Bouwverslag GBmodels Yak55M

Robinio;1510716code: [ youtube zei:
tY1gpKajl1s[ /youtube ]

(zonder spaties)

Aha ok ik deed de hele URL tussen [youtube] en [/youtube ]
Dat was het probleem dus.

Hij vliegt zeker naar mijn zin voor zover dat voor een vlucht met veel wind en veel te veel uitslag te zeggen is.
Het 2e gedeelte vloog hij echt ontzettend goed hij voelt heel precies en toch wendbaar aan en vooral ook licht.

Als het morgen een beetje beter weer is wat dingen proberen als harriers en rol figuren.

Laat het wel weten en als het mogelijk is film ik het ook wel.

Groeten Yannic.

Allereerst : Gelukkig nieuwjaar iedereen en de beste wensen !

Na een paar vluchtjes wat dingen ingesteld te hebben moet ik zeggen dat de kist heel snel begint te wennen,
Ik heb de rol uitslag nu op 50% in mijn zender bij high rates en bij low rates op 40% en de rolrate is zelfs nu nog hoog.

De motor maakt een mooi geluidje voor een electro je voelt en ziet de power niet alleen je hoort hem ook terwijl het niet ontzettend hard is ofzo.
Enkel met meskant vliegen resoneert het een en ander maargoed dit heb ik tot nu toe al met veel kisten gehad.

Ik ga komende week nog een dagje vliegen dus dan zal ik nog een video maken en die hier posten.

Groeten Yannic.

Laatst bewerkt:
gelukkig 2010 iedereen!!!
pff... blijf wachten op motor(heb ook ne yak55 van GB), regelaar en lipo's van bij HK, hopelijk komen ze komende week.
ps; mijn EF extra 48" vliegt zalig

Gisteren eindelijk weer een vluchtje kunnen maken.

De eerste vlucht verliep prima maar toch nog steeds diezelfde rare rammel die ik bij de eerst vlucht ook hoorde.
De 2e vlucht ging na de takeoff direct iets minder goed.
Ik hoorde een rinkelend geluid en zette de motor af.
De prop draaide niet na maar stopte vrijwel direct toen was het al meteen duidelijk dat er toch een magneet is losgekomen.
Ik had ze aan een kant nagelijmd maar dit heeft toch niet uitgemaakt blijkbaar.

Na het landen en thuis nakijken van de motor blijkt nu dat ALLE magneten los zijn.
Wat me opviel is dat de door hun gebruikte lijm gewoon totaal niet pakt op de mantel noch op de magneten.

Gelukkig zaten ze nog wel in hun plaats en was er geen schade aan de stator.
De magneten zijn naar achteren gegleden en gaan aanlopen (vreten) in het stukje huis waar de stator op vast zit.

Ik heb nu alles weer opnieuw vastgelijmd door ze er allemaal een voor een uit te halen en ze te schuren, ontvetten en lijmen hopenlijk gaat het nu beter.

Morgen maar weer proberen,

Groeten

Ik zou even wachten met schuren op commentaar van andere ervaringsdeskundigen op dit forum. Mij werd het zeer afgeraden de magneten te schuren. Ik heb ze alleen goed ontvet, en met UHU Endfest verlijmd. Resultaat is goed.

Succes,

Hugo

Ik heb de binnenkant van de bel geschuurd waar de magneten zaten geplakt.
Had het een beetje raar getypt inderdaad maar de magneten heb ik alleen ontvet.

file.php

:rolleyes:

NICE !

De mijne heeft ondertussen ook weer wat vluchtjes gemaakt.
De magneten gelijmd met Zettex Power tack en ze zitten nu ECHT vast.
Geen rare ratels en piepjes meer en meer vermogen.

Zal nog eens een foto of filmpje in flight maken en die posten.

Groeten ;)

Hier dan eindelijk een 2e filmpje,
Een clublid heeft me gefilmd toen ik terug kwam van modelvliegkamp dit jaar.

Moet nog steeds aan de kist wennen aangezien ik (nog) kleiner gewend ben.
Groeten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back