Bouwverslag GBmodels Yak55M

Ik zal zodalijk eens gaan kijken welke kleur lijm ik heb in die motor.
Hoe moet ik ze nalijmen als het niet goed is ?
Ik heb hier een industrielijm die op echt alles hecht en heel sterk is.

@ Nando:

Kom jij ook naar de indoor in houthalen ?

Groeten

Nope, dat ga ik niet heen.

Nalijmen hoeft niet persee, maar bij de grotere motoren geeft mij dat altijd wel een veilig gevoel.

Net even de motor laten lopen.

Hij trekt met een APC16x10E prop netjes en constant 49A

Ik gebruik nu een 60A regelaar.
Wat ik wel al merkte is dat als ik het gas snel open trek dat de motor vastslaat en krijst.
Dit zal vast wel een bekend effect zijn bij andere electro vliegers.
Kan dit aan de timing liggen of komt dit gewoon door het feit dat de regelaar staat ingesteld op normale spin up mode in plaats van slow.

Ik heb natuurlijk liever niet dat hij op slow staat omdat mijn gasreactie daarop achteruit gaat.
In mijn andere kistjes die allemaal wel een maatje kleiner waren loste ik dit op door te spelen met de timing.

Wie weet de juiste oplossing........

Groeten Yannic.

dit heeft met timing te maken

normaal moet hij op high timing staan

Opzich doet sk of niet er niet heel veel toe wat betreft lijm, sk's kunnen ook nog 'fout' gelijmd zijn. Mss dat het iets uitmaakt maar ik heb beide los zien komen (net als axi's hackers enz.)
Het gaat erom of de lijm zwart is, bij de laatste sk's is dat zo. Dat laat niet los zover ik weet.
Hangt natuurlijk ook van het gebruik af, en met de koeling lijkt het in dit model wel goed te komen.

Dat is niet helemaal waar he nando, enkel de sk series zijn in het motorhuis voorzien van een tand-groef houder voor de magneten en de goud gele versie niet.
Dit geeft op zich toch al een extra verzekering op het verschuiven/lossen van de magneten.

maar die SK's willen maar niet in stock komen, ik wacht al weken op mijn bestelling.

iemand een alternatief ?

maar die SK's willen maar niet in stock komen, ik wacht al weken op mijn bestelling.

iemand een alternatief ?

Ik denk dat buiten dat verhaal van de magneten de motor die ik gebruik ( de gele ) niet de SK toch wel een aanrader is.
Ben toch wel onder de indruk van de power die hij heeft en hoe relatief weinig A hij trekt met een 16x10 op 5 cellen.

Ik ga nu eens de timing op HI zetten en kijken wat dat doet.

Groeten yannic.

De mijne vliegt met een 5045-700kv op 4s en 15x8 turnigy wood prop. trekt 864 watt , 62 Amp op volgas. vlieggewicht 1998 gr met lipo 4s 2200mah 35 c. servo's hitec 225mg op hoogte , bluebirds 380 max voor de rest. Zeer tevreden met deze setup. Vliegt erg licht .

Hoogteroerservo is vanachter ingebouwd, doordoor moet de batterij helemaal naar voren en is het nog erg nipt om het zwaartepunt juist te krijgen. Ondertussen wel de pull-pull servo van de rudder iets naar voor gebracht.

daarom is het extra zakje met hoogteroer aansturing via pull pull erbij gedaan.

4s 2200 is ook wel een kleine accu. toch niet meer dan 4 minuten vliegtijd met 62 amps ?

Nu de timing goed staat kan ik doen met de gasstick wat ik wil hij slaat helemaal niet meer vast.
Bedankt voor de tip ;)

Dat extra pulpul zakje zit er inderdaad bij voor het zwaartepunt goed te krijgen je ziet in de manual ook dat deze naderhand verandert is.
Wel fijn systeem zo want zoals het er nu uitziet ( zonder servo`s )
Komt het zwaartepunt precies goed uit als de accu in het midden ligt van het montage plaatje.

Hij hangt nu iets naar voren met zijn neus.

Groeten Yannic.

idd , heb er wel even over getijweld om de hoogteroer servo ook pull-pull te maken , achteraf gezien was het mss wel beter zo . Ik kan het natuurlijk nog altijd veranderen;)

met de 2200 mah haal ik 7-8 min met een gemiddelde vluchtstijl, volgas enkel nodig bij stijgvluchten en bepaalde figuren. Nu, eerlijk gezegd voel ik niet veel verschil tussen de 2200 en de 3000 mah batterij in vlieggedrag, die 70 gr heeft maw niet veel invloed maar ik voel me er toch iets comfortabeler bij.

@ cross,

Ik denk dat je het voor het gewicht niet hoeft te laten.
het kistje is zowieso al heel erg licht voor zijn spanwijdte.

Vandaag heb ik het bericht gekregen dan de servo`s worden verzonden.
Stock probleem dat al een tijdje gaande is blijkbaar.....

Weet trouwens iemand of er ook carbon electro props bestaan 16x10 ?
Mejzlik heeft ze pas vanaf 18'' en PTmodel heeft kleinere maten voor shocky`s en dan krijg je een gat vanaf 12'' en beginnen ze pas weer bij 17''

Groeten Yannic.

Tjonge jonge jonge toch wel een beetje ziek van het wachten nu hoor .........
order shipped out on 16-Dec-2009 fijn om te weten maar waneer is het nou eindelijk hier !!!

Al die kerstkaarten doen het ook geen goed denk ik...

Ik hoop snel een update te kunnen plaatsen

das nog niks, ik heb ems zending dat 12/12 vertrokken is en nadien niets meer op de tracking

Yak55m staat werkloos te wachten op zijn accu's en ubec

Ben ook nog aan het wachten op 2 bestellingen. Een is al meer dan een maand onderweg.
Ik ben blijkbaar niet de enige.

Koen

das nog niks, ik heb ems zending dat 12/12 vertrokken is en nadien niets meer op de tracking

Yak55m staat werkloos te wachten op zijn accu's en ubec

Duurde bij mij precies 44 dagen de laatste bestelling (vanaf de melding dat het pakketjes vertrokken was) Best naar, maar zal wel aan de drukte liggen....

Mijn pakketje is 4 of 5 weken geleden verzonden en er staat bij de tracking the item left hong kong for its destination 16 DEC.
En VANDAAG ja ja zijn ze aangekomen !!

De yak is nu vliegklaar en met mooi weer deze week ga ik eens een testvluchtje wagen.
Fotos komen nog beetje laat nu en ben net klaar.

Groeten Yannic.

Dan gaan we de Yak en de Raven tegelijkertijd invliegen, samen crashen en zo komen we de winter wel door:mrgreen:.

Effe zonder gekheid en afkloppen op een hardhouten tafel en zout over de schouder gooiende hoop ik dat dat uiteraard niet gebeurt. Ben wel eens benieuwd naar de Yak Yannic.

Misschien kun je hem zondag indoor invliegen:mrgreen:

Marc

mijn pakketjes zijn aangekomen, behalve een EMS pakket van 12 december, net daar zit ik wat ik nodig heb

Back