Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
En... is de X9E (in die paar uurtjes) al volledig overgezet?![]()
Hahaha (ik zou wel willen) nu mocht ik dit toch doen zal dat niet lang duren, de Gry is echt modulair gebouwd dus het is niet meer dan de Multiswitches vastschroeven en de de dupontstekkers van de oude in de nieuwe pluggen... En dan wat kanalen trimmen...
Nu zo ver ben ik nog niet, na 2 jaar heb ik de palfinger lekker opgerookt (goddamn!!!)
Ik weet niet waar het probleem ligt maar telkens als ik de palfinger op een arduino zet zonder het gebruik van de shield gaat deze enkel schokkerig vooruit alle (voedings kabels zitten rechtstreeks op een batterij), gevolg de armwich (13kg) begon leuk te roken (volgens mij zijn die chineese servo prints geen klop waard).
Erg spijtig mede omdat je ze niet meer kan kopen...
Ik heb dan maar op internet gezocht naar een nog sterkere (22kg), en er een van 70€ besteld (nooit betaalde ik zoveel voor een stomme servo)
Nu hoop ik dat alles blijft werken. Ik denk er sterk aan om alles gewoon via de shield te doen vooral omdat er toch plaats is hiervoor... en dat is dan ook gewoon modulair (mocht het weer roken).
De volgende palfinger ga ik ondertussen anders doen, ik heb wat onderdelen getest en ik heb voor alles behalve de winch een betere oplossing gevonden zonder servo's voor de winch bekijk ik het nog wel even...
Ideeën zijn ook hier altijd welkom, damn dit is een tegenvaller ik had er 4 volle dagen werk in gestoken, allemaal voor niets...
Het is en blijft toch nooit echt fail save met al die electronica he... Hey nu ik eraan denk heeft iemand van jullie hier ervaning met de THOR servo controller.
Ik weet niet waar het probleem ligt maar telkens als ik de palfinger op een arduino zet zonder het gebruik van de shield gaat deze enkel schokkerig vooruit alle (voedings kabels zitten rechtstreeks op een batterij), gevolg de armwich (13kg) begon leuk te roken (
Nu dacht ik nog, dat ik pech had met het verbranden van de 13 kg.cm servo van de bediening van de kortstraalbuis van de Dockyard V.
Maar het blijkt, dat ik niet de enige ben, met problemen met dit soort servo's.
Ik heb eveneens besloten om een sterkere servo, 35 kg.cm te bestellen, zie:
https://www.banggood.com/SPT-Servo-...-p-1577515.html?rmmds=search&cur_warehouse=CN
Voorlopig zie ik als aankomend nadeel, dat de zekering van de servo een hogere waarde moet hebben.
Wilde even reageren op je vraag over de Thor. Ik denk , dat klinkt bekend, die heb ik volgens mij ook. Echter las ik over servo controller heen. Die heb ik niet, wel een aantal THOR ESC, die doen het perfect. Grote voordeel, ze kunnen op 12V.
multy turn potmeter op de uitgaande as weet je perfect de stand van de trommel .deze terug op een ad poort inlezen in de arduino
en klaar .dit koppelen aan je regeling van de motor in het programma en je hebt wat je moet hebben
simpel als platte kaas met suiker toch
....
Nu zo ver ben ik nog niet, na 2 jaar heb ik de palfinger lekker opgerookt (goddamn!!!)
Hey nu ik eraan denk heeft iemand van jullie hier ervaning met de THOR servo controller?
Als ik deze kraan terug werkend krijg rond ik alles af het nieuwe schip staat als geruime tijd erg te lonken...
Fronthatch.attach (8); //plaats de servo op pin 8
Fronthatch.write(Pos1,Speed1,false); // deze regel zorgt ervoor dat tijdens de start de servo naar de gewenste positie gaat of blijft op deze postitie en niet centered
void setup(){
Pos1 = Savepos1; // Start waarde voor servo positie Lift in het midden maar dit laat jumpen!!! als de
Pos2 = Savepos2; // Deze positie wordt snel aangelopen "jumpen" als de servo er niet staat!
Pos3 = Savepos3; // Start waarde voor servo positie Boom licht uitgeschoven
Pos4 = Savepos4; // Start waarde voor ESC positie = STOP
Pos5 = Savepos5; // Start waarde voor ESC positie = STOP
Pos1Read = Savepos1; // Lift hier geven we een initiele waarde aan de read deze wordt naderhand veranderd
Pos2Read = Savepos2; // Bend
Pos3Read = Savepos3; // Boom
Pos4Read = Savepos4;
Pos5Read = Savepos5;
Speed1 = 1;
Speed2 = 1;
Speed3 = 1;
Speed4 = 1;
Speed5 = 1;
Worklightfade = 0; // Hier worde het licht uitgezet tijdens de opstart
Tilt.attach (7); // plaats de servo op pin D7
Tilt.write (Pos1); // deze regel zorgt ervoor dat tijdens de start de servo naar de gewenste positie gaat of blijft op deze postitie en niet centered
Detach1 = Off;
// Doe dit niet met de speed omdat hij via de VarServo dan eerst naar het center gaat!!! (GEBEURT DUS TOCH PFFF)
Bend.attach (8);
Bend.write (Pos2);
Detach2 = Off;
Boom.attach (9); //9
Boom.write (Pos1);
Detach3 = Off;
Rotate.attach (10); //10
Rotate.write (Pos4);
Detach4 = Off;
VarSpeedServo::VarSpeedServo()
{
if( ServoCount < MAX_SERVOS) {
this->servoIndex = ServoCount++; // assign a servo index to this instance
servos[this->servoIndex].ticks = usToTicks(DEFAULT_PULSE_WIDTH); // store default values - 12 Aug 2009
this->curSeqPosition = 0;
this->curSequence = initSeq;
}
else
this->servoIndex = INVALID_SERVO ; // too many servos
}