Bouwverslag Graupner Der Kleine RC-Uhu

Ik heb hem besteld. Heb je verder nog dingen nodig om deze uhu tot een succes te maken? Alvast wel heel erg bedankt voor je hulp!:D

Leuk! Als je het draadje even doorleest weet je precies wat je nog nodig hebt. Behalve de electronica is dat niet veel: een extra tubetje Uhu Hart lijm en een beetje CA lijm in ieder geval geen bouwmateriaal.

Ok. Dus eigenlijk alleen UHU Hart, een accu voor de ontvanger en een accu voor de zender? Ik heb net een mailtje gekregen dat de UHU inderdaad is besteld en dat hij in de loop van de volgende week binnen zijn.

Twee kleine servo'tjes (9 gram bijvoorbeeld), een ontvanger, ontvangeraccu. Dan ben je er wel ja. Oh en een hoogstart natuurlijk :-)

Ik heb nog twee kleine servootjes (GWS, type IQ-300, voldoet volgens mij?), een hoogstart is zelf te maken, (las ik in het bouwverslag;)). Maar ik weet niet welke ontvanger en ontvangeraccu ik het beste kan gebruiken? En daarnaast: in de modelbouw actueel stond dat er ook een accu voor de zender benodigd was. Blijkbaar niet?

Ik heb in ieder geval nu wel heel veel zin het model in elkaar te zetten!!:D

Een zender zit er niet bij natuurlijk, ik nam aan dat je die al hebt?
Een kleine ontvanger voldoet, je hebt maar 2 kanalen nodig maar de kleinste zijn vaak 4 kanaals. Geen probleem natuurlijk. Een kleine ontvangeraccu van 4,8V en 800 of 1000 mAh is prima.

Omdat dit mijn eerste zweefsetje wordt (en ik dus nog geen zender had, heb eerst meerdere boten gehad) heb ik er een zender met elektronica bijgekocht. Dan zal het wel zo zijn dat ik nog Uhu hart, CA lijm, ontvangeraccu en accu voor de zender zal moeten kopen.;)

Ah op die fiets. Ligt er aan wat voor zender je hebt besteld. Bij mijn MX-12 zat een accu, bij Futaba zit er vaak geen bij meen ik.
Als je nog nooit gevlogen hebt is het wel slim de eerste keer even een ervaren iemand te vragen je een handje te helpen anders is de pret snel voorbij. Woonplaats in je profiel zou ook voor dit gegeven handig zijn... :-)

trouwens, iq 300 servo's gaan echt niet, dit zijn standaard servo's!!!! ej zult echt kleine rond de 9 gram servo's moeten kopen!!!

Ok. Bedankt voor al jullie tips. Ik zal er twee kleinere servo's kopen, ik kijk wel als ik daar ben. En ik moet nog even kijken wie mij kan helpen mijn eerste vlucht te maken, heel misschien heb ik al een persoon. Daarnaast zit er volgens mij geen accu voor de zender bij, maar ik verwacht niet dat dat zo'n probleem zal zijn. Ik wacht nu in spanning af..:D

Dus ik heb een ontvanger, een ontvangeraccu en een zenderaccu nodig. Ik hoop dat ze de ontvangeraccu (van de link) voorradig hebben, ik zal morgen even bellen of mailen. Iemand suggesties voor de ontvanger?

Ik ben wel verrast door de vele positieve reacties, bedankt!:)

Laatst bewerkt door een moderator:
Het zweefvlieg-forum staat wereldwijd bekend om zijn gastvrijheid...wees welkom!

Ontvangeraccu en ik denk penlites/oplaadbare cellen voor je zender. Ik zag dat er wel een houder bij zit. Beter is een vast pakket voor in de zender (minder kans op losse contacten), is op zich wel een goede investering. Eén keer je Uhu de grond in boren is duurder :-)

Het zweefvlieg-forum staat wereldwijd bekend om zijn gastvrijheid...wees welkom!

Ontvangeraccu en ik denk penlites/oplaadbare cellen voor je zender. Ik zag dat er wel een houder bij zit. Beter is een vast pakket voor in de zender (minder kans op losse contacten), is op zich wel een goede investering. Eén keer je Uhu de grond in boren is duurder :-)

Het is inderdaad beter te investeren in dit geval. Ik zal in ieder geval even vragen of ze die ontvangeraccu ook kunnen bestellen of een ontvangeraccu die daar in de buurt komt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb vandaag mail gekregen van Hangar Modelbouw. Ze hebben de UHU binnengekregen, dus ik ga zometeen met de trein naar Kampen. :D

castricum-kampen om een uhu op te halen?
dure hobby dat modelvliegen...

Kan wel wezen, Bart, maar het is goed weer, dus hij krijgt er wel enkele uren mooi uitzicht voor terug!
Daar kan geen postorder tegenop!:D

Laatst bewerkt:
Back