Bouwverslag Foka4 ( Rosenthal romp )

Daarnet de digitale metertjes aangekregen en gelijk geplaatst...

Moet alleen het houten cockpitpaneel een beetje bijwerken , er is een stukje uitgebroken :( maar goed , dat is géén probleem natuurlijk :)

HPIM4724.JPG

Dus zoals je kan zien staat de schakelaar naar links om de linker accu te kunnen meten, staat hij naar rechts meet ik de rechter accu. met de schakelaar in de middenstand heb ik géén aanduiding, dit is ook de vliegstand en zo kan er niets " onverwachts " gebeuren
De gemeten spanning is die van een 5 cellen accu... Voor de ontvanger voedings ingangen komen er diodes van 6 ampére tussen om de piekspanning iets omlaag te brengen

Beschadigd stukje bijgewerkt..en het ene metertje achter het paneel gemonteerd :)

HPIM4728.JPG

Aanduiding " batterij leeg "

HPIM4729.JPG

Aanduiding " batterij OK "

Dit is maar een proef opstelling met niet de juiste accu's

:D Een stuk " werkloze " waterpasdarm gaat dienst doen als kabelgeleider voor de voedingsdraden en de sleepkoppeling servosnoer.
Word natuurlijk weeral met Tec7 vastgelijmd juist onder de cockpit rand en is zo praktisch onzichtbaar weggestoken.
Deze darm komt aan beide zijden van de romp... Door één lopen de voedingskabels en door de andere de servo- en satelliet(extra ontvangertje)kabels
De ontvanger komt dus ACHTER de piloot , evenals de aan/uit schakelaar.
Het is dit type ontvanger ...
Eén satelliet komt in de neus, één achter de piloot en één in de staart. De antennetjes wijzen telkens een andere richting uit

SPMAR9100-450.jpg

HPIM4735.JPG

De " darmen " ingelijmd :lol:
Als de Tec7 droog is kan ik ze met een dun laagje extra nog mooi afstrijken, en dan worden ze later overspoten met granietspray, gelijk de hele binnenkant van de cockpit ...

HPIM4738.JPG

Laatst bewerkt:
Jammer dat jij je cockpitglas een kleurtje geeft je ziet hem dan een stuk minder.
Ik vind de piloot echt heel erg mooi vooral zijn voeten.;) (grapje)

Van wat voor materiaal is de pop eigenlijk kan je de romp en benen in de juiste houding buigen?

Uit welk materiaal dat de pop gemaakt is weet ik niet , hij is wel plooibaar zonder moeite ...

HPIM4903.JPG

Even een foto van in de cockpit zonder het instrumenten paneel erin ... zal morgen eens proberen een mooiere foto te maken. Ik vind het gekleurde cockpitglas wel wat hebben, maar dat zal persoonlijk zijn.
In de ASH 31 mi wordt het een groen kleurige cockpit .
De Foka4 krijgt nog een andere kleur binnenkort

Zo zal hij er ongeveer van hoofdkleur gaan uitzien ...de blauwkleurige cockpit zal hierbij wel passen , denk ik .

foka-ah-057.jpg

Het is een mooie bak zeg.
Ondertussen het hele draadje doorgespit een flinke klus met elkaar.

Inderdaad de kleur van de cockpit is smaak.

Hallo Dirk .Ik zou een foka4 willen bouwen en zag dat u er een gebouwt hebt .mijn vraag is heb je daar bouwplannen of foto's van ? En is uw foka al afgebouwd ? GR.M

Back