Bouwverslag Happy Hunter Robbe

Het dek afgespoten in de transparante matte lak. En ik moet toch wel gelijk geven aan de medebouwers die een kritische noot hebben gegeven over de hoogglans:worship::worship::worship:. Ziet er veel realistischer uit, thanx allemaal.
Als de romp net zo goed lukt als het dek ben ik er zeer tevreden mee.

Dag Vincent.
Als ik de hele romp heb gespoten zal ik een paar overzichtsfoto's plaatsen. Moet de anodes nog op de schroeftunnels verlijmen en een paar puntjes bijwerken en dan in de buitenlucht spuiten. Hoop direct na het weekeind de foto's te kunnen plaatsen.
Ik heb ook nog een bijna afgebouwde Micro Magic van de zoon van een goede vriend van mij staan die ook volgende week klaar moet zijn. Hij vind modelbouw namelijk niets voor hem, wel begonnen maar niet afgemaakt.

Hallo Stefan,

Liertje ziet er goed uit!!! Uiteraard zeer benieuwd naar de foto's van je romp.

Groet
Sjoerd

@indoorvlieger. Alleen afbouwen en misschien een proefvaartje. Zeilen doe ik wel maar dan met mijn kajuitzeilboot. Maar in de toekomst als een soort tussen projectje ook een MM voor mijzelf bouwen, wie weet

En dan hierbij de beloofde foto's.
full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Fraaie afwerking, verschansing, dek, romp, zeer netjes. Klopt het dat de waterlijn aan de achterkant niet gelijk loopt met het berghout? Of is dat vertekening van de foto?

@Henk, de waterlijn klopt, zie hier een foto van de Smit Hunter waaraan je het kan zien..
(helaas een foto op een slecht moment genomen... :()
Smit%20Hunter%20-%20Brand%204.jpg

Allemaal bedankt voor jullie complimenten. Ik heb zelf nog wel wat puntjes van aandacht voor een volgend model hoor, maar voor de eerste keer ben ik dik tevreden:p:p:p.
Wel ben ik er achter dat geel een moeilijke kleur is die toch een zwarte zweem door lijkt te geven. Er zitten toch 4 lagen op.
@Indoorvlieger: is vertekening van de foto. Kijk je op waterlijnhoogte dan strookt het wel goed. Maar bedankt voor de kritische blik;).

(...)
Wel ben ik er achter dat geel een moeilijke kleur is die toch een zwarte zweem door lijkt te geven. Er zitten toch 4 lagen op.
(...)
Dat probleem blijf je houden, met lichte kleuren op donkere kleuren.
De enige manier om dat echt goed aan te pakken, is éérst een tussenlaag wit of lichtgrijs spuiten en dan pas je geel. Dat lijkt me nu een gepasseerd station, en als ik de foto's zie, zou ik me daar ook verder niet meer druk over gaan maken. Ziet er schitterend uit allemaal zo.

Stefan,

Mijn welgemeende complimenten. Ziet er echt strak uit. Ik ben zeer benieuwd hoe het er uit zit als je de letters blauw hebt gemaakt.

Groet
Sjoerd

Dank je Sjoerd. Zou bijna verlegen worden van al die complimenten.
@setsunakaede. Dank je, ga me er zeker ook niet druk om maken. Elke keer leer je weer wat bij, anders zit er geen uitdaging meer in.

De schroeven zijn definitief gemonteerd en de 12V accu en ontvangeraccu zijn weer geplaatst.
Ondertussen ook aan het orienteren naar een switch en module voor in de zender. Heb al wat tips binnen dus ben al een aardig eind op weg.

Nu een vraag (ben echt geen expert in elektronica en heb al google geprobeerd): ik ben op zoek naar een soort verdeler die voor het 12V en 6V systeem de kabels vanaf de accu kan spiltsen. Ik bedoel dus bv de + invoeren in een verdeler en er dan meerdere keren + uitkomt met dezelfde spanning. Ik heb wel eens eerder een kroonsteentje doorgelust waardoor hetzelfde wordt bereikt maar vind dat zelf niet zo degelijk. Wie weet waar ik zoiets zou kunnen vinden?

Back