Kanonnen - half dek
Hoi,
Afgelopen week weer wat voortgang gemaakt. De romp is volledig dicht en glad geschuurd.
Kanonnen
Iedereen bedankt voor de informatie over de kleur van de rolpaarden. Ik heb gekozen voor een soort "scharlaken" rood. Met bruine wash kan ik de tint verder naar de kleur van het schip toe trekken. Nu is het nog redelijk paarsig, maar omdat het merendeel van de kanonnen uit het zicht verdwijnen vond ik het zonde daar meer tijd aan te besteden.
Handige tip als je kleine objecten wilt schilderen: plak een stuk dubbelzijdige tape op een plankje en druk je voorwerpen erop. Zo kun je makkelijk alles schilderen en alle kanten op draaien zonder dat je steeds de dingen zelf in je vingers moet houden. Niet te lang op de tape laten zitten, die droogt op en laat dan resten achter.
Dan even een wat beter afgewerkt kanon voor diegenen die in het zicht staan. Nog niet helemaal happy mee, maar het is een begin.
Ondertussen verder de binnenste kanonspoorten afgewerkt. Omdat dit ook allemaal uit zicht verdwijnd heb ik dit niet beplankt maar met een likje verf afgewerkt. De LEDs heb ik bovenop geschilderd zodat je van bovenaf door de roosters niet op een felle lichtpunt kijkt.
Rolpaarden plaatsen
Voordat het halfdek erop gaat heb ik de rolpaarden op hun plek gelijmd. Omdat het verdek van mij er heel onregelmatig in ligt heb ik sommige wielen tot de helft af moeten vijlen om de kanonnen op de juiste hoogte te krijgen. Je ziet er niets van dus geen probleem verder. De kanonlopen plaats ik er later vanaf de buitenkant in.
Halfdek
Nu zo'n beetje alles rondom het verdek en de reling klaar is ben ik begonnen met het halfdek en bakdek. Planken gaat erg snel dus dit ligt er einde van de week allemaal wel in.