoor blijft de ondergrond steak en recht, korrel 80 eerst dan 120, 240 en als laatst 400 of 600. Dan finishen met een spuitplamuur en schuren met 400 of 600 alles droog schuren.
Plamuur goed uitharden, beter langer wachten, dan alles eruit schuren.

Mvg Edwin

ik doe dat ook droog had gelezen opt forum dat polyester vocht opneemt en dan na t spuiten krijg je belltjes eronder en zal morgen nieuwe schuurpapier halen en nog eens proberen

bedankt voor de tip nu is het super glad
maar moet ik nu nog weer g4 gebruiken voor dat er een primer op komt omdat het hout weer "kaal" is
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Zou ik wel doen Henk, je zal zien omdat hout weer kaal is, dat als er g4 op komt dat het hout het weer opzuigt. De spuitplamuur heeft dan gelijk een goede ondergrond.

Je gaat wel als de brandweer, erg snel.... Maar volgens mij wel redelijk strak.

Mvg Edwin

ben een week vrij geweest he dus dan gaat t allemaal redelijk snel ben nu een week bezig en ik stop niet eerder met schuren dan dat hij helemaal glad is maar achter bij de latjes waar de assen uit de boot komen krijg ik het niet glad

Als je aant schuren bent bij die latjes, merk je dan dat er beweging onderling de latjes zit? Maak anders vanuit de binnenkant een steunlatje om wat meer steviheid te geven. Maar die plek is zo stevig dat strakmaken geen probleem zou moeten zijn.

Gr Ed

kan er met blokjehout niet goed doorheen en met alleen schuurpapier wil het ook niet echt strak de latjes bewegen onderling niet ik heb de latjes erop gelijmd toen met mesje groevjes gemaakt en dit met stabilit expres op gevultd voor extra stevigheid

Wat ik altijd doe om hier bij te komen is een stukje schuurpapier op een strookje kunststof van 1mm lijmen.
Flexibel zodat het de ronding volgt, en genoeg stevigheid om mee te schuren.

Wat ik altijd doe om hier bij te komen is een stukje schuurpapier op een strookje kunststof van 1mm lijmen.
Flexibel zodat het de ronding volgt, en genoeg stevigheid om mee te schuren.

dat is een goed idee ben er zelf niet op gekomen bedankt voor de tip

Wegwerp nagelvijltjes, oa te verkrijgen bij de Wibra voor een weggeefprijs, voldoen prima voor mij.

Groet, Cees

al een tijdje geen fotos meer maar de bouw ligt niet stil alleen vanwege werk iets minder tijd de romp wordt langzaam aan steeds strakker

vandaag heb ik polyester aan de binnenkant gedaan want met schuren van de platen kwam ik er achter dat dit toch nog er buigzaam was nu hopen dat het sterker wordt

Denk je nou niet als je de meeste bouwverslagen bekijk over een houte romp van ..
"Hea, waarom polyesteren ze de buitenkant..?"
En denk je bij je eigen laat ik maar de binnenkant doen.. ?

Nummer 1 in het belanden van een model in de prullebak-
door het varen dat er scheuren in de romp komen, door het verkeerd behandelen van het hout!
Zonde van dit model om dat ook te zien gebeuren.. Wees slim en had van te voren info gevraagt over het behandelen van je romp met Polyester aan de buitenkant!

hoi henk

heb jij je romp niet in de g4 gezet aan de binnen kant dan?

want als je alles in g4 zet 3 keer binnenkant en 4 keer buiten kant is dat voeldoende en sterk zat.

ben het met armando eens dat als je nu polyester gaat aan brengen aan de binnen kant heb je kans dat er vocht tussen gaat zitten en dan is het einde voor je romp.

gr willem

ik heb wel eerst 5 lagen g4 aan buitenkant en 5 aan binnenkant dus met het hout gebeurd niks meer het is echt puur voor verstevigen van de rompomdat in het midden de spanten 11,5 cm uitelkaar staan en de huid is 2 als hij klaar is weegt hij rond de 12 13 kilo en dat vindt ik dat ze de spanten wel dichter bijelkaar mochten zetten

Back