De romp evolutie, na de posting te hebben gelezen van Wiggie en zijn lasnaden begon dit wat te kribbelen en ben ik maar aan de slag gegaan.
Ik had een aantal maanden de bouwtekeningen van de werf in Noorwegen ontvangen dus vandaar ben ik uitgegaan.
De originele romp is wel wat anders dan deze dus heb ik mij enige vrijheid toegenomen maar wel geprobeerd dit zo correct mogelijk te benaderen.
De tape is 0,5mm airbrush afplak tape, het enige probleem is dat dit papiertape is er komen 3 lagen polyurethaan lak overheen deze is heel kras en slag vasten dan 1 a 2 lagen matte vernis waarschijnlijk van revell.
De vorige lak was eigenlijk te fragiele om de boot ooit te gebruiken.
Tevens zie je ook de openingen voor de "'sidehatch" en de extra stoot randen die ik heb toegevoegd, de patrijspoort/ramen zijn gecorrigeerd naar het oorspronkelijk model en de ankerbuizen in messing uitgevoerd... (6weken werk in 10lijnen tekst).
De romp was in 2 keer gespoten...
De stootrand aan stuurboord dit op de boeg te vrijwaren tijdens de docking, de bakboord zijde heeft deze 2,5jaar geleden ook geregen (hey heren hoe gaan jullie om met het feit dat de boten elke keer dat ze in een droogdok liggen uiterlijk veranderen?
Ik heb wat modificaties moeten doen bij de laatste foto's die ik van de rederij heb maar nu was er weer een grote reparatie waar de anker plaat aanstuurboord veel groter is geworden, deze ga ik niet meer doen de romp is gespoten en ik kan wel bezig blijven zo...) (dus livery mid 2013)

`
Ik heb vele dingen aan de romp aangepast en verfraaid zoals de kluisgaten de boorden, alles geplamuurd en geschuurd met als bedoeling een mooi geheel te krijgen.
Ook heb ik verschillende buisjes ingebouwd voor water uit te pompen, het originele schip gebruikt deze voor afval en koelwater, ik denk dat ik er gewoon een traaglopende circulatie pomp in zet ik zag bij hobbyking een brandstofpomp voor 6 € en 12V dit zijn exact dezelfde pompen die je van robbe of graupner kan kopen voor 6x die prijs. zo'n 3 bouw ik in, 1 voor de zij uitlaat, 1 voor de blusmonitor, 1 voor intern water uit te pompen mocht dit er in komen...
Voila een voorproefje, de afgewerkte romp, boven en onderkant herspoten en verfraaid is nu aan het drogen meer foto's volgen...