Bouwverslag Happy Hunter Robbe

De vorm van de romp uitgesneden.

full


De nieuwe assen hebben een levertijd van ca. 1 week, kan dus nog niet beginnen met het inbouwen van de schroefas- en roerinstallatie. Onderussen wel begonnen met de montage van de accubak en vaarregelaar bak tussen de 2 schroefassen. Ga ook alvast het achterdek samenbouwen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Niels.
Is ook zetker niet het enigste verschil. Heb de handleidingen oud en nieuw eens naast elkaar gelegd en daarin zijn ook verschillen te vinden, maar deze zijn oplosbaar. Denk b.v. aan de motorbevestiging en de apparatuur. Probeer zoveel mogelijk de nieuwe handleidingen te volgen.
 
Zeg broer, ik dacht dat je geen haast had met de HH, maar ik zie dat je vingers te erg jeuken om er aan te beginnen :D

Wel de BBB (Billing Boat Banckert) afbouwen he ;)
 
Hey Eric.
Kon zeker niet wachten, is ook zo'n mooi model. Moest er gewoon aan beginnen. De Banckert even geparkeerd.
Groeten Stefan
 
Zijn er medemodelbouwers die mij misschien kunnen vertellen waar ik tekeningen of foto's kan vinden van de inrichting van de stuurhut van de HH. De tekeningen en foto's die ik tot nu toe heb gevonden geven daarover weinig informatie. Wil de stuurhut namelijk inrichten en van verlichting voorzien.
 
De accubak en de houder voor de vaarregelaar in de romp gelijmd.
full

De accubak voorzien van verstevigingsribben, deze zijn niet standaard aanwezig. Motorschot nog niet ingelijmd, dit doe ik pas als alles de motoropstelling goed is uitgelijnd.
full

De romp golft wat aan de bovenzijde, door de onderdom wat verwormd maar dit lost zich zelf op als de dekken zijn ingelijmd.
Als het goed is zijn de motoren en schroefassen opgestuurd en kan ik deze gaan inbouwen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Das nu jammer, komt de post net het pakketje brengen met de motoren en de schroefassen, zijn de verkeerde assen opgestuurd (301.00 i.v. 300.01). Nu moet ik even wachten op de vervangende assen. Zal wel weer een tijdje gaan duren.
 
Goede service, bestelde assen zijn nog op voorraad en worden morgen op de post gedaan. Kan ik er van de week toch nog aan beginnen.

De motoren zijn flinke jongens. Zijn van Robbe, de 755/40. Voor de maat een maatlat er naast gelegd.
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb deze ook voor mijn happy hunter,ik denk samen met de raboesch schroefassen en schroeven dat ze wel heel krachtig zijn :D
 
@Edwin.
Denk ook zeker dat ze krachtig zijn. Heb vandaag de Raboesch schroefassen van ABS met RVS ontvangen. Ben ze nu aan het uitlijnen en ze lopen al aardig soepel. Als alles goed past en loopt ga ik de schroeftunnels en schroefassen verlijmen.
 
Na 2 uurtjes uitlijnen en bijvijlen hierbij het resultaat. Nog verder niets verlijmd, de schroefen draaien uit zichzelf als ik de stofzuiger laat zuigen. Schroefassen nog niet gesmeerd.

full


full

Uiteraard worden de schroefen nog vervangen door messing exemplaren.

Mochten er nog medebouwers opmerkingen of tips hebben over de opstelling zoals hij nu is dan hoor ik dat graag. Beter nu dan als alles is verlijmd.;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
misschien is het nog een idee om de roerkoningen iets te verdikken, en er nog een plaatje op te maken met wat bouten zoals op het origineel,
dat lijkt iets realistischer, maar verder ziet het er erg strak uit

-hunter13.png


gr
Koos
 
als je er echt aan toe bent even de schroeven omdraaien.... bb naar sb en andersom...

ik ga je bouw volgen....

mvg Robert
 
Inderdaad zitten de schroeven er nu omgekeerd in. Heb ook altijd begrepen dat je een linkse en rechtse schroef neemt die tegen elkaar indraaien. Wil de bakboordschroef rechtsom en de stuurboordschroef linksom laten draaien. Als je beide schroeven dezelfde kant op laat draaien ontstaat er een grotere wielwerking die de kont weg wil zetten, je merkt dit vooral in zijn achteruit.
 
Inderdaad zitten de schroeven er nu omgekeerd in. Heb ook altijd begrepen dat je een linkse en rechtse schroef neemt die tegen elkaar indraaien. Wil de bakboordschroef rechtsom en de stuurboordschroef linksom laten draaien. Als je beide schroeven dezelfde kant op laat draaien ontstaat er een grotere wielwerking die de kont weg wil zetten, je merkt dit vooral in zijn achteruit.

Ok, maar je schroeven draaien nu al tegen elkaar in. Dus de wielwerking wordt al gecompenseerd. Robert-10 stelt alleen voor om de schroeven met elkaar te wisselen en daar wil ik graag de reden voor weten.
 
Even aan het googelen geweest. Bij Conrad informatie gevonden over de draairichting bij meerdere schroeven.
Bij 2 schroeven draait de linkerschroef naar links en de rechterschroef naar rechts (van achteren gezien in voorwaartse vaart).

Dan zouden de schroeven zoals ik nu heb aangebracht moeten kloppen.
 
Back
Top