Bouwverslag Great planes spectra 2m

En wat voor type motor ga je gebruiken?
Type?
Merk?
Wat voor regelaar?
En wat is het gewicht van die 2 samen?

Lyckele

is gewoon de standaard motor die bij de kit zit.
electrifly s-600 7,2-8,4 volt

er word geen regelaar gebruikt doe het exact volgens de handleiding

Grt

Zit er wel een micro en safety fuse tussen de motor en lipo?
Een regelaar is wel beter om er tussen te zetten, is de motor beter te
regelen.

Dit staat in de manuel;

WIRING
Note: A typical wiring setup for this type of motor includes the following Items, wired in series: a toggle switch, micro switch, 20 to 25 amp safety fuse, battery connector and wire. For better motor control, use an electronic speed control such as the Great Planes ElectriFlyTM C-30 Mini High Power ESC (GPMM2030) instead of the wire harness.
Standard “Tamiya” style connectors supplied with most battery packs are normally adequate for most installations. However, if you want maximum performance, you may want to consider installing high-performance Duratrax® PowerpoleTM Connectors (DTXC2300) and 13 gauge wire.

Zit er wel een micro en safety fuse tussen de motor en lipo?
Een regelaar is wel beter om er tussen te zetten, is de motor beter te
regelen.

Dit staat in de manuel;

WIRING
Note: A typical wiring setup for this type of motor includes the following Items, wired in series: a toggle switch, micro switch, 20 to 25 amp safety fuse, battery connector and wire. For better motor control, use an electronic speed control such as the Great Planes ElectriFlyTM C-30 Mini High Power ESC (GPMM2030) instead of the wire harness.
Standard “Tamiya” style connectors supplied with most battery packs are normally adequate for most installations. However, if you want maximum performance, you may want to consider installing high-performance Duratrax® PowerpoleTM Connectors (DTXC2300) and 13 gauge wire.

Ik zal hier eens even op mijn gemak naar gaan kijken.

ga5are5a.jpg

Cockpit kapje ook gemaakt
Van de week ga ik eens achter de aandrijving aan zit toch aan een regelaar te denken

Vleugel delen vandaag aan elkaar geplakt met epoxy:)
Volgende week kan het folieeen gaan beginnen
azu9ada3.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook de ontvanger is binnen gelijk getest natuurlijk. Binden ging perfect volgende week maar eens testen in een parkzone piepschuimpje
du5y7aba.jpg

Prima ontvanger, ik heb ondertussen bijna niets anders meer, nog nooit iets van een hickup gemerkt. Tip: bestel wel altijd de S uitvoering, kun je 2 ontvangers 'aan elkaar knopen' en dan is het samen een 14 kanaals...

Groet,

Jacob Bos

Bijdeze een fotootje van de spectra tot nu toe
4y5ymy6a.jpg

Volgende week effe een regelaar bestellen en een
Begin maken aan het folie werk:)

Grt,
Stephan

Prima ontvanger, ik heb ondertussen bijna niets anders meer, nog nooit iets van een hickup gemerkt. Tip: bestel wel altijd de S uitvoering, kun je 2 ontvangers 'aan elkaar knopen' en dan is het samen een 14 kanaals...

Groet,

Jacob Bos

Volgende keer bestel ik de s versie mee
Prima serves bij hobbyking ontvanger was binne 1,5 week in huis

Dag Stephan,

Als ik de laatste foto bekijk denk ik:
"Dat is luxe, een kist folien en daarvoor een echte strijkplank tot je beschikking hebben!":D

Het schiet lekker op, nog een week of twee dan kunnen we vliegen.
Evert

Dag Stephan,

Als ik de laatste foto bekijk denk ik:
"Dat is luxe, een kist folien en daarvoor een echte strijkplank tot je beschikking hebben!":D

Het schiet lekker op, nog een week of twee dan kunnen we vliegen.
Evert

Helaas moet ik het toch echt doen met een klein folie boutje en een onder het lijm zittende bouwplankhaha

Zodra de maiden in zicht komt laat ik het je weten

Groetjes

ik heb een oud strijk ijzer op de kop getikt op een rommelmarkt, en daar trek ik een oude zakdoek rond, en tape deze vast, zo raak je de folie niet, en kan je vrolijk strijken.... en je kan er meer oppervlakte mee doen...
doe het ook op de strijkplank (ideale hoogte om te werken)

verder een mooie ruwbouw dat je hebt gemaakt! ben benieuwd naar jou eindresultaat!

Alvast een voorproefje van het kleuren pallet dat op deze kist gaat komen:)
Morgen ga ik verder met het stabilo

Scharnieren zijn geborgd met een drup dikke seconde lijm

pahypuja.jpg

adydyqas.jpg

Grt,
Stephan

jammer dat je de scharnieren niet even op maat gemaakt hebt!

het ziet er eerlijk gezegd niet uit, dat je ze ziet door de folie heen! :rolleyes:

gewoon 1 zijde weer open doen, en even afsnijden die overschot...

je gaat er geen spijt van krijgen!

jammer dat je de scharnieren niet even op maat gemaakt hebt!

het ziet er eerlijk gezegd niet uit, dat je ze ziet door de folie heen! :rolleyes:

gewoon 1 zijde weer open doen, en even afsnijden die overschot...

je gaat er geen spijt van krijgen!

Word aan gewerkt

Stabilo zit ook in de folie heb gebruik gemaakt van een folie scharnier
e4ujysyj.jpg

Grt,
Stephan

Back