Bouwverslag Happy Hunter Robbe

Hallo allemaal. Weer terug van en heerlijk weekje ontspannen in Zuid Noorwegen. Prachtig weer net zoals hier, veel nog niet open i.v.m. de strenge winter en het late voorjaar. Zo rij je in een mooi zomer landschap en zo zit je tussen 2 meter hoge sneeuwwallen.

Stand van zaken bouw: alle verf is binnen. Voor de zwarte kleur van de postdeksels, bolders, sleepbogen e.d., en de blauwe kleur voor de letters op de romp heb ik gekozen voor Tamiya acryl verf. Ondertussen ook een proefstukje gespoten met als basis Motip Industrial Acryl, accent Tamiya acryl en blanke aflak Motip Carat. Er zijn geen blazen ontstaan en een mooie matte afwerking. Ben nog niet aan het spuiten van het onderwaterschip toegekomen, wel wat plekjes op het geel bijgewerkt. Dit was nu goed mogelijk omdat de romp toch mat wordt afgelakt.
Komende zaterdag naar de open dag van Vaargroep Flevoland.

Maar weer eens een foto.
full

Omdat het weer het niet echt toelaat om het onderwaterschip buiten te spuiten maar aan het zwarte schilderwerk begonnen van de potdeksels, sleepbogen en bolders. De bolders moeten nog verlijmd worden aan het dek. De troskluizen worden ook nog zwart.

Laatst bewerkt door een moderator:
En daar is de volgende kleur.....
full

Het onderwaterschip is rood en goed gelukt:banana::banana::banana:. 4 dunne lagen spuitverf. De schroeftunnels verdienden wel wat aandacht want die zijn met een spuitbus niet zo makkelijk te spuiten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Vincent.
Foto niet zo heel best:(, camera ligt aan boord dus met mobiel gemaakt. Is niet de grondverf maar RAL spuitlak. Als ik de decals en de anodes op de romp heb aangebracht wordt hij geheel mat afgelakt.

Word dat dan niet te rood ?? Ik gebruik de primer rood van motip,lijkt net als het droog is op kleur van menie,

Maar vindt het moeilijk oordelen, denk een foto met goede daglicht erop dat het dan anders is..

Al met al, strak gespoten....:thumbsup:

Hoi Vincent.
Is niet fel rood hoor maar een dieprode kleur. Hij is gespoten in RAL3000. Dit is volgens het originele kleurenschema zoals ik heb ontvangen.
Zal binnenkort eens een goede foto maken bij daglicht.

Hallo Stefan,

Ziet er erg goed uit. RAL 3000 is ook de kleur die ik gebruik overigens. Mooie strakke waterlijn. Complimenten.

Groet
Sjoerd

Dag Sjoerd.
Bedankt, waterlijntjes plakken kan ik ondertussen wel. Heb al verschillende boten geschilderd. Wel goede tape kopen en niet dat crepepapier want dan is het einde zoek.

Ook ik ben door schade en schande wijs geworden zoals velen onder ons. Wat je zegt, goed afplaktape is een must.

Sjoerd

Back