Bouwverslag Gewalt ASW 20 4m

En deze kreeg ik van mijn vriend Jan, via Gerrit E over de mail.
Jan, ik weet dat je meeleest, hartelijk dank.

img114.jpg

ASK13 in 4 meter is ook heel mooi

Ha, mooi stukje. Toepasselijk Arjan. Hoewel, de ervaring die ik met auto's heb, kost ook erg veel kan ik je melden. Een auto compleet van 3000 euro (1:5 bigscale) die met 60 km/uur op een bocht afstormt, raakt ook nog wel een de boardings......met alle dure gevolgen van dien.....

Maar het is goed dat je het zo sportief oppakt Arjan. Ik ben trots op je!!

Het is minder spannend dan het lijkt...ik heb net alle elektronica uitgebouwd en de rest gaat naar Maarten, die ziet er wel brood in :-)

Overigens; de twee aileron servo's (Multiplex Tiny-S) waren gestript maar daar heb ik nog tandwielsetjes voor.
In de romp hebben alle Graupner C577 servo's en zelfs de C5077 van de remkleppen de klap overleefd. Die C5077 is wel bijzonder trouwens, beide aansturingen (draadeind M2) zijn finaal doormidden getrokken.
Mijn vario leek kaduuk maar die bleek enkel op een ander kanaal te staan.
De motor werkt, as is nog recht, accu is ook nog heel.

Van mijn nieuwe 2,4GHz ontvanger is één antenne los gekomen.
Valt dus in verhouding nog alles mee :-)

Je maakt me nieuwsgierig!

Jacob

Ha Jacob, je intuitie heeft je niet in de steek gelaten!! Ik ga de kist weer helemaal in ere herstellen. Een uitdagende reparatie ga ik niet uit de weg.
Deze vliegt in no time weer. Inmiddels heb ik alle materialen al in huis en mijn handen jeuken! Uiteraard komt er een reparatieverslag!! Wordt vervolgd. Vergeleken met de reparatie van de habicht is dit een peuleschil!

@Arjan, mooi dat de schade aan de 'losse onderdelen' meevalt. En fijn dat ie wel weer gaat vliegen. Wordt dit een soort lease-back constructie met Maarten?

@Maarten, Dacht ik al! Reparatieverslag in dit draadje? En de vleugelbevestiging, op originele wijze?

Groet,

Jacob

Nee hoor, geen lease-back. Ik heb in 3 jaar meer dan 300 starts gemaakt met dit toestel en er ontzettend veel plezier van gehad. Als Maarten er de nodige moeite voor wil doen en er ook van kan genieten ben ik meer dan tevreden.

Als hij in dit draadje door gaat zou dat wel leuk zijn. Ik ben benieuwd of het de Triple Yankee blijft of dat er een andere registratie komt....

Ik ben benieuwd of het de Triple Yankee blijft of dat er een andere registratie komt....

Er is maar één Triple Yankee en die is van Arjan. Uit piëteit voor Arjan krijgt deze een andere registratie. Ik heb nog meer plannen maar ga jullie nog verrassen :D:D

Leven na .....

Arjan

Veel sterkte maar getroost u, er is leven na de dood.
Is vatbaar voor restauratie.
Er is nog ergers terug vliegklaar gemaakt.

Mvg,
Aurectar

En deze kreeg ik van mijn vriend Jan, via Gerrit E over de mail.
Jan, ik weet dat je meeleest, hartelijk dank.

@Arjan
Haha, ik zei het al in de PB.... een ASK-13! Is ook een favoriet van mij;)
Maar je hebt het over een 2,4 ontvanger waarvan een antenne stuk is? Met wat voor zender vlieg je nu, niet meer met je mx-16?

Groeten Rick

Ik heb vorige week een nieuwe MX-16 HoTT erbij gekocht (het nieuwste type- met zo'n kek blauw display en tiptoetsen :-) ). Ik heb nog maar één ontvanger dus die zat in de ASW.

Zonde Arjan, ik weet hoe je in je nopjes was met deze kist.

Nee, je gaat geen ASK-13 bouwen voordat ik er één heb! Dat zou het zoveelste project zijn van jou met een kist waar ik iets mee heb (na de ESG en de Ka-8 ). Ik denk ook hard over de bouw van een ASK-13 na de restauratie van de Baby, maar ben nog niet helemaal uit de maat. Ik weet een leuke kit van 2,7m, maar er is ook een tekening van een 3,9m versie.

Laatst bewerkt:
Tof Maarten, dit is een prachtige kist die zeker een tweede leven verdient. En dan mag Arjan straks vast weer even een rondje vliegen met zijn oude kist. Maar mocht je hem alsnog weer kwijt willen... ;).

De ASW20 zal door mij worden gerestaureerd.
Omdat er maar één triple Yankee is en die wat mij betreft voor Arjan gereserveerd blijft zal de ASW20 verder gaan onder de volgende registratie:
full

Mijn handen jeuken om aan deze klus te beginnnen.
De materialen zijn in huis, alleen nog een cockpit kap bestellen!

Laatst bewerkt door een moderator:
Succes Maarten, komt helemaal goed. En het is inderdaad een fantastische bak om mee te vliegen, ik heb er een paar minuten mee mogen knuppelen.

Zou Arjan geen spijt krijgen . .

Jacob

Back