bouwverslag gp extra 300s.61 probleem advies gevraagd!

thema keuzen kom er zelf niet uit....

• Total voters
    33
staartwieltje is vanaf nu ook sturbaar

Foto-FDZLLOSF.jpg

gr,

en weer een kleine update:

quiklinks gesoldeerd en gemonteerd.
Foto-B7H4HH6Q.jpg

en natuurlijk alles netjes met een stukje brandstof slang gebord.
Foto-BCDLI6MU.jpg

fasst ontvanger op een plaatje in de romp gemaakt, morge effe buisjes plakken voor de antennes.
Foto-B6ZA3NW3.jpg

gestart met het folieen van de vleugel kom net een half metertje blauwe ora te kort.
Foto-AVAX7P7D.jpg

gr,
stephan

De kwiklinks horen geborgt te worden met een moertje, en evt. een drupje lijm. Borg je deze niet dan kan de schroefdraad kapot rammelen, zeker met zo'n grote 4tact voorop :)

De kwiklinks horen geborgt te worden met een moertje, en evt. een drupje lijm. Borg je deze niet dan kan de schroefdraad kapot rammelen, zeker met zo'n grote 4tact voorop :)

kijk aan deze tips hebben we tenminste wat!!
ga dit morgen gelijk corrigeren.
het is niet zo`n heel erg zware viertakker hoor:) zal er snel zat mee vooruit gaan;)

gr,

Maar als je ze hebt gesoldeerd hoef je toch niet meer te borgen?

/edit
Ik zie dat je het schroefdraad hebt gesoldeerd en daar de kwiklinks op hebt gezet, dan moet je ze wel borgen natuurlijk :)

vandaag weer wat kleine klusjes gedaan die de dag toch aardig gevuld hebben:

dupro snel tank nippel geplaatst komt een gaatje in de motorkap zodat ik er bij kan.
Foto-QI77WXQX.jpg

valt straks mooi in de motorkap.
Foto-HTPZGD7N.jpg

buisjes geplaatst voor de antennes van de fasst
Foto-KAJRIWVP.jpg

schakelaar met laadpunt in de romp gemaakt.
Foto-BGRQLFD8.jpg

verder ook alvast in mijn zender een nieuw model aangemaakt.
de servo`s in de romp heb ik vandaag ook alvast afgestelt en aangesloten.

tot zover.

gr,
stephan

onderkant van de vleugel zit inmiddels in de folie en de servo`s heb ik ook maar alvast erin gedaan is makkelijker dan waneer de bovenkant ook al gefolied is.

Foto-7Q4H6PAJ.jpg

Foto-RLRL6MNC.jpg

gr,
stephan

mischien zie ik het verkeerd.
Maar haal je elke keer de motorkap er af om te tanken?

neej neej,

er komt een gat aan de bovenkant van de motorkap waardoor ik mijn tanknippel in het tank gat kan steken vandaar dat dat deel ook blauw gecoverd is.
vind het geen gezicht als zo`n tank nippel aan de buitenkant zou zitten.

gr,

@raymon: ik ga mijn tank systeem anders maken een gat in de motor kap is inderdaad geen gezicht dus daar had je gelijk in.
denk dat ik gewoon een simpel nippeltje uit de kap laat komen wat met een dopje oid word afgedicht

Dan kun je beter een 3 slangen systeem maken. Die tanknippel die je overigens hebt zijn zowiezo ondingen die dingen gaan altijd lekken op den duur waardoor je lucht in je leidingen krijgt.

ik zou ook 3 slangetjes nemen, en dan 2 naar 1 naar buiten laten lopen. eventueel met ene doorvoer stukje door de kap en een dopje er op druken.

extra is inmiddels op eenpaar kleine afwerk puntjes klaar.
motor heeft al zijn eerste keer gelopen en moet zeggen dat hij erg veel vermogen leverd. Het is echt tikken en lopen dat terwijl hij lang stil heeft gelegen.
verwacht a.s. zondag de maiden als het weer goed is.

gr,

klein updateje.

als het weer het zondag toe laat hoop ik hem zijn vuurdoop te kunne geven.

motorkap op zijn plek moet nog af worden gewerkt echter haal ik dat niet meer voor zondag.
Foto-HO7Z7UAV.jpg

airelon servo aansluiting, moet nog geborgd worden met m2 moertjes.
Foto-OPABV7WW.jpg

nieuwe tank nippel heb dat oude ding weg gedaan. komt tzt nog zo`n mooi wit dopje op maar deze heb ik zo effe niet meer liggen.
Foto-INCVZGXJ.jpg

en de spinner op de prop, deze paste in een keer zonder bij te werken.
Foto-IRJY7ZBQ.jpg

gr,
stephan

vliegtuig is nu op balanceren na klaar zal echter wel wat lood in de staart moeten weet aleen niet hoe ik dit het beste kan gaan aanpakken.

kwiklinks zijn nu ook geborgd met een m2 moertje.

Foto-RTAEPZ7G.jpg

Foto-CC4VJO7W.jpg

gr,
stephan

net effe snel bekeken wat er aan lood in moet is zo rond de 100 gram dus dat valt allemaal nog wel mee. accu ligt al maximaal naar achter servo`s ook.

morge maar eens eve precies berekenen wat er in gaat.

gr,

Back