WV: Bedankt voor de complimenten. Ik heb de vleugel wel degelijk aangepast. Omdat de echte vleugel zeer taps toeloopt. De echte verhouding is 1 op 3. Ik heb dit vergroot naar 1 op 2, om de tip stall neigingen te verminderen. Daarnaast heb ik de vleugel 10% meer koorde gegeven. Van 19 cm schaal naar 21 cm. Ik heb twee verschillende vleugel profielen gebruikt met verloop van een naar ander. NACA 3415 voor de root en NACA 4412 voor de tip. Om dat de tip zo smal wordt (10,5cm) heb ik een dunner profiel gekozen aan de tip. Meestal heb je met lagere snelheden op zo'n kleine tip last van het loslaten/bellen van 'de lucht' waardoor het profiel eigenlijk dikker wordt. uitteraard zit er wash-out in. Dit is zo'n twee cm.
Door de tip wash-out en meer camber te geven krijg je een profiel dat een groter snelheids berijk heeft. Vaak zijn mensen geneigd om de tip minder camber te geven (werkt tegen tip stall), maar dan krijg je veel meer drag op hogere snelheden.
Bart