Hallo,
Ik ben een tijdje non actief geweest in verband met opstarten van een nieuw bedrijf, inrichting van het kantoor pand en verbouwing thuis omdat we het huis mooi fris in de verkoop willen zetten. Kortom weinig hobby tijd gehad.
Hier weer een update, er is flink wat voortgang sinds de laatste keer, begint op te schieten
Het galjoen is nu af, niet perfect maar ik ben er wel tevreden mee. Bedankt voor alle tips. Ik heb dus niet de Mamoli onderdelen gebruikt maar zelf van 3 dunne latjes profielen gemaakt en gebogen. Het rooster had volgens mij nog fijner gemogen, maar ik kon daar niet echt een goede referentie van vinden.
Ik heb alvast twee ankers erin gehangen, de kraanbalken zijn bijna af, daar ga ik nog leeuwenkoppen op maken. De tweede is ook iets beter gelukt dan de eerste, maar ik laat het zo.
Voorin de jaagporten nog aangebracht. Deze was ik vergeten, alsnog gaten in de romp gesneden en luikjes aangebracht.
Daarna begonnen met de deadeyes aanbrengen. Helaas weer een tekort in de kit, te weinig putting ijzers. Deze zal ik bij moeten bestellen maar Mamoli bestaat niet meer. Tips zijn welkom
Zelf een nieuw roer gemaakt, vond het gefineerde onderdeel van Mamoli niet mooi. Redelijk mooi geworden, nu nog de scharnieren toevoegen en aan de romp bevestigen.
Inmiddels ben ik begonnen met het plaatsen van de kanonnen. Zal binnenkort weer een update plaatsen. De vaart zit er goed in momenteel