Bouwverslag: Friesland Mamoli CVL 1:75

Dankje jack ik doe mijn best!
Ik had de rand van de mars eerst ook buitenom maar is te dun om de korvijn nagels in te doen?? Arg zoveel vragen krijg er grijze haren van :)

Hallo iedereen,

Ik ben een hele tijd weg geweest van de hobby ivm oprichting van een nieuw bedrijf en gezinsuitbreiding. Verder hadden wat andere hobbies de overhand gekregen waaronder een nieuwe band.

Ik heb zeker verder gebouwd, hier een update waar ik nu ben. Ik probeer op de open dag in Duizel de romp toch wel klaar te hebben, wellicht al begonnen met wat tuigwerk.

---------------

Laatste LED bedrading afgemaakt:
Friesland_LanternsAllFitted.jpg

LEDs compleet, lantaarns hier nog zonder ruitjes en "vol" aan.
Friesland_LED_Atmosphere2.jpg

Achterste dek dicht gemaakt nu LEDs bedrading af is:
Friesland_FInishingDeckFittings.jpg

Begonnen met afwerking railings/nagels etc:
DSC_0384.jpg

Begonnen met plaatsen van kanonnen:
Friesland_ForecastleGuns.jpg

Luikjes maken ...
IMG_5661.jpg

IMG_5660.jpg

Plaatsen luikjes en verdere afwerking van dek furnishings, railings etc...

IMG_5664.jpg

Hallo Jongens ik ben pas lid en bezig mijn
Amerigo Vespucci af te bouwen .
mijn Titanic is een jaar geleden gebouwd
bijzonder knap wat hier gebeurd groeten John 1947

Hallo Jongens ik ben pas lid en bezig mijn
Amerigo Vespucci af te bouwen .
mijn Titanic is een jaar geleden gebouwd
bijzonder knap wat hier gebeurd groeten John 1947

Dag John, welkom op het forum. Als je zin en tijd hebt zien we je graag op de aanstaande expo in Duizel op 26 maart 2016. Kijk maar op op https://modelshipsholland.wordpress.com/ en vul het formulier in op https://modelshipsholland.wufoo.com/forms/scheepsmodelbouw-ontmoetingsdag-26-maart-2016/ Je kunt je daarna abonneren op de topic http://www.modelbouwforum.nl/threads/3e-editie-ontmoetingsdag-duizel-zaterdag-26-maart-2016.227235/ van dit forum om alle berichten te kunnen ontvangen.

Hallo allemaal. Ik ben ook net lid geworden. Drie jaar geleden Thermopylae voltooid van Sergal. Was ik best wel trots op, ben ik trouwens nog steeds.

Nu begint het toch weer te kriebelen, dus ik wil een nieuwe project. Gezien het verslag van Chris en de prachtige foto's is de bouw van de Friesland van Mamoli een uitdaging van formaat. Ik denk eraan om deze te proberen en hoop kwa resultaat in de buurt van Chris te komen. Dat zal niet meevallen...

Komende week haal ik de doos op. Daarna wil ik eerst goed inlezen en andere bouwverslagen bestuderen. Ook moet ik op zolder nog een goede werkplek inrichten. Hebben jullie tips over goede naslagwerken, tekeningen, bouwverslagen, et cetera?
Daarna ben ik ook van plan een verslag te beginnen. Heeft alleen maar voordelen.
Ik verheug wel op het hele proces

Ik ga binnenkort beginnen met de bouw van dit schip De Friesland Ik heb via marktplaats een oude doos gekocht die hopelijk redelijk compleet is Helaas heb ik geen nederlandse bouwbeschrijving ook de onderdelen lijst is in het Italiaans.
Is er iemand die mij hieraan kan kan helpen?

Met vriendelijke groet,
Dirk

Laatst bewerkt:
Back