bouwverslag gp extra 300s.61 probleem advies gevraagd!

thema keuzen kom er zelf niet uit....


  • Total voters
    33
dan maar weer een kleine update:)

motorkap zit inmiddels in de eerste laag spuit plamuur.
morgen hoop ik te kunnen gaan aflakken.

ook zijn de lagers van mijn saito vervangen bij de hobbyin eze waren helemaal verroest.

qua expo heb ik nu 40 % op hoogte en 20%op rol maakt in eens een hele andere kist.

foto`s:
Foto-8NZRPJRA.jpg


Foto-BFOTQDW4.jpg


gr,
stephan
 
Is zoals ik het zo zie op de foto netjes gespoten! Dit wordt, echt een prachtige kist vooral met Red Bull stickers:mrgreen:.

Tim
 
@tim: redbull thema is op dit moment nog effe onzeker aangezien het lastig is om aan fatsoenlijke mooie stickers te kunnen komen:)



kan iemand mij vertellen of de standaard ral lak van dubli color brandstof bestendig is?
anders laat ik voor morgen als nog een bus 2k blanke lak op spuit bus zetten

gr,
 
Misschien nog een tip.
Je ontvanger zit vast met een tairep.
Ik voer daar ook de servo snoertjes onder door, twee vliegen in een klap.
Je ontvanger en je servo stekkers zijn geborgd.

Mvg Pascal.
 
zo de motorkap staat strak in de 2k blanke lak en is afgemonteerd.
wel enig kleurverschil terwijl ik hem op kleur heb late mengen.
toch mag het resulaat er wel zijn.

Foto-U6E88SKF.jpg


Foto-R3J3K4J8.jpg


morge cg checken en mischien een vluggie maken als het weer dat toelaat.

gr,
stephan
 
aktie foto`s

kleine foto update van de extra
vandaag heeft de nieuw gespoten motorkAP zijn maiden gemaakt.
extra vliegt nu echt heerlijk.
landing is nu een fluitje van een cent.

foto`s

daar gaan we dan
Foto-PJJOLJJU.jpg


Foto-WEDSBN4V.jpg


Foto-SJIM4RKC.jpg


Foto-WCL6Z7KA.jpg


Foto-48ZUTWTD.jpg


Foto-Y364WQR7.jpg


stationair wat aan de hoge kant, komt echter toch lekker binnen met de landing
Foto-4TI3FXHQ.jpg


concentratie, concentratie, concentratie:) ondanks de expo op hoogte en rol reageerd hij nog erg scherp.
Foto-QZKPSUKP.jpg


closeupje, spinner staat in bestelling:)
Foto-4ETNPSJP.jpg



kwaliteit van de foto`s is erg slecht kon natuurlijk niet zelf mijn spiegelreflex bedienen tijden het vliegen:)

ook gebeuren er bij ons veld nog wel eens unieke dingen:

1:1 katana die een noodlanding heeft moeten maken in de buurt van ons veld.
op de foto vertrok de piloot weel.
erg gaaf om te zien als zo`n toestel vanaf een weiland vertrekt
Foto-8DBU6DNS.jpg

Foto-4QWCRPVL.jpg



gr,
stephan
 
Laatst bewerkt:
Erg mooie extra stephan maar hij mist inderdaad zn spinner en ook zn wielkapjes dat maakt hem nog meer af die zou ik er echt op maken:yes:en dan die 1.1 katana erg leuk zat die zonder branstof of had de piloot hogenood ? :rolling:

mvgr johan snijders
 
Erg mooie extra stephan maar hij mist inderdaad zn spinner en ook zn wielkapjes dat maakt hem nog meer af die zou ik er echt op maken:yes:en dan die 1.1 katana erg leuk zat die zonder branstof of had de piloot hogenood ? :rolling:

mvgr johan snijders

spinner word aan gewerkt:)
wielkapjes gaat nie ivm de grote wielen die er nu op liggen.
als ik kleine wieltjes zou pakken gaat da bij ons op het gras nie werken.
die katana was schijnbaar bijna door zijn brandstof heen, heeft hem wel zonder schade kunne landen.
 
en weer een kleine update.

de extra heeft een hekel aan zijn landings gestel, deze is van de week weer uitgebroken tijdens een noodlanding op de boeren wei.
dit gebeurden nadat ik een doorstart maakten en op +- 20 meter boven de grond me motor uiT viel (waarschijnlijk stond hij te arm)

gulukkig is alles weer in eren herstelt, morgen laatste stukje balsa op zijn plek plakken en wat folie plaatsen.
dan kan hij zondag weer mooi de lucht is.


voorlopig is dit het einde van dit draadje dus zou zeggen op slot ermee.
ben bezig met een veeeeeeeel groter project

gr,
stephan
 
bijdeze dan weer een kleine mini update:

aangezien mijn motorkap steeds los trilde zijn mijn schroef gaten dus lichtelijk uitgelubberd.
dit heb ik dus maar weer oerdegelijk gemaakt dmv een inslagmoer m4.
Foto-CPMH3BPY.jpg


zo heb ik 3 stuks gemaakt, zou dit voldoende zijn?

dan nu het probleem:
moter zuigt geen brandstof aan, mogenlijk licht dit aan de leidingen deze ga ik morgen dus vervangen echter zijn de oude niet lek(ook geen haarscheurtjes oid)
tank ik ook niet lek.
echter valt mij bij de carb wel op de er een rubber ringetje wat gek zit.
als ik de motor choke zuigt hij wel brandstof maar als hij draaid niet meer.

bijdeze een foto van het bewuste rubbertje.
Foto-W83S3SGU-1.jpg

volgens mij heeft dit echter altijd zo gezeten??


ook de cockpit kap gaat vervangen worden deze begint te scheuren (kwaliteitje greatplanes net zoals de motorkap)
Foto-PQWIQICV.jpg



Grt,
stephan
 
beste mense,

graag wil ik het probleem van mijn saito uit mijn vorrige post nog eve onder de aandacht brengen!

motor zuigt dus geen brandstof aan.
zaken die ik kan uitsluiten zijn:

- brandstof leidingen (allemaal vervangen door nieuwe zowel 2 als 3 mm geprobeerd)
- tank (vervangen voor een nieuwe)
- gasnaald op 1 1/2 gezet (zowel meer als minder geprobeerd)
- viltclunk (vervangen door een nieuwe) geprobeerd te starten zowel met viltclunk en een normale klunk
ik geef het dus op dit moment op het rubbertje uit mijn vorrige post weet echter niet of ik wel zomaar de carb van de cillinder af kan schroeven.


wat is julie mening? zie ik iets over het hoofd.

owja de plug heb ik ook vervangen voor een nieuwe os-f

alvast bedankt,

grt,
stephan
 
ik denk dat hij via het dubbertje valse lucht aan zuigt,
even het bochtje los draaien, dan rubbertje goed er omheen doen (eventueel nieuwe is wel beter) en weer goed aandraaien
 
ik denk dat hij via het dubbertje valse lucht aan zuigt,
even het bochtje los draaien, dan rubbertje goed er omheen doen (eventueel nieuwe is wel beter) en weer goed aandraaien


dan zal ik dan maar eens even gaan proberen, zijn er nog balangrijke zaker waar ik op moet letten bij het verwijderen van de carb?

grt,
 
zo de motor draait weer.
het bewuste rubbertje was de boosdoener.
hij loopt alleen nu wel erg warm zal hem dus van de week op het veld eens goed afstellen.

grt,
 
Back
Top