Bouwverslag Hangar 9 Sukhoi SU-26MM SE

ja idd categorie 2...
hier zitten er ook een paar, gelukkig mogen we wel vliegen, indien in orde met alles...enkele personen hebben ook al hun cat.2aangevraagt, maar kan wel even duren eer je het in je bezit hebt, dus good luck ermee!

hier een paar km verder is er ook een club,binnen belgie maar ze vallen onder de waalse federatie, daar vliegen veel belgen, en die zijn niets met hun belgisch brevet daar, raar maar waar...
 
Sukhoi is officieel klaar, motor heeft gedraaid. Twas een hels werk om hem aan de praat te krijgen maar hij draait dus kben al in de wolken (ookal heeft ie nog nie gevlogen XD)
 
hey vergeet niet om op je nippels ook ty-wraps te gebruiken he ?
de slangetjes kunnen hier ook loskomen en dat wil je niet .

suc6 , ziet er goed uit verder .

mvg eric



Foto0334.jpg

Bedankt voor de tip, heb er ty raps rond gedaan...
 
Vandaag mijn sukhoi gemaidend,
hij vliegt echt super goed, ook zeer licht en kan zeer traag binnen komen.
Ik heb op ongeveer 3u. tijd 5 vluchten gedaan.
Ik heb ook al een paar rolling loops gedaan en rolling harriers en gehoverd etc. (wel zeer hoog). Nu moet ik alleen nog mijn throttle curve veranderen want die ligt nog niet goed en ook nog een paar kleine dingetjes maar dat doe ik binnen 3 weken pas.
 
Ja Gilson, zien we je nog op een show dit jaar ? :p

Hoe vliegt de kist ? Neem aan dat je hem al wat beter kent nu ? Heb je ook al wat meer filmpjes ? :D
 
Hoi,

Ik ben idd 3 weken op rijs geweest XD en heb idd niet meer gevlogen met mijn sukhoi. Ik moet eerst mijn sukhoi volledig terug checken en nog een paar kleine dingetjes veranderen etc.
Nu nog een vraagje:
wie vind er mijn gasstangconnectie slecht en zou die veranderen door een ballink ofzo?

Grt,
Gilson.
 
Hallo Gilson,

Ik vlieg zelf ook een SU26MM van Hangar9. Ik heb in het begin veel motor problemen gehad met een MVVS 80IRS. Het is gebleken dat deze motor een erg slechte mid-range heeft in combinatie met een resopijp. Ben nu overgestapt op een demper van MTW TD110. Nu loopt de motor als een zonnetje maar met veel minder vermogen 6300rpm 26X10 prop.
Het is waarschijnlijk een goede keus van je geweest om een DA85 aan te schaffen.
Wat betreft de gasstang, deze zou ik aan beide zijden voorzien van een ballink. Het voordeel hiervan is dat je gasstang soepeler kan bewegen omdat de stang zich op de ballinks kan uitrichten en dus minder onder spanning staat. Een ander voordeel is dat dit een spelingsvrije aansturing is waardoor je geen "dead-spot" in je gascurve hebt als die tenminste goed is ingesteld. Ook heb ik mijn gasservo ondersteboven in de daarvoor bestemde plaats gemonteerd zodat de gasstang in een rechtelijn de carburator kan aansturen.

Hoop dat je er wat mee kunt.


Groeten, Michel.
 
Hartelijk bedankt voor de tips,
ik ga mijn gasstang veranderen maar denk niet dat ik mijn servo ondersteboven moet zetten.
Nu ga ik eerst mijn kopje van mijn verlengkabeltje in mijn vliegtuig van mijn rechter hoogteroer veranderen want dat geeft volgens mij slecht contact...

Groeten,
Gilson.
 
Ik heb mijn kopje van mijn servoverlengkabeltje afgeknipt en en een nieuw aangesoldeerd. Werkt nu terug zoals het hoort :D

Groeten,
Gilson.
 
Pffffff,
Eindelijk nog eens gevlogen met mijn Sukhoi,
vandaag 4 vluchten gedaan. De 1e drie gingen zeer goed,
maar bij de 4e vond ik dat mijn vliegtuig een beetje raar deed tbv mijn uitslagen...
Eenmaal geland checkte ik mijn uitslagen (met condities op robbe/futaba fx-30 2.4GHz) bleek dat deze totaal niet klopten met wat ik had ingesteld, de eene keer klopte het wel in dezelfde conditie en de andere keer niet, weet er hier iemand raad mee?
 
Srr had die post precies gemist...:confused:

Ik heb da het eerste seizoen met mijn yak ook voorgehad. Ik ging vliegen en toen ik mijn hoogteroer teste ging die 60° omhoog op kleine uitslag en dan in de instellingen gaan zien en mijn dual rate was weg. (Futaba 12Z)

Dan heb ik mijn zender geupdate en sindsdien heb ik het niet meer gehad... Is nu toch al langer als een jaar geleden...
Dus misschien is proberen te updaten?

Grz
Timen
 
hoi, sorrie voor mijn late reactie, maar hoe moet ik mijn zender dan updaten? ik vlieg idd met een fx-30. Maar ik heb het alleen bij mijn sukhoi gehad en niet bij andere vliegtuigen en ik had het pas bij mijn 9e vlucht...
 
Back
Top