Hallo marten, zal van de week de nieuwe versie e v en downloaden en proberen:wink: tnx alvast.
Graag gedaan en laat maar even weten of die beter past.
Klopt, ik gebruik ook het sum signaal. Je kunt de zender ook elk willekeurig kanaal aan elk willekeurig uitgang toe wijzen.
Wat bij mij wel het geval is, is dat ik alle kanalen door elkaar heb zitten.
Ik begrijp nog niet echt waar hem dat in zit, maar het werkt prima maar was even benieuwd of er misschien een bijzondere reden zou zijn om het niet te gebruiken.
Dat de kanalen door elkaar staan, dat kan te maken hebben met je zender mode !
Ik heb dit ook met mijn Graupner MX-22 zender.
Deze zender is uitgebreid met een Jeti-Duplex systeem en als ontvanger gebruik ik de Rsat2, daar die mooi compact zijn.
Duplex Rsat 2 EX: JETI model s. r. o.
Mocht ik toch nog wat extra kanalen buiten de FC nodig hebben, dan koppel ik er een extra 4-kanaals ontvanger bij.
Deze werkt dan parallel mee via de "CLONE mode" en de 4 kanalen zijn zelf in te stellen.
Ontvangerkanaal-1 = zenderkanaal- 9
Ontvangerkanaal-2 = zenderkanaal-10
Ontvangerkanaal-3 = zenderkanaal-11
Ontvangerkanaal-4 = zenderkanaal-12
Zo kan ik deze 4-kanaals ontvanger mooi voor een Brushless Gimbal gebruiken.
Zonder dat er (lange)servodraden naar de Main-ontvanger moeten lopen.
Door deze aparte ontvanger kan ik ook makkelijker een andere zender eraan koppelen/binden en is de Gimbal met een eigen zender te bedienen.
Met een Hott systeem schijnt dit weer niet te kunnen, dit i.v.m. telemetrie verstoring tussen de twee ontvangers en de zender.
Hier gaat gemak, en zelfstandigheid voor innovatie

(in dit geval)
Ik begrijp jouw punt ook wel en tuurlijk wil je het simpel houden voor derden.
Maar ben wel van mening, dat een gebruiker het zendersysteem wel goed dient te begrijpen al voor die er mee gaat werken !
Gezien er snel fouten in de settings gemaakt kunnen worden, waaruit fatale gevolgen kunnen ontstaan.