bouwverslag gp extra 300s.61 probleem advies gevraagd!

thema keuzen kom er zelf niet uit....


  • Total voters
    33
ondanks het mooie weer toch maar verder gebouwd aan de extra.

begin van de romp licht er.

Foto-GEKKLU78.jpg


Foto-IXYM4ZPB.jpg


straks meer.

gr,
 
romp spant nummer 2 is gelijmd en ook zit er nu een extra deel aan de onderkant van de romp.

foto`s:

Foto-6EUECTS8.jpg


Foto-IBDK43IJ.jpg


Foto-IBL8LZC6.jpg


en tot nu toe nog steeds geen problemen tegengekomen in de kit.

verwacht dat de extra toch wel eens snel kan gaan vliegen:)

gr,
stephan
 
begin gemaakt met de zijkanten van de romp.

staat bij de neus wel erg veel spanning op maja alles is nu mooi ingeklemd en staat te drogen.

Foto-V8DI7VJH.jpg


Foto-QWONFSYC.jpg


Foto-PZTYZ8JK.jpg


gr,
 
extra glasmatje aangebraCHT ter versteveging van het voorste spant.
ook op wat andere plekken epoxy gesmeerd hier komt per slot van rekening dalijk toch een brandstof tank te liggen.

Foto-FTDRKVEX.jpg


gr,
 
Waarom?

Bij ons is er een van een super chart (zonder rolroeren) gelijk naar deze extra gegaan (het kleinere broertje bedenk ik me net)
En dat is helemaal probleem loos gegaan!
alleen heeft een ervaren iemand hem ingevlogen en is die begonnen met dualrate.

Ik voorzie geen problemen

start anders een bouwverslagje op van je extra en stel daarin al je vragen maakt het voor je zelf sukken overzichtelijker.
zou na je charter niet gelijk met jeextra gaan vliegen zou eerst maar eend een calmato sport of fourstar kopen en wennen aan een laagdekker.
wiel maten enz kan je vinden in de handleiding of op de doos. houd er wel rekening mee of je op asfalt of gras gaat vliegen

gr,
 
zal met gekoppelde zender en goede begeleiding ook wel gaan lukken al zijn er in mijn ogen toch betere optie`s als 2de kist maar daar is iedereen vrij in.
 
vleugel pennen ingelijmd, maar eerst heb ik het stuk bij de vleugel pennen in de folie gezet hoef ik dat later niet meer te doen.



Foto-U4UYB8ZR.jpg


gr,
 
en weer wat gedaan aan de extra:

- plaatje voor vleugel bevesteging ingelijmd.
Foto-CZ7Z7AJW.jpg



- kleine folie werkzaam heden kielvlak.
Foto-3CWXW864.jpg

Foto-NWL4K3FT.jpg

Foto-3BTUEIVC.jpg


- ronde triplex gemaakt voor bevesteging van de vleugelpennen.
Foto-DLMRZXG4.jpg

tot zover,

gr,
stephan
 
dit is het schema wat ik uit eindelijk aan wil gaan houden op de usa vlag achterop na.

edge_red_bull-800.jpg



maar eerst de boel netjes en naukeurig afbouwen en of het folieen allemaal wel zo goed wil gaan lukken word me eerste serieuse folie project.

gr,
 
S

maar weer eens wat leven in me extra projectje brengen.

bellypan is ruwbouw af, zit er over te denken deze in te dekken hoeft niet volgens hand leiding mag echter wel van mij:)

foto`s zeggen meer dan woorden:

Foto-LGDKF7O7.jpg


Foto-EXTDWXOF.jpg



oeps vergeten de gaten voor de vleugel bouten te boren:(
had m5 kunstof bouten in gedacht gaat alleen niet passen dus word het m4 staal
Foto-NROCNWQO.jpg


deze jongens liggen ook al met smart te wachten.
Foto-P8JWTHPR.jpg

zijn futaba s3010 dus moet wel voldoende zijn lijkt me zo.

in de vleugel leg ik lange rietjes voor de kabels.


gr,
stephan

ZIJN ER NOG MEER MENSEN DIE DEZE KIT GEBOUWD HEBBEN EN DAAR FOTO`S van hebben? zie ze graag komen namelijk enkele trikkie bouw punten aan.
 
vleugel montagen gereed en motor bok blok in elkaar gelijmd.
morgen ga ik het motor schot definitief vast zetten met een berg epoxy.


zo vlieg je een knife edge op het drogen:)
Foto-W3PDNKSU.jpg


gekozen voor m6 inslagmoeren met nylon schroeven erin
Foto-IE6PS3TN.jpg


motorbokblok motorschot zit nog los word gelijmd met epoxy als de rest droog is.
Foto-TJCST3CR.jpg


gr,
stephan
 
Back
Top