Bouwverslag: Goldberg Ultimate 10-300 ''Blue Hawk''

ik zou haast denken van wel, qua kracht zeker wel, ze zijn sterker als een 3001, en als je ze op 6v gebruikt zitten ze zowat aan de 5 kg. das zat.
ze zijn groter als de micro servo's, weinig kleiner dan een standaard servo.

ik zou ze zelf zeker wel gebruiken.

toen ik mijn ulti bouwde was het 1991, de laatste in 1996 toen waren deze formaat servo's er nog niet,

en zoals gezegd, de kracht is vaak voldoende, het zit hem in de afmetingen van de tandwielen die er in zitten in combinatie met de motor,
zou je er een 15cc 2t motor opschroeven, dan heb je minder last van trillingen, om nog maar te zwijgen van een elektromotor.

na de Goldberg kit, heb ik een vergrote ulti gemaakt naar de
bouwtekening van de Goldberg, deze had een 50cc saito boxer en een span van 2 mtr geloof het of niet maar ik vloog die kist met 4 3001 servo's op ailerons 2 op hoogte en 2 op richting.

weliswaar geen 3d kist, maar hij voldeed best.
ik had er wel zwaardere servo's in willen zetten, maar daar had ik geen geld voor.

Ok Rick, Thnx. Ga van de week even winkelen voor deze nieuwe servo's.

Ze zijn overigens niet echt veel groter dan de mini's die er nu in zitten; scheelt maar 2 mm rondom.

Beste Paulus2010
Heel toevallig kwam ik op je bouwverslag terecht, je kent me denk ik niet meer maar ik denk dat je hem bij mij in Geldermalsen gekocht hebt.
Ziet er zeer netjes en strak uit mijn complimenten, toch leuk tenminste.... als jij het bent, dat alles toch nog goed verlopen is en er weer zo'n hele mooie kist de lucht in kan.
Zet er nog eens een filmpje bij.... veel succes verder, maar dat zal wel lukken.
Groeten Hans van Kempen

Hallo Hans!

Ja inderdaad! Ik heb deze kist inderdaad bij jou gekocht ja. Is inmiddels even geleden, maar zoals je ziet is hij vliegklaar. Maiden heeft ie trouwens al gehad, zoals je eerder in het verslag kan teruglezen. Zitten heel wat uren in, maar het bouwen ging bijna vanzelf :-) Als het weer wat beter wordt gaat ie zn 2e vlucht maken.. Servo's zijn inmiddels geupdate naar Hitec 225MG Mighty Mini's op advies van de forumleden hier. Jij was destijds toch bezig met een grote cessna of niet?

Beste Paulus2010
Heel toevallig kwam ik op je bouwverslag terecht, je kent me denk ik niet meer maar ik denk dat je hem bij mij in Geldermalsen gekocht hebt.
Ziet er zeer netjes en strak uit mijn complimenten, toch leuk tenminste.... als jij het bent, dat alles toch nog goed verlopen is en er weer zo'n hele mooie kist de lucht in kan.
Zet er nog eens een filmpje bij.... veel succes verder, maar dat zal wel lukken.
Groeten Hans van Kempen

Hallo Paulus, ik ben nu zover dat ik aan m'n romp ga beginnen van mijn Ultimate. Nu is mijn vraag hoever kan ik de motorkap naar voor schuiven ? Het zit zo , de motor komt +/- 1cm veder naar voor dan op de tekening staat aan gegeven. Mvg, Stef

Stef,

Het beste kun je de motor monteren, en dan de kap erop schuiven. Gaatjes aan de zijkant van de kap boren, en dan markeren op de romp.
Je hebt de boel dan altijd passend. Houd wel rekening met de motordomp!!

Hallo Paulus, ik ben nu zover dat ik aan m'n romp ga beginnen van mijn Ultimate. Nu is mijn vraag hoever kan ik de motorkap naar voor schuiven ? Het zit zo , de motor komt +/- 1cm veder naar voor dan op de tekening staat aan gegeven. Mvg, Stef

Back