Bouwverslag Gaui X7

een sbus ontvanger en een hv setup is in mijn ogen de beste oplossing.
de opti guard van optipower zou een goede optie zijn als extra zekerheid.
Ik heb die zelf niet maar die komt er wel een keer.
ik gebruik een 1000amp 2S lipo van gens ace voor mijn elektronika.
Daar kan ik 4 vluchten mee doen op de X7

en over het ontvetten van de schroefjes.
De schroeven van mijn x7 dreven in de olie in de zakjes.
Iedereen die ik ken en een X7 vliegt of vloog had last van lostrillende schroeven.
Ik ook en ik had alles ontvet.
 
Ik zag de sleutels van de nieuwe VW bus op tafel liggen. Ik denk dat Uwe af en toe ook een stukje gaat rijden ;-)
 
Uwe , dat ontvetten is echt wel belangrijk , de schroefdraad word gesneden en met snijden gebruiken ze olie .
Beter voorkomen dan genezen toch ?

@ Joop , ik denk dat uwe zo nu en dan in de VW slaapt , hij is er zo trots op als een aap op een gouwe pik .
Leuke wagen , ziet er goed uit , en belangrijker , er is ruimte zat om meerdere heli`s mee te nemen .
 
Ik zag de sleutels van de nieuwe VW bus op tafel liggen. Ik denk dat Uwe af en toe ook een stukje gaat rijden ;-)

tja, en nog werken tot zondag,
pas dan is vakantie,

_____________________________________

en over de schroeven en ontvetten ...

ik vind het iets overdreven te zeggen,
'als je niet ontvet, trillen de schroeven los'

..weer kan ik alleen van mijn ervaring spreken, b. v. Align:

ik heb 6 Aligns gebouwd met de zelfde Loctite,
zonder nieuwe schroeven te ontvetten,
en er is tot nu toe geen enkele schroef van zelf los gekomen...

_______________________________________

..s-bus met directe 2s lipo aansluiting vind ik een goede idee..

.. maar deze heli word voorzien van een BEC
en ik gebruik de gewone 7 kanaal ontvanger,

ook hier weer mijn ervaring:

geen van mijn heli's met BEC (zeker meer dan 10 stucks)
is als gevolg van een defecte BEC neer gestoord..

________________________________________

...dat wil niet betekenen, dat ik niet ga luisteren,
nee nee, ik denk serieus over na,
en tenminste mijn schroeven zou ik goed in de gaten houden,

bedankt voor de commentaren !

Groet
Uwe
 
Een kleine moeite Uwe...met het ontvetten van de schroeven...
Je ben toch bezig en een gewaarschuwd mens telt voor 2 en baat het niet dan schaad het niet maar ik vind het niet wijs dat je juist niet je schroefjes ontvet maar goed als het je eigen "bewuste" keuze is....:confused:

Het is een kleine moeite om met wat alcohol of iets dergelijks je schroefjes te ontvetten en dan met je eigen vertrouwde borg middel het vast zetten,je ben toch bezig met bouwen en heb de tijd ervoor;)
IK zou het zonde vinden door zoiets lulligs deze mooie x7 door een los gestrild boutje neer zou storten (en er zijn waarschuwingen zat):sniper:schiet mij maar lek maar NU begrijp ik je keuze niet helemaal..

Wat betreft je BEC..die HV servo's trekken wel wat Ampere weg
In het begin zou je best rustig aan vliegen maar straks als je wat gewend ben om lekker te roeren met je sticks en het volle vermogen uit je servo's trekt en dan "vergeet"dat je maar een BEC heb die maar "6"A kan trekken..............:(

Maar goed een ieder zijn eigen keuze......

Fijne vakantie straks Uwe......Geniet er lekker van:D

Greetz
Jeroen
 
ontvetten : ja, goede tip

het doekje met alcohol ligt klaar om gebruikt te worden !!!

morgen ga ik verder met de tailboom en de staart aandrijving,
pas na mijn vakantie zou dan de elektronica installeert worden,
dus ik kan nog altijd kiezen tussen met of zonder BEC,

ook hierover bedankt voor de belangrijken tips !!

Groet
Uwe
 
Laatst bewerkt:
s-bus zonder BEC (HV)

net de s-bus ontvanger bestellt,

deze kan een 2s lipo zonder BEC aan, de servos ook,
dus gebruik ik geen BEC
maar 2s lipo .. s-bus-ontvanger .. HV servos

Groet
Uwe
 
zeer wijze keuze..
die 6 ampere trek je op een gegeven moment wel..
En een bec heeft tegenwoordig de neiging door de tijd heen wat te verslechteren.. dus zit hij nu exact op de maat, na een jaar of 2 zit hij er net onder

ik heb er 2 gehad die met BEC problemen omlaag zijn gekomen..
In beide gevallen had ik de BEC niet verdacht. Rampzalige zoektocht..
was er maar 1 gecrasht trouwens.. 2e bleef het net volhouden tot de grond

Dus wijze beslissing om recht op de accu te gaan!
En qua schroeven ontvetten, bij align zitten de schroeven "droog" in het zakje
heb zelf bij de align's nooit iets ontvet, en is altijd blijven zitten
als de schroefjes al in de olie drijven, dan wordt het anders ;-)

Succes met de bouw..
Als je een beetje opschiet, kun je nog vliegen in de "nazomer":mrgreen:
 
Goede keuze Uwe, zowel voor het ontvetten als 2S voeding voor je servo's.

Geniet van je vakantie .. neem je nog een Heli mee? (kleintje moet kunnen :-) )
 
bedankt voor de goede tips

bedankt heren,

ik denk niet alleen ik heb wat geleerd,
maar ook andere, die zo een project aan gaan,

@Student:schreef wat
van "droge schroeven bij Align", dat kan wel kloppen,

ook zag ik bij de Gaui bij het frame wel droge schroeven,
maar als je verder in de motor gedeelte komt word het minder.

De starthuis weer was zo vast, dat ik de schroeven amper uit kreeg!

Tja, en met 6 Volt 6 Amp kan je idd tegenwoordig niet heel veel meer,
ik bewaar de spullen voor een ander project.

Groet
Uwe
 
Back
Top