bouwverslag gp extra 300s.61 probleem advies gevraagd!

thema keuzen kom er zelf niet uit....

• Total voters
    33
zijn toch wel wat verschillen met de .40 en de .60 maar verder redelijk identiek.
denk dat je met een 8.5cc wel voldoende power moet hebben.

suc6 met de bouw

gr,
stephan

Zou je misschien nog kunnen vertellen welke soorten lijmen je gebruikt ?

Zou je ook even kunnen vertellen waar je de lijmen haalt ? Alvast bedankt.

je mag gerust ook CA lijm gebruiken als je dat wil (je hebt verschillende diktes, kijk maar eens in je handleiding)
voor belangrijke punten gebruik ik sneldrogende houtlijm, werkt super en schuurt ook makkelijk...

je kan secondenlijm overal kopen, houtlijm en epoxylijm in de 'gamma'? (in BE hebben we de brico)

Ik zelf zat te denken om "2 compenenten" lijm op epoxy basis van Bizon te gaan gebruiken. Dit geeft een sterke verbinding welke ook nog een beetje buigzaam is... Lijkt me ideaal voor een vliegtuig.

Epoxy is een uitstekende vullende lijm met een hoge sterkte maar helaas ook erg zwaar. Daarom deze lijm alleen gebruiken wanneer het ook iets aan de sterkte toevoegt. Deze plekken zijn met name eventuele vleugelbuizen, motorspant en bv. het vastzetten van stuurkabels. Voor de gewone hout op hout verbindingen is witte houtlijm of constuctielijm minstens zo goed en veel lichter en goedkoper. Natuurlijk is ca lijm hiervoor ook goed te gebruiken, mijn favoriet is echter de constructielijm. In dit draadje van Plotterweld kun je ook veel lezen over het op een goede manier gebruiken van lijm.

Laatst bewerkt door een moderator:
eerste rij airelon scharnieren zijn gestoken en gepast.
morgen airelon deel 2 scharnieren.

Foto-KILBZUUQ.jpg

gr,

heeft iemand een andere optie voor het staart wiel van deze kist?

volgens handleiding tekening word dit net als bij een fourstar in het richtings roer vast gemaakt.
vind dit echter maar een fragile constructie.

gr,
stephan

en weer wat foto`s:

airelon op zijn plaats
Foto-RFPGK6FE.jpg

lijkt me toch wel voldoende uitslag?!?
Foto-LMIPE77C.jpg

eerst maar weer eens opruiming houden
Foto-66EJDCEK.jpg

gr,
stephan

Epoxy is een uitstekende vullende lijm met een hoge sterkte maar helaas ook erg zwaar. Daarom deze lijm alleen gebruiken wanneer het ook iets aan de sterkte toevoegt. Deze plekken zijn met name eventuele vleugelbuizen, motorspant en bv. het vastzetten van stuurkabels. Voor de gewone hout op hout verbindingen is witte houtlijm of constuctielijm minstens zo goed en veel lichter en goedkoper. Natuurlijk is ca lijm hiervoor ook goed te gebruiken, mijn favoriet is echter de constructielijm. In dit draadje van Plotterweld kun je ook veel lezen over het op een goede manier gebruiken van lijm.

Ik zal eens een kijkje nemen.

@stephen

Zou je me kunnen vertellen waar je die (metalen) scharnieren hebt gekocht ? Hier ben ik nog naar op zoek.

Ik zal eens een kijkje nemen.

@Stephen

Zou je me kunnen vertellen waar je die (metalen) scharnieren hebt gekocht ? Hier ben ik nog naar op zoek.

je bedoeld de kunstog scharnieren in de vleugel? deze kan je bij elke betere modelspeciaalzaak kopen kosten je de kop niet.
orgineel zitten er van die "ca hinges" bij maar die zijn bij mij gelijk vervangen door goede scharnieren.

gr,
stephan

vleugel is ruwbouw klaar op de vleugel penne na die verlijm ik na het folieen.

dus bouw van de romp kan gaan beginnen:)

Foto-7PFYX4PE.jpg

Foto-NFA3W8QR.jpg

gr,
stephan

je bedoeld de kunstog scharnieren in de vleugel? deze kan je bij elke betere modelspeciaalzaak kopen kosten je de kop niet.
orgineel zitten er van die "ca hinges" bij maar die zijn bij mij gelijk vervangen door goede scharnieren.

gr,
stephan

Ja die bedoel ik... Gewoon even Hobby In opbellen en bestellen ? Ik neem aan dat als ik CA Hinges zeg dat ze wel begrijpen wat ik bedoel.

Ja die bedoel ik... Gewoon even Hobby In opbellen en bestellen ? Ik neem aan dat als ik CA Hinges zeg dat ze wel begrijpen wat ik bedoel.

neej moet je niet zeggen.
gewoon vragen naar goede nylonscharnieren van kavan voor in je extra dan weet de hobbyin wel welke je moet hebben.

tip: bestel bij conrad;) scheelt je best wel wat en een scharnier is een scharnier kan je ook gelijk je tank wielen enz bestelen heb je maar eenmaal bezorg kosten

gr

deze moet je hebben:
Foto-6P8UANDK.jpg

HEB je al vliegervaring? zoniet vind ik het niet erg verstandig om met een extra te gaan beginnen?!?

Laatst bewerkt:
en de romp is van start gegaan.

z-poxy voor het motor schot
Foto-FQRZGINS.jpg

naast elkaar----------->
Foto-REMNU4Z4.jpg

op elkaar<------------
lekker dik motorschot moet ook wel komt toch een saito 125 aan te hangen:) en dat is ook niet de lichtste motor
Foto-YS7TZFWZ.jpg

romp delen
Foto-E4BRQQ3L.jpg

gr,

neej moet je niet zeggen.
gewoon vragen naar goede nylonscharnieren van kavan voor in je extra dan weet de hobbyin wel welke je moet hebben.

tip: bestel bij conrad;) scheelt je best wel wat en een scharnier is een scharnier kan je ook gelijk je tank wielen enz bestelen heb je maar eenmaal bezorg kosten

gr

deze moet je hebben:
Foto-6P8UANDK.jpg

HEB je al vliegervaring? zoniet vind ik het niet erg verstandig om met een extra te gaan beginnen?!?

Ik leer momenteel vliegen met een Robbe Charter... Daarmee wil ik dit jaar ook mijn brevet halen.

De extra wil ik op den duur gaan vliegen als ik echt goed kan vliegen met mn charter.

Wat de wielen en tank betreft weet jij zo welke ik nodig heb dan ? En dit zijn volgens mij de scharnieren ? Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek

**edit**
Op de tekening van mij staat volgens mij wel een 300cc tankje afgebeeld.

start anders een bouwverslagje op van je extra en stel daarin al je vragen maakt het voor je zelf sukken overzichtelijker.
zou na je charter niet gelijk met jeextra gaan vliegen zou eerst maar eend een calmato sport of fourstar kopen en wennen aan een laagdekker.
wiel maten enz kan je vinden in de handleiding of op de doos. houd er wel rekening mee of je op asfalt of gras gaat vliegen

gr,

Back