In een ander draadje al eens aangegeven dat ik op zoek ben naar een vliegtuigje dat ik makkelijk overal mee naar toe kan nemen, waarmee relaxed gevlogen kan worden (parkflyer) en met goede zweef eigenschappen. Dan denk je natuurlijk gelijk aan een Easystar
Ik heb, nee had, dan ook een Easystar maar deze is na een familie bezoek van Murphy echt naar de eeuwige jachtvelden. Maar dat is een heel ander verhaal over losse roeren, springende paarden en brandende lipoo's
NU EFFE NIET DUS
De EZ is overigens helemaal niet zo makkelijk mee te nemen met zijn flubberstaart en heeft zowel in de auto als om te vliegen best wel wat ruimte nodig. Ik wilde een HAI gaan maken, maar ben in de tussentijd in het bezit gekomen van een splinternieuwe Graupner Tipsy.
Waarachtig een heel leuk en klein (spanwijdte = 888 mm) vliegtuigje van styrophor met een hoge dichtheid. De plannen voor de HAI zijn in ieder egval even opgeschort. We gaan ons eerst maar eens op deze dronkaard van Duitse makelij storten.
Inhoud van de kit:
Als je de doos openmaakt tref je daar een onvoorstelbare berg papier. De hele doos zit er letterlijk mee volgepropt. Maar als je je daar door heen hebt geworsteld komen er toch ook nog spullen te voorschijn:
Een bouwbeschrijving met duidelijke tekening in meerdere talen completeerd het geheel. Alles ziet er best netjes uit.
In tegenstelling tot wat ik op RCgroups over dit kissie kan vinden vind ik alles er best nog wel stevig uit zien en het voelt ook wel stevig, maar het is natuurlijk geen Elapor. Ik zal dat moeten verstevigen. Verder een hele complete kit. Ik kan me goed voorstellen dat goeroe Jurgen Heilig erg over deze kist te spreken is, ook al geeft hij nu de voorkeur aan de Easystar.
Over de elektronica zal ik nog wat melden als ik een fototje heb genomen en de weegschaal uit de kast heb getrokken.

Ik heb, nee had, dan ook een Easystar maar deze is na een familie bezoek van Murphy echt naar de eeuwige jachtvelden. Maar dat is een heel ander verhaal over losse roeren, springende paarden en brandende lipoo's

De EZ is overigens helemaal niet zo makkelijk mee te nemen met zijn flubberstaart en heeft zowel in de auto als om te vliegen best wel wat ruimte nodig. Ik wilde een HAI gaan maken, maar ben in de tussentijd in het bezit gekomen van een splinternieuwe Graupner Tipsy.

Waarachtig een heel leuk en klein (spanwijdte = 888 mm) vliegtuigje van styrophor met een hoge dichtheid. De plannen voor de HAI zijn in ieder egval even opgeschort. We gaan ons eerst maar eens op deze dronkaard van Duitse makelij storten.
Inhoud van de kit:
Als je de doos openmaakt tref je daar een onvoorstelbare berg papier. De hele doos zit er letterlijk mee volgepropt. Maar als je je daar door heen hebt geworsteld komen er toch ook nog spullen te voorschijn:
Een bouwbeschrijving met duidelijke tekening in meerdere talen completeerd het geheel. Alles ziet er best netjes uit.
In tegenstelling tot wat ik op RCgroups over dit kissie kan vinden vind ik alles er best nog wel stevig uit zien en het voelt ook wel stevig, maar het is natuurlijk geen Elapor. Ik zal dat moeten verstevigen. Verder een hele complete kit. Ik kan me goed voorstellen dat goeroe Jurgen Heilig erg over deze kist te spreken is, ook al geeft hij nu de voorkeur aan de Easystar.
Mine is now well over four years old and still looks as good as new, despite being flown in harsh environments (Indoors) and with brushless power.
Compared to the Terry, the Tipsy is much easier to fly and it was a great model in 2001, but time moves on. The new leader now is the EasyStar.
Jürgen
Over de elektronica zal ik nog wat melden als ik een fototje heb genomen en de weegschaal uit de kast heb getrokken.